  • 131. Data: 2008-08-02 11:36:01
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 08:29
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g70urk$bft$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > A teraz to jakie jest? Fundowane? Tak samo placisz ty, ja, Johnson.

    Tak. I się rozkłada. Jedni płacą więcej niż zużyją, dzięki temu jest na tych
    schorowanych, którzy zużywają więcej niż płacą. Oni idą do piachu w
    systemie płatnej służby zdrowia.

    Pomijam już to, że skomplikowańsze leczenia wymagają złożonej infrastruktury
    szpitalnej. U prywatnego lekarza w jego mieszkaniu to można się leczyć na
    depresję albo na grypę. Bo już głupi aparat do USG kosztuje swoje.

    Przepaliła nam się lampa na hemodynamice ostatnio. Wiesz ile kosztuje nowa
    lampa? TYLKO LAMPA. 400 tysięcy złotych! Myślisz, że jakikolwiek prywatny
    ośrodek zdrowia sobie na to pozwoli?

    > A wiesz co to jest ubezpieczenie i jaka funkcje pelni?

    Tak. Ubezpieczenie pełni funkcję zarobkową dla ubezpieczyciela. Dzięki
    statystyce pozwala niektórym otrzymać odszkodowanie za jednorazowy problem.
    Nie nadaje się zupełnie do finansowania leczenia osób przewlekle chorych,
    czasami od urodzenia.

    > A poza tym, bardzo brutalnie zapytam: od kiedy jest powiedziane,
    > ze darmozjady maja prawo zerowac na cudzej pracy?

    od wtedy, od kiedy uważam, że należy o chorych się troszczyć. Po prostu tak
    uważam, że jest mornalnie OK. Nie uważam, żeby jak ktoś chory albo po
    wypadku to do piachu. Od tego jest społeczeństwo, żeby troszczyć się o
    słabsze jednostki. Można zlikwidować służbę zdrowia, policję, straż pożarną
    itp. Jak ktoś zdrowy, silny, bogaty, to przeżyje... Ale mi to nie
    odpowiada.

    > Jak ktos jest chorym/inwalida od urodzenia, to dostanie rente
    > jako jalmuzne od spoleczenstwa. On tej renty nie wypracowal.

    I co? Do piachu?

    > Ale jak zaczyna chorowac kolo piecdziesiatki to w jego interesie
    > bylo ubezpieczyc sie. A jak sie nie ubezpieczyl, to... jego sprawa.
    > Mial prawo do nieubezpieczania sie, ma teraz prawo do zdychania.

    No to właśnie ubezpiecza się w NFZ i ZUS. Od chorób w NFZ a od niezdolności
    do pracy w ZUS.

    > No to skarbie profilaktyka, unikanie ryzykownych zachowan.

    Kolega rozumiem dresik z siłowni? Żeby się nie okazało, że ci jaka wada
    serca wyskoczy albo coś wątróbkę uszkodzi, albo nereczki wysiądą, albo...

    > He, he, a poprzednicy to inni byli?

    No mocno nie, ale Jarek przynajmniej był świadom, że żyje i konsekwentnie
    realizował swój plan i swoje słowa. Mogą się nie podobać, ale chłop był
    żywy. A Donek jest jak ryba... Nie jest świadom tego, że żyje.

    > Chorzy nie sa chorymi od urodzenia.

    Pacz pan, więc tych od urodzenia od razu do piachu?

    > Wczesniej mieli pracowac, odkladac,
    > ubezpieczac sie. A jak przehulali caly dorobek to niech zdychaja.

    Taaaaaaaaak.... Wszystko przez te chulanki i swawole.

> [...]
    > byl oszczedny, racjonalnie zarzadzany, nie robil dlugow to wyszedl
    > teraz na idiote, bo zadluzeni po raz kolejny zostana oddluzeni.
    > Premiujesz idiotow. Takie spoleczenstwo sie szybko skonczy, bo zdrowi...
    > wyjada. Czy myslisz, ze tylu Polakow by wyjechalo, gdyby w kraju nagle
    > skoczyly zarobki do gory o chocby polowe pasozytniczego ZUS-u? My placimy
    > na obecnych emerytow i rencistow, sami z tego nie bedziemy mieli nic
    > pomimo ustawicznego wciskania kitu. Ty w ZUS-ie nie masz pieniedzy,
    > ty masz tylko jednostki rozliczeniowe. A ich wartosc bedzie zadna.

    A czy ja bronię obecnego stanu polski? przeca nieraz mówiłem -- zaorać i
    posiać nowe. Ja bronię socjalizmu i prawa ludzi do życia i ochrony ze
    strony całej grupy społecznej.

    > No to bedziesz mial maciarewiczowskie dwutygodniowe kursy na fachowcow.

    A dlaczego? jeśli prawo nie pozwoli na takie dewiacje....

    --
    Tristan

  • 132. Data: 2008-08-02 13:19:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > No więc jaki ustrój proponujesz?
    > Jaki jest ,,racjonalny''?

