  • 61. Data: 2008-08-01 13:52:51
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 13:29:16 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Juz parenascie dni temu napisalem tobie i Olgierdowi, ze
    > jestescie jak dwie strony tej samej monety: ty socjalizm idealizujesz,
    > on przeczernia. Teraz od idealizacji przechodzisz do agitki. Przestan,
    > bo zabawne to nie jest.

    Nie przeczerniam. Socjalizmu realnego a la PRL nie da się przeczernić,
    zaś miejsce utopijnych wizje 'naukowców' widzę między bajkami o żelaznym
    wilku a czytankami dla niegrzecznych dzieci.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 62. Data: 2008-08-01 13:56:05
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 15:51:43 +0200, Tristan napisał(a):

    > No i? PZPR ma się do socjalizmu tak jak inkwizycja do miłości
    > chrześcijańskiej lub ja do baletu. Jak sobie napiszę na plecach
    > ,,baletnica'' to będziesz sądził, że każda baletnica ma 60kg nadwagi?

    Ale to jest tylko Twoja, oderwana od rzeczywistości, teoria. Praktyka
    jest taka, że nie ma innego socjalizmu, jak socjalizm realny, zaś w
    naszej długości i szerokości geograficznej wiąże się on z ciemiężeniem,
    głodem, cenzurą, Gomułką, pałką milicyjną, strzelaniem do stoczniowców,
    Pyjasem, etc.

    > W Szwecji ponoć socjalizm ma się wręcz świetnie, a naród kwitnie. Jakby
    > nie to, że jestem ciepłolubny, to bym już tam dawno emigrował.

    No właśnie, 'ponoć', wyjąwszy kompletne odarcie z prawa do prywatności i
    wyboru swojego sposobu na życie.
    Aha, Szwecja jest państwem wyznaniowym -- nie przeszkadza Ci to?

    A poza tym możesz się lepiej ubrać ;-)

  • 63. Data: 2008-08-01 13:56:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 15:29
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6v33c$3ol$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Tristan, nie wciskaj kitu :) Nie ma socjalizmu idealnego, zawsze byl tylko
    > realny.

    idealnego zapewne nie, ale też i nie nazywajmy socjalizmem działań defakto
    dyktatorskich z czasów Stalina czy innych podobnych mu kabaraciarzy.

    > A w tym realnym socjalizmie, gdzie wszyscy pracowali dla dobra
    > narodu, dziwnym trafem jedni czekali na dziuple w bloku 20 lat, a inni
    > wesolo zerowali w zatoce czerwonych swin, jedni ledwie raz na dwa...trzy
    > lata mogli dostac jakies wczasy fwp nad Baltykiem, a inni co roku grzali
    > tylki w Warnie lub Zlotych Piaskach.

    I to jest socjalizm? NIE! to jest dyktatura. Tylko lekko poszerzona grupa
    dyktatorów.

> [...]
    > idealizujesz, on przeczernia. Teraz od idealizacji przechodzisz do agitki.

    Ale wtedy rozmawialiśmy o PRL. A to dwie inne sprawy. PRL a socjalizm to nie
    to samo. Wtedy właśnie moja idealizacja dotyczyła właśnie tych
    socjalistycznych plusów. Po prostu jak od PRL odjąć dewiacje to zostaje
    właśnie socjalizm, ten dobry.

    > A w tym zakichanym socjalizmie bylo inaczej? Mam ci przypomniec pojecie
    > 'starego portfela'? Emerycka nedze? Nie wiem, w jakim wieku byles, gdy
    > nieomal zetempowsko nawalona Szczepkowska oglaszala 'ze skonczyl sie
    > komunizm' i moze sie zaczac wielki szaber nomenklatury starej
    > (komunistycznej) i nowej (styropianowej),

    No i? I dowodem na cokolwiek jest to, że polakom wtedy odbiło i zdewastowali
    poPRLowskie osiągnięcia zostawiając tylko ruinę?

