eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPotrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2002-03-27 08:20:23
    Temat: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>

    Reklamowalem pekniętą rame rowerową (wartość ok. 900 - 1000 zł ). Na
    odpowiedź czekalem jakis miesiąc.Reklamacja zostala odrzucona. Moim zdaniem
    nie slusznie, ale nie wiele na to poradze. Na dodatek musze zaplacić koszty
    przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi 14
    dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14 dni
    to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam
    dochodzić swoich praw. Za pomoc z góry dziękuje.



  • 2. Data: 2002-03-27 09:01:27
    Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > Reklamowalem pekniętą rame rowerową (wartość ok. 900 - 1000 zł ). Na
    > odpowiedź czekalem jakis miesiąc.Reklamacja zostala odrzucona. Moim
    zdaniem
    > nie slusznie, ale nie wiele na to poradze. Na dodatek musze zaplacić
    koszty
    > przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi 14
    > dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14
    dni
    > to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam
    > dochodzić swoich praw. Za pomoc z góry dziękuje.

    Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
    uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
    skuteczna w działaniu.

    Marcin.



  • 3. Data: 2002-03-27 10:57:12
    Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>


    Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl> napisał
    w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
    > > Reklamowalem pekniętą rame rowerową (wartość ok. 900 - 1000 zł ). Na
    > > odpowiedź czekalem jakis miesiąc.Reklamacja zostala odrzucona. Moim
    > zdaniem
    > > nie slusznie, ale nie wiele na to poradze. Na dodatek musze zaplacić
    > koszty
    > > przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi
    14
    > > dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14
    > dni
    > > to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak
    mam
    > > dochodzić swoich praw. Za pomoc z góry dziękuje.
    >
    > Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
    > uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    > podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
    > skuteczna w działaniu.
    >
    > Marcin.
    >
    > Minął juz ponad rok od zakupu wiec RĘKOJMI juz mi nie przysluguje.



  • 4. Data: 2002-03-27 10:59:10
    Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>
    napisał w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
    >
    > Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
    > uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    > podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
    > skuteczna w działaniu.

    Może jednak w odwrotnej kolejności i dodatkowo bez zbędnej zwłoki.
    Sprawa może nie być taka oczwista o czym niżej.
    Poza tym może jeszcze coś źle zrobi np. nie określi żądania
    i...

    "Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
    i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
    precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
    Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
    utracił roszczenia z rękojmi."
    (fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00)

    i podobnie

    "Zawiadomienie sprzedawcy o wadliwości przedmiotu sprzedaży
    przed upływem zawitego terminu otwiera jedynie kupującemu możliwość
    obrony przed roszczeniami sprzedawcy z tej samej umowy sprzedaży
    w drodze podniesienia zarzutu z rękojmi (art. 568 § 3 k.c.),
    nie otwiera mu natomiast drogi do dochodzenia uprawnień z rękojmi
    po upływie tegoż terminu." (wyrok s.apel. I ACa 389/00)

    Swoją drogą to też zależy komu zgłaszał poprzednią reklamację.
    Jeśli np. producentowi a nie sprzedawcy, to może być małe zamieszanie
    bo jest dowód na to, że reklamował miesiąc temu a więc
    wykrył wadę również co najmniej miesiąc temu
    zatem __sprzedawca__ może bronić się upływem miesięcznego
    terminu zawitego na zgłoszenie wady i.... w związku z tym utratą
    uprawnień kupującego z tyt. rękojmi na podstawie KC.

    Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi
    za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie
    w ciągu miesiąca od jej wykrycia," ...

    Co wtedy?
    Art. 5 czy 471 kc?
    oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.







  • 5. Data: 2002-03-27 14:42:27
    Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Mar 2002, Arcik wrote:

    > przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi 14
    > dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14 dni
    > to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam

    Nie, bo to dotyczy rękojmi, a nie gwarancji.

    Roszczenia z gwarancji powinny być załatwiane niezwłocznie, przez czas
    przez który rzecz pozostaje w posiadaniu gwaranta bieg gwarancji jest
    zawieszony.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)


  • 6. Data: 2002-03-27 14:45:37
    Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Mar 2002, Arcik wrote:

    > > Minął juz ponad rok od zakupu wiec RĘKOJMI juz mi nie przysluguje.

    Chyba żeby sprzedawca podstępnie zataił wadę.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)


  • 7. Data: 2002-03-27 18:11:26
    Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.44.0203271541310.1283-100000@localho
    st...
    > On Wed, 27 Mar 2002, Arcik wrote:
    >
    > > przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi
    14
    > > dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14
    dni
    > > to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak
    mam
    >
    > Nie, bo to dotyczy rękojmi, a nie gwarancji.
    >
    > Roszczenia z gwarancji powinny być załatwiane niezwłocznie, przez czas
    > przez który rzecz pozostaje w posiadaniu gwaranta bieg gwarancji jest
    > zawieszony.
    >
    > --
    > Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    >


    Niebardzo rozumiem.
    Ccyli jezeli gwarant posiada rzecz np. rok to gwarancja nie biegnie.
    Chyba cos zle zrozumialem.



  • 8. Data: 2002-03-27 18:14:41
    Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Mariusz C." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a7s8lu$86v$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>
    > napisał w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
    > >
    > > Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli
    nie
    > > uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    > > podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
    > > skuteczna w działaniu.
    >
    > Może jednak w odwrotnej kolejności i dodatkowo bez zbędnej zwłoki.
    > Sprawa może nie być taka oczwista o czym niżej.
    > Poza tym może jeszcze coś źle zrobi np. nie określi żądania
    > i...
    >
    > "Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
    > i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
    > precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
    > Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
    > utracił roszczenia z rękojmi."
    > (fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00)
    >
    > i podobnie
    >
    > "Zawiadomienie sprzedawcy o wadliwości przedmiotu sprzedaży
    > przed upływem zawitego terminu otwiera jedynie kupującemu możliwość
    > obrony przed roszczeniami sprzedawcy z tej samej umowy sprzedaży
    > w drodze podniesienia zarzutu z rękojmi (art. 568 § 3 k.c.),
    > nie otwiera mu natomiast drogi do dochodzenia uprawnień z rękojmi
    > po upływie tegoż terminu." (wyrok s.apel. I ACa 389/00)
    >
    > Swoją drogą to też zależy komu zgłaszał poprzednią reklamację.
    > Jeśli np. producentowi a nie sprzedawcy, to może być małe zamieszanie
    > bo jest dowód na to, że reklamował miesiąc temu a więc
    > wykrył wadę również co najmniej miesiąc temu
    > zatem __sprzedawca__ może bronić się upływem miesięcznego
    > terminu zawitego na zgłoszenie wady i.... w związku z tym utratą
    > uprawnień kupującego z tyt. rękojmi na podstawie KC.
    >
    > Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi
    > za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie
    > w ciągu miesiąca od jej wykrycia," ...
    >
    > Co wtedy?
    > Art. 5 czy 471 kc?
    > oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    Rękojmi po uplywie roku od zakupu nie obowiazuje. Mnie chodzi o nie
    dotrzymanie terminu gwarancji.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1