    Nie wiem. Nie ma chyba madrego, ktory mialby czelnosc powiedziec,
    ze wie, jaki jest ustroj doskonaly. Mozna tylko szukac. Ja wiem,
    co chcialbym w takim ustroju widziec, nie wiem, jaka trajektoria
    mozna to osiagnac.

    > No i z tym się zgadzam. Czy ja mówię, żeby dawać bumelantom?

    Tak. Odpowiadasz takze za skutki swoich dzialan, a nie tylko
    za intencje. Skutkiem rozdawnictwa sa hordy zdrowych pasozytow
    siedzacych na rentach.

    > Toż właśnie za PRL bumelantyzm i nieróbstwo było tępione

    Tylko werbalnie. Mam ci przypomniec 'czy sie stoi, czy sie lezy...'.

    > i każdy musiał pracować.

    Musial chodzic do pracy. Pracowac juz niekoniecznie musial.

    > Może i niektórzy tylko się po PGRach opierdalali,
    > ale przynajmniej do roboty chodzili, a teraz siedzą
    > na placu i piją za moje.

    Tu sie zgodze, ze likwidacja PGR-ow byla pochopna. Taniej
    byloby je utrzymywac jako swoiste osrodki resocjalizacyjne
    niz dawac jakies przezyciowe dotacje i zasilki.

    > Ja popieram socjalizm, nie marnotrawizm, już pisałem.

    Ty popierasz wszystko, co wynika z twoich przekonan.
    To nie sa wylacznie rzeczy piekne, jak sie tobie wydaje.

    > Wszystko przez żydów, cyklistów i rolników? Akurat rolnicy niewiele
    > korzystają z usług NFZ.

    Taak? To ile rolnik placi na NFZ, a ile ja. Bo z mojego rocznego
    PIT-a wynika, ze sredniomiesiecznie panstwo zdziera ze mnie
    500 zl na NFZ. A rolnik ile placi?

    > I chwała im za to, bo dzięki temu można jako tako żyć bez bycia przestępcą.

    Swietnie. Niech sobie egzystuja, ale stallmanowcy chca caly swiat
    uszczesliwiac na swoja modle.

    > A kto mówi o pracy za darmo?
    > Pismo mówi ,,wart jest robotnik swojej strawy''.

    A czy Pismo nie mowi: 'kto nie pracuje, ten niech nie je'?

    > Ale jaka nędza? Czy w Szwecji jest nędza?

    W Szwecji jest totalitarny zamordyzm i calkowita urawnilowka.
    I ten szczesliwy wzorzec teraz zaczyna im sie sypac ekonomicznie,
    bo nieomal wszyscy bardziej rozgarnieci wywiali z tego 'raju',
    a z calego swiata zwalila im sie zadna darmowego utrzymania holota.
    I slusznie im sie kara od losu nalezy ;) Ta nawiedzona Szwedka
    ze srodkowego Kongo, co teraz robi za ministra od dyskryminacji
    to dopiero pierwsza plaga, ktora na nich spada.

    > Nie myl socjalizmu z PRL, bo w PRL wysysał dobra Wielki Brat.
    > A i tak nędzy nie było.

    Jezeli tak twierdzisz, to bezblednie wylazi z ciebie stworzenie
    wielkomiejskie, ktore za PRL-u niewiele poza tym wielkim miastem
    widzialo. A ja nedze peerelowska widzialem, na wsi i w malych
    miastach.

    > Za to teraz w niektórych środowiskach jest.

    Zawsze byla. Patologia spoleczna tez byla zawsze.

    > Bo właśnie socjalizm polega na tym, żeby nie pozwolić
    > jednostkom na sranie kasą obok nędzy reszty.

    I konczy sie zawsze tym, ze kasy nie ma juz nikt.
    I jest pelnia szczescia - rownosc w nedzy. Socjalizm.
    Wzorcowe rozwiazanie: Kuba, Korea Pln. Egzystowali
    dopoty, dopoki ich ZSRR utrzymywalo jako straszak
    wojskowy.

    > Nie ma ekstremalnie bogatych, ale i nie ma nędzy właśnie.

    Pierwszych nie bylo, nieomal cale spoleczenstwo klasyfikowalo
    sie w tej drugiej grupie. Jedynie podstawowej zywnosci
    bylo pod dostatkiem. Poza tym juz nic.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 133. Data: 2008-08-02 14:01:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Jest taka koncepcja, aby w egzekutywie byli wyłącznie ludzie w wieku
    > 30-40, w legislatywie 40-50, zaś starsi w judykaturze.

    Nieglupie. To odzwierciedla przecietne tempo nabywania doswiadczen
    i jednoczesny wzrost asekuranctwa decyzyjnego.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 134. Data: 2008-08-02 14:13:48
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 02 Aug 2008 12:43:34 +0200, Tristan napisał(a):

    > No i słusznie. Nie można stać się dobrym w 10 minut.