    > Swietnie. To im pomagaj. Ale twoja wersja jest bardziej perwersyjna:
    > ty chcesz tym innym pomagac na moj koszt, na ich koszt, ale nie na wlasny
    > koszt. Taki dobrodziej z cudzej kieszeni.

    Jak nie z własnej? Tylko działać muszą wszyscy. Inaczej to sensu nie ma.

    --
    Tristan

  • 64. Data: 2008-08-01 13:57:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 13:37:26 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > A wiesz co jest najbardziej zabawne? Wiekszosc z tych tez, o ile nie
    > zachowuje waznosci wprost, to posrednio z dalszym ciagu jest na tyle
    > wazna, ze warta brania pod rozwage. To jest tak, jak z postulatami
    > sierpniowymi: wiekszosc do dzis moze byc wypisana - ciagle tylko jako
    > postulaty.

    No tak, postulaty, postulaty.

    > Nie zapominaj, ze dawne zatoki czerwonych swin zostaly bardzo sprawnie
    > zajete przez kombatanckie swinie styropianowe.

    Raczej powstały nowe. W Wawce na Wilanowie ponoć żyją świetnie.

    > I podobnie, jak w ZBoWiD
    > bylo coraz wiecej coraz mlodszych czlonkow (typu: granaty w pieluchach),

    O tym już Naczelnik mówił 'jakbym ja was wtedy tylu miał' oraz 'trzecia
    kadrowa'.

  • 65. Data: 2008-08-01 13:57:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Jak zmasakrowały, jak nie zmasakrowały? Dzięki Chicago Boys stanęła na
    > nogi gospodarka nie jednego państwa.

    Odroznij rozwoj gospodarki danego panstwa od rozwoju
    implantowanej cudzej gospodarki. O roznicy przekonasz
    sie wtedy, gdy zacznie sie bessa i zwijanie frontow
    inwestycyjnych. Zglobalizowane koncerny zwijaja sie
    szybciej z danego miejsca niz przedsiebiorstwa lokalne.
    Z punktu widzenia kosztow spolecznych roznica jest
    drastyczna.

    > Może nie Friedman, a Moczar to powiedział? ;-)

    A co? Nie pasuje do wzorca ortodoksa ekonomicznego?

    > Zresztą popiwek nie jest winien bankrutowania tych fabryk.

    Jest. Fabryki dostawaly zamowienia, ktorych nie mogly
    zrealizowac, bo popiwek zwielokratnial im koszty poza
    granice oplacalnosci. Nie mogac przyjac zamowien
    byly uwalane kosztami stalymi. Obserwowalem to z bliska,
    wiec akurat tu wiem, o czym pisze. Dla mlodszych blizsze
    wyjasnienie: wyobrazmy sobie, ze grupe przedsiebiorstw
    uwalamy zwielokratniajac im ZUS ot, tak ze trzy razy.
    Czy takie przedsiebiorstwo ma szanse dzialac? Chyba nie.
    I to byl popiwek.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 66. Data: 2008-08-01 13:57:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 15:22
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Ty o stonce teraz czy o czym? Co Tobie Amerykanie zrobili?

    Oprócz tego, że to totalitarne państwo, które niszczy wszystko wokoło dla
    własnej kasy? Oprócz tego, że ludzie tam żyją jak niewolnicy? Oprócz tego,
    że niewola ta poszerza się na EU i ze mnie niedługo zrobią niewolnika?
    Oprócz tego, to nic.

    --
    Tristan

  • 67. Data: 2008-08-01 13:59:35
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 13:40:34 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Nie zauwazyles, ze od czasu upadku ZSRR i zaniku zagrozenia 'rewolucja
    > swiatowa' zaczelo blyskawicznie znikac tzw. panstwo dobrobytu?

    Raczej nie, dziś nazywa się to 'dyrektywy europejskie' i 'polityka
    europejska'.
    Tak się przyzwyczailiśmy do różnych interwencji, że nie odbieramy tego
    jako szczególny dobrobyt. A czym innym jest np. eurotaryfa GSM, jak nie
    tupnięciem Komitetu Centralnego 'nu, tawariszczi tielefonisty, od jutra
    nada taniej sprzedawać!'

