  • 1. Data: 2012-05-06 09:57:58
    Temat: Potrzebna pomoc - import podrobek
    Od: "ADAM" <a...@x...pl>

    Witam, mam problem z jedna f-ma z Czech ktora zaimportowala od Chinczyka
    produkt ktory jest niemal 100% kopia mojego produktu ...
    Malo tego zmienil jedna literke w nazwie produktu i sprzedaje to jako swoj
    wyrob. Znak towarowy/nazwe mam zastrzezona, natomiast budowa jest chroniona
    patentem ale tylko w USA.
    Czy da sie jakos dojechac ta czeska firme?
    Bardzo prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    Andrew

  • 2. Data: 2012-05-06 10:04:15
    Temat: Re: Potrzebna pomoc - import podrobek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ADAM" <a...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chroniona patentem ale tylko w USA.
    > Czy da sie jakos dojechac ta czeska firme?

    Pasowaloby się skontaktować z jakimś rzecznikiem patentowym, bo to ich
    robota, ale jeśli chcesz koniecznie to sam robić, to przeczytaj ustawę o
    zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i skontaktuj się z najbliższym Urzędem
    Celnym, bo celnicy obecnie się tym w pierwszej kolejności zajmują.

  • 3. Data: 2012-05-06 10:04:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sun, 06 May 2012 09:57:58 +0200, ADAM wrote:

    > Witam, mam problem z jedna f-ma z Czech ktora zaimportowala od Chinczyka
    > produkt ktory jest niemal 100% kopia mojego produktu ...

    Jesteś projektantem produktu czy to jakaś "Alibaba"?

    > Malo tego zmienil jedna literke w nazwie produktu i sprzedaje to jako
    > swoj wyrob. Znak towarowy/nazwe mam zastrzezona,

    W którym urzędzie?

    > natomiast budowa jest
    > chroniona patentem ale tylko w USA.

    No więc raczej tego nie widzę:

    - jeśli postarałeś się o rejestrację znaku w OHIM, to jeszcze można o
    czymś pomyśleć, bo taki znak "jest ważny" i w Polsce, i w Czeskiej
    Republice,
    - jednak skoro zmienili 1 literkę w znaku, to co najwyżej można pomyśleć
    o naśladownictwie tego znaku, chociaż -- o ile Twój znak nie jest jakiś
    bardzo renomowany -- raczej nic z tego nie będzie,
    - jeśli wprowadzasz towary do obrotu na terytorium Republiki Czeskiej, a
    oni chcą Cię wygryźć, to możesz pomyśleć o jakichś tam zarzutach z
    nieuczciwej konkurencji (ale jak to będzie po czesku?)

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2012-05-06 10:40:11
    Od: "ADAM" <a...@x...pl>

> [...]
    > zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i skontaktuj się z najbliższym Urzędem
    > Celnym, bo celnicy obecnie się tym w pierwszej kolejności zajmują.
    Dzieki za odpowiedz, niestety patent obejmuje jedynie terytorium USA,
    chetnie skontaktowal bym sie z kims w spr porady tylko z kim? z prawnikiem?
    jezeli tak to jakim, kogos mozesz polecic?
    Biore sie za szukanie ustawy :)

    Dzieki
    Andrew

  • 5. Data: 2012-05-06 10:55:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > chetnie skontaktowal bym sie z kims w spr porady tylko z kim? z
    > prawnikiem? jezeli tak to jakim, kogos mozesz polecic?

    Wiem, co piszesz. Rzecznik patentowy, to taki adwokat od praw własności
    przemysłowej. Powinien umieć doradzić. Tego się przez net nie da zrobić, bo
    to za poważna sprawa.

  • 6. Data: 2012-05-06 11:23:10
    Od: "ADAM" <a...@x...pl>

    > Wiem, co piszesz. Rzecznik patentowy, to taki adwokat od praw własności
    > przemysłowej. Powinien umieć doradzić. Tego się przez net nie da zrobić,
    > bo to za poważna sprawa.
    Podziekowal za ukierunkowanie
    pozdro

  • 7. Data: 2012-05-06 11:40:52
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-06 09:57, ADAM pisze:
> [...]
    > patentem ale tylko w USA.
    > Czy da sie jakos dojechac ta czeska firme?

    To teraz musisz napisac do prezia USA zeby wyslal swoich chlopakow
    zrobic porzadek z chinczykami i czechami.

    Napisz co to za produkt albo jakis link zapodaj jesli to nie tajna bron.

    :):):):)

  • 8. Data: 2012-05-06 12:15:18
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-06 10:40, ADAM pisze:
> [...]
    > chetnie skontaktowal bym sie z kims w spr porady tylko z kim? z prawnikiem?
    > jezeli tak to jakim, kogos mozesz polecic?

    I dodam tylko tyle od siebie ze glupi chuju jak masz patent w USA to
    trzeba bylo produkowac w USA przy okazji dal bys prace kilku polaczkom a
    tak widzisz dales dupy.

  • 9. Data: 2012-05-06 21:32:56
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

> [...]
    > patentem ale tylko w USA.
    > Czy da sie jakos dojechac ta czeska firme?

    Jeśli jeszcze nie rozwiązałeś problemu to napisz na prv

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 10. Data: 2012-05-07 16:56:09
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 06/05/2012 10:04, Olgierd wrote:
    > oni chcą Cię wygryźć, to możesz pomyśleć o jakichś tam zarzutach z
    > nieuczciwej konkurencji (ale jak to będzie po czesku?)

    Nekalá konkurence lub nekalá soutěž
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Nekal%C3%A1_sout%C4%9B%
    C5%BE

    Ludek