-
1. Data: 2002-03-27 08:20:23
Temat: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>
Reklamowalem pekniętą rame rowerową (wartość ok. 900 - 1000 zł ). Na
odpowiedź czekalem jakis miesiąc.Reklamacja zostala odrzucona. Moim zdaniem
nie slusznie, ale nie wiele na to poradze. Na dodatek musze zaplacić koszty
przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi 14
dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14 dni
to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam
dochodzić swoich praw. Za pomoc z góry dziękuje.
-
2. Data: 2002-03-27 09:01:27
Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>
> Reklamowalem pekniętą rame rowerową (wartość ok. 900 - 1000 zł ). Na
> odpowiedź czekalem jakis miesiąc.Reklamacja zostala odrzucona. Moim
zdaniem
> nie slusznie, ale nie wiele na to poradze. Na dodatek musze zaplacić
koszty
> przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi 14
> dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14
dni
> to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam
> dochodzić swoich praw. Za pomoc z góry dziękuje.
Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
skuteczna w działaniu.
Marcin.
-
3. Data: 2002-03-27 10:57:12
Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>
Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl> napisał
w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
> > Reklamowalem pekniętą rame rowerową (wartość ok. 900 - 1000 zł ). Na
> > odpowiedź czekalem jakis miesiąc.Reklamacja zostala odrzucona. Moim
> zdaniem
> > nie slusznie, ale nie wiele na to poradze. Na dodatek musze zaplacić
> koszty
> > przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi
14
> > dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14
> dni
> > to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak
mam
> > dochodzić swoich praw. Za pomoc z góry dziękuje.
>
> Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
> uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
> podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
> skuteczna w działaniu.
>
> Marcin.
>
> Minął juz ponad rok od zakupu wiec RĘKOJMI juz mi nie przysluguje.
-
4. Data: 2002-03-27 10:59:10
Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>
napisał w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
>
> Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
> uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
> podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
> skuteczna w działaniu.
Może jednak w odwrotnej kolejności i dodatkowo bez zbędnej zwłoki.
Sprawa może nie być taka oczwista o czym niżej.
Poza tym może jeszcze coś źle zrobi np. nie określi żądania
i...
"Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
utracił roszczenia z rękojmi."
(fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00)
i podobnie
"Zawiadomienie sprzedawcy o wadliwości przedmiotu sprzedaży
przed upływem zawitego terminu otwiera jedynie kupującemu możliwość
obrony przed roszczeniami sprzedawcy z tej samej umowy sprzedaży
w drodze podniesienia zarzutu z rękojmi (art. 568 § 3 k.c.),
nie otwiera mu natomiast drogi do dochodzenia uprawnień z rękojmi
po upływie tegoż terminu." (wyrok s.apel. I ACa 389/00)
Swoją drogą to też zależy komu zgłaszał poprzednią reklamację.
Jeśli np. producentowi a nie sprzedawcy, to może być małe zamieszanie
bo jest dowód na to, że reklamował miesiąc temu a więc
wykrył wadę również co najmniej miesiąc temu
zatem __sprzedawca__ może bronić się upływem miesięcznego
terminu zawitego na zgłoszenie wady i.... w związku z tym utratą
uprawnień kupującego z tyt. rękojmi na podstawie KC.
Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi
za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie
w ciągu miesiąca od jej wykrycia," ...
Co wtedy?
Art. 5 czy 471 kc?
oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.
-
5. Data: 2002-03-27 14:42:27
Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
On Wed, 27 Mar 2002, Arcik wrote:
> przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi 14
> dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14 dni
> to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam
Nie, bo to dotyczy rękojmi, a nie gwarancji.
Roszczenia z gwarancji powinny być załatwiane niezwłocznie, przez czas
przez który rzecz pozostaje w posiadaniu gwaranta bieg gwarancji jest
zawieszony.
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
-
6. Data: 2002-03-27 14:45:37
Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
On Wed, 27 Mar 2002, Arcik wrote:
> > Minął juz ponad rok od zakupu wiec RĘKOJMI juz mi nie przysluguje.
Chyba żeby sprzedawca podstępnie zataił wadę.
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
-
7. Data: 2002-03-27 18:11:26
Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>
Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.44.0203271541310.1283-100000@localho
st...
> On Wed, 27 Mar 2002, Arcik wrote:
>
> > przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi
14
> > dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14
dni
> > to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak
mam
>
> Nie, bo to dotyczy rękojmi, a nie gwarancji.
>
> Roszczenia z gwarancji powinny być załatwiane niezwłocznie, przez czas
> przez który rzecz pozostaje w posiadaniu gwaranta bieg gwarancji jest
> zawieszony.
>
> --
> Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
>
Niebardzo rozumiem.
Ccyli jezeli gwarant posiada rzecz np. rok to gwarancja nie biegnie.
Chyba cos zle zrozumialem.
-
8. Data: 2002-03-27 18:14:41
Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mariusz C." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:a7s8lu$86v$1@news.tpi.pl...
> Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>
> napisał w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
> >
> > Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli
nie
> > uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
> > podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
> > skuteczna w działaniu.
>
> Może jednak w odwrotnej kolejności i dodatkowo bez zbędnej zwłoki.
> Sprawa może nie być taka oczwista o czym niżej.
> Poza tym może jeszcze coś źle zrobi np. nie określi żądania
> i...
>
> "Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
> i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
> precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
> Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
> utracił roszczenia z rękojmi."
> (fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00)
>
> i podobnie
>
> "Zawiadomienie sprzedawcy o wadliwości przedmiotu sprzedaży
> przed upływem zawitego terminu otwiera jedynie kupującemu możliwość
> obrony przed roszczeniami sprzedawcy z tej samej umowy sprzedaży
> w drodze podniesienia zarzutu z rękojmi (art. 568 § 3 k.c.),
> nie otwiera mu natomiast drogi do dochodzenia uprawnień z rękojmi
> po upływie tegoż terminu." (wyrok s.apel. I ACa 389/00)
>
> Swoją drogą to też zależy komu zgłaszał poprzednią reklamację.
> Jeśli np. producentowi a nie sprzedawcy, to może być małe zamieszanie
> bo jest dowód na to, że reklamował miesiąc temu a więc
> wykrył wadę również co najmniej miesiąc temu
> zatem __sprzedawca__ może bronić się upływem miesięcznego
> terminu zawitego na zgłoszenie wady i.... w związku z tym utratą
> uprawnień kupującego z tyt. rękojmi na podstawie KC.
>
> Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi
> za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie
> w ciągu miesiąca od jej wykrycia," ...
>
> Co wtedy?
> Art. 5 czy 471 kc?
> oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.
>
>
>
>
>
>
Rękojmi po uplywie roku od zakupu nie obowiazuje. Mnie chodzi o nie
dotrzymanie terminu gwarancji.