  • 68. Data: 2008-08-01 14:01:05
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 15:57:59 +0200, Tristan napisał(a):

    >>> uzyskać...

    > Oprócz tego, że to totalitarne państwo, które niszczy wszystko wokoło
    > dla własnej kasy?

    Tak, totalitarne ;-) ROTFL

    > Oprócz tego, że ludzie tam żyją jak niewolnicy?

    Którzy ludzie?

    > Oprócz
    > tego, że niewola ta poszerza się na EU i ze mnie niedługo zrobią
    > niewolnika?

    To raczej UE przoduje w tego rodzaju wymysłach.

    > Oprócz tego, to nic.

    No to niewiele, parę sloganów, a przykłady? Aha, pewnie Irak itd.? I ten
    niedobry kapitał?

  • 69. Data: 2008-08-01 14:03:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

> [...]

    > wyklinano od czci i wiary wszystkich, ktorzy osmielili sie miec inne
    > zdanie niz chocby lokalne duet guru: Sachs & Balcerowicz.

    Ale oni akurat nie mieli wiele wspólnego z tym nurtem.

    > Friedman dopiero przed sama smiercia przyznal sie, ze skrajna ortodoksja
    > byla bledem. Tylko co z tego przyszlo dla ludzi ze zbankrutowanych
    > fabryk? Moze mam ci przypomniec programowe bankrutowanie przy pomocy
    > tzw. popiwku i niszczacego poziomu odpisow?

    Może nie Friedman, a Moczar to powiedział? ;-)
    Program Sachsa/Balcerowicza nie miał nic wspólnego z M. Friedmanem i
    szkołą chicagowską. Podobnie popiwek itd.

  • 70. Data: 2008-08-01 14:10:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 15:56
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Ale to jest tylko Twoja, oderwana od rzeczywistości, teoria. Praktyka
    > jest taka, że nie ma innego socjalizmu, jak socjalizm realny,

    A Szwecja?

    > zaś w
    > naszej długości i szerokości geograficznej wiąże się on z ciemiężeniem,
    > głodem, cenzurą, Gomułką, pałką milicyjną, strzelaniem do stoczniowców,
    > Pyjasem, etc.

    Ale nie musi się wiązać. Mieliśmy tylko jedno takie doświadczenie. Za mało
    danych.

    > No właśnie, 'ponoć', wyjąwszy kompletne odarcie z prawa do prywatności i
    > wyboru swojego sposobu na życie.

    Tzn? Jakie cięższe warunki mają? Bo akurat brak prawa do prywatności to
    cecha kapitalizmu i wszelkie inwigilacje idą z USA, a ostatnio z Francji.

    > Aha, Szwecja jest państwem wyznaniowym -- nie przeszkadza Ci to?

    A jak to się objawia dla obywatela? Bo to następna fobia Polaków -- Kościół.
    Ja uważam, że Kościół powinien brać czynny udział w życiu państwa, bo i od
    niego się miłość wprost wywodzi, a miłość jest podstawą socjalizmu. Zresztą
    wspomniana wyżej Francja jest właśnie państwem do bólu ateistycznym i
    proszę bardzo... Forpoczta usańskiego zniewolenia w EU.

    > A poza tym możesz się lepiej ubrać ;-)

    No właśnie nie :( Lubię słońce, ciepełko... O! Taką pogodę jak jest teraz. A
    ciepły ubiór niewiele daje, a do tego brak słońca powoduje depresję, a ja
    jestem na to czuły. Potrzebuję dużo nasłonecznienia. Polska też jest do
    dupy, chciałbym do NZ najlepiej. Ponoć nie dotarł tam jeszcze usański
    kapitalizm (Australia już ponoć padła) i żyje się nawet dobrze. Tylko nie
    stać mnie i z językiem ciężko :(

    --
    Tristan