  • 91. Data: 2008-08-01 19:01:41
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 1 Aug 2008 18:40:39 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dla porządku: kiedyś były (rzadko).
    > O ile pamiętam, na forum mBanku, który w okresie promocyjnym
    > przelewy internetowe miał za darmo, a prawdopodobnie później
    > było zapodane również na grupach, ktoś zauważył że pewne bardzo znane
    > radio z miasta od pierników ;) ma konto w PKO SA, które pobierało
    > prowizję "za wpływ". AFAIR 1 zł.
    > Sugestie aby powpłacać po złotówce w postaci 100 szt przelewów
    > w kwocie 1 gr też widziałem.

    Z radiem ojca dyrektora było inaczej - mieli podpisaną umowę z pocztą, na
    mocy której wpłacający nie byli obciążani kosztami. Za wpłatę na konto
    płaciło radyjo.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 92. Data: 2008-08-01 19:19:21
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:

    > Dlatego trzeba zaorać i wybrać FACHOWCÓW. A nie debili.

    Jezu, Tristan, co z tobą???? Nigdy jeszcze nie byłeś tak daleki od
    rzeczywistości.

    Btw, ty przypadkiem nie pisałeś, że jesteś nauczycielem informatyki na
    początku swej kariery tutaj?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 93. Data: 2008-08-01 19:22:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 21:19
    (autor Kocureq
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6vnjj$76m$4@inews.gazeta.pl>):

    > Jezu, Tristan, co z tobą???? Nigdy jeszcze nie byłeś tak daleki od
    > rzeczywistości.

    Uważasz, że mamy teraz fachowców?

    > Btw, ty przypadkiem nie pisałeś, że jesteś nauczycielem informatyki na
    > początku swej kariery tutaj?

    Nie, na początku swojej kariery byłem przestępcą.

    --
    Tristan

  • 94. Data: 2008-08-01 19:42:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > A z czego utrzymywać trupa?

    Z niczego. Trzeba rozpędzić towarzystwo i dać ludom swobodę.
    Pozostaje tylko problem płacenia dotychczas przyznanych świadczeń.

    > Kasy chorych pokazały, że się da.

    Nie żartuj. Kasy chorych to to samo. Miały monopol, tak jak NFZ, tylko
    na mniejszym obszarze.

    A trafność takich rozwiązań pokazałaby się gdyby ubezpieczenie chorobowe
    nie było obowiązkowe.

    > Poza tym, w miejsce zaoranych trzeba wprowadzić dobrze zarządzane.

    Jak? Przecież każda następna ekipa poprawa zarządzanie ;) tzn. zwiększa
    ilość urzędników i wybiera fachowców, czyli swoich.

    > Pracuję w szpitalu i widzę jak NFZ i okolice marnotrawią do bólu pieniądze. Teraz
    np. zabito system START, za który zapłaciliśmy i
    > który nie jest rozwijany, bo ABG wylobbowało zmianę. I teraz START raz już
    > zapłacony przez naród został zastąpiony dużo gorszym systemem
    > miniInfomedika autorstwa ABG. I znów płacimy.

    Ale zastanowiłeś się dlaczego płacimy ? Bo musimy. Normalnie - to jest
    nieprzymusowe - ubezpieczenie zwrotne nie robiłoby takich rzecz, a jakby
    robiło to ludzie zagłosowali by nogami i byłoby po takiej firmie.

    > Dlatego trzeba zaorać i wybrać FACHOWCÓW. A nie debili.

    Trudno wymagać, by, jak debile głosują, wybierali mądrych ludzi. Każdy
    wybiera sobie podobnych :)
    A poza tym FACHOWCY zajmują się sensownymi rzeczami, a nie kandydowaniem.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 95. Data: 2008-08-01 20:02:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kocureq <a...@...stopce.pl> napisal:
    > Jezu, Tristan, co z tobą???? Nigdy jeszcze nie byłeś
    > tak daleki od rzeczywistości.

    Chyba dostal naglego ataku swiadomosci klasowej.
    Z pozycji umiarkowanego socjalisty przechodzi na pozycje radykalne.

    Hm... to chyba Pratchett radzil, aby profilaktycznie
    strzelac do misjonarzy i zbawcow swiata zanim zejda na lad?

    > Btw, ty przypadkiem nie pisałeś, że jesteś nauczycielem informatyki na
    > początku swej kariery tutaj?

    Chyba nie on. A w kazdym razie nie informatyki. To dziedzina
    inzynierska i do bolu racjonalna. Tristan tam nie pasuje.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 96. Data: 2008-08-01 20:05:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:

    > Przecież mówisz o przedsiębiorstwach, które miały takie pojęcie o
    > rynkowej gospodarce jak ja o programowaniu w Javie.

    Czytaj ze zrozumieniem :) Co ma ich rozumienie gospodarki rynkowej
    do podrzynania gardel popiwkiem. Takie poderzniecie zalatwi kazde
    przedsiebiorstwo niezaleznie od swiadomosci managementu. Mam wredne
    podejrzenia, bo wtedy wlasnie urodzily sie fortuny nomenklatury,
    na zbankrutowanych przedsiebiorstwach przejmowanych za zlotowke.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 97. Data: 2008-08-01 20:19:28
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Zwróć bowiem uwagę, że popiwek był dla wszystkich, a runęła tylko część
    > fabryk. Znaczy się nie każdemu doskwierało po równo.

    Tak, runely paradoksalnie... te lepsze. Te, ktore nie mialy przerostu
    inwestycji, terenow itd. itp. Te, ktore prawidlowo gospodarowaly.
    Te z przerostami mialy co wyprzedawac, aby sponsorowac utrzymanie
    przez okres popiwkowy. Sytuacja byla dokladnie taka sama, jak obecnie
    w przypadku szpitali i ZOZ-ow. Ten, kto byl racjonalny, gospodarny - dostal
    w d.pe. Ten, kto szastal kasa - bedzie oddluzony. No i kto wyszedl na idiote?
    Wtedy bylo dokladnie tak samo. Mieszanie sie panstwa do polityki gospodarczej
    jest obecnie tak samo zle, jak wtedy w okresie 1989-1991.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 98. Data: 2008-08-01 20:23:51
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:
    > Uważasz, że mamy teraz fachowców?

    Uważam, że fachowców demokratycznie się wybrać nie da. Poza tym - jak
    ocenisz czy ktoś jest fachowcem, nie mając z nim bliższego kontaktu, ani
    samemu nie będąc fachowcem w danej dziedzinie?

    Mówi to teoria i pokazuje praktyka, a ty zaczynasz pisać bzdury na
    poziomie podstawówki...

    "rządzić powinni fachowcy"
    "należy być dobrym dla ludzi"
    "należy innym pomagać"

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 99. Data: 2008-08-01 20:25:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 20:05:14 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Czytaj ze zrozumieniem Co ma ich rozumienie gospodarki rynkowej do
    > podrzynania gardel popiwkiem. Takie poderzniecie zalatwi kazde
    > przedsiebiorstwo niezaleznie od swiadomosci managementu.

    Czytam ze zrozumieniem. I widzę, że piszesz o przedsiębiorstwach
    upadłych, które upadły, ponieważ bądź wprowadzono popiwek