    Wiesz co, mi się na swój sposób Twój pomysł podoba, ponieważ zakłada
    rządy arystokracji czy też merytokracji.
    Jest taka koncepcja, aby w egzekutywie byli wyłącznie ludzie w wieku
    30-40, w legislatywie 40-50, zaś starsi w judykaturze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 135. Data: 2008-08-02 14:16:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 02 Aug 2008 07:41:10 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > A sadzisz, ze firma Cheneya - 'Halliburton' lobbowala za napascia na
    > Irak, zeby ropa potaniala, czy zeby zyski wzrosly?

    No dobrze, znam tę historię, Moore o niej opowiadał. Ale czy mamy
    *pewność*, że Haliburton coś takiego proponował?

    > No i zamiast lokalnej
    > swieckiej dyktatury mamy teraz rozsadnik terrorystow religijnych.

    O przepraszam, w Afganistanie był on już wcześniej, to nie ma związku z
    interwencją USA w Iraku.

  • 136. Data: 2008-08-02 15:02:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > swobodę umierania na ulicy? Kogo stać na leczenie, jakby było pełnopłatne?

    ROTFL

    A kogo stać na obecne "bezpłatne" leczenie?

    Pół roku czekania na badanie USG nerek, kiedy sprawa pilna.

    Albo czekanie rok w kolejce na implant biodrowy.

    Albo nagłe przerwanie chemioterapii "bo limity się skończyły".

  • 137. Data: 2008-08-02 15:58:08
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 17:02:44 +0200, cranky napisał(a):

    > Pracodawca ma rachunek w PKO i za przelew pensji itp. bank potrąca 0,5%
    > kwoty przelewu (chyba ze pracownik założy konto w tym samym banku). Czy to
    > zgodne z prawem? Jak pracodawca może obciążać pracownika kosztami
    > wypłacania mu pensji, czy to on musi ponosić te koszty. Czy pracownik w tej
    > sytuacji może pisemnie zażadać wypłacania pensji "do ręki"?
    Przelew przychodzący z PKO SA - kwota przelewu jest niższa o 0,5% niż na
    pasku. Bank na który wpływa: rachunek Oszczędzam w Eurobanku.
    Post był niejasny, bo nie byłem pewien który bank potrącił - teraz
    sprawdziłem i wydaje sie że potrącenie z PKO lub pracodawca sam sobie
    odliczył. Jak wyjaśnię sprawę (we wtorek idę do PIP) opiszę szerzej.
    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
    PS Dobry ustrój to taki jak demokracja Ateńska, Monarchia Kolonialna czy
    Socjalizm Wczesnokubański: ustrój utrzymujacy się za cudze pieniądze.
    Zły to demokracja spartańska, monarchia jak na czarnym lądzie, socjalizm
    albański: ustrój któremu brak pieniędzy (cudzych i własnych).

  • 138. Data: 2008-08-02 16:30:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 16:13
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

> [...]
    > Jest taka koncepcja, aby w egzekutywie byli wyłącznie ludzie w wieku
    > 30-40, w legislatywie 40-50, zaś starsi w judykaturze.

    Czy przy przyjmowaniu do pracy nie kieruje się doświadczeniem,
    umiejętnościami, etc? Kieruje. Dlaczego więc najwyższe stanowiska w
    państwie ma piastować ktoś bez doświadczenia i bez wykazania się? Jakby
    przeszedł w danej partii przez stanowiska lokalne, samorządowe, później
    wyżej, to by znał problemy danego regionu, byłby wdrożony do danej partii.
    A tak co? Są takie kandydatury, jak Pilipiuk z Gliwic z ramienia Platformy
    Korwina M. I mamy -- warszawiaka, mieszkającego w Krakowie, kandydującego z
    ramienia partii powstałej na czas wyborów na przedstawiciela Gliwic, w
    których nigdy nie był. Jedno co miał, to faktycznie wieloletnie
    zaangażowanie w ideologie uprowskie i faktycznie stałość polityczną. Ale
    ilu mu podobnych nie ma nawet tego? Jak mają reprezentować naród?

    --
    Tristan

  • 139. Data: 2008-08-02 16:50:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > No dobrze, znam tę historię, Moore o niej opowiadał. Ale czy mamy
    > *pewność*, że Haliburton coś takiego proponował?

    Pozycja Cheneya, jego dzialania i pozniejsze preferowanie firmy Halliburton
    sa wystarczajacym dowodem , Wysoki Sadzie. Inne firmy naftowe az tak
    preferowane nie byly.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 140. Data: 2008-08-02 19:02:10
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Jestem raczej przeciwny przenoszeniu
    > wszystkich operacji do banków. Utrudnia to istnienie szarej strefy, a
    > jak wiadomo, istnieje szarej strefy jest niezbędne do zdrowego rozwoju
    > gospodarki w tak zaawansowanym fiskalnie państwie jak Polska. Wystarczy

    Ciebie chyba pojebało...

    I przez takich właśnie ludzi nigdy nie będziemy państwem prawa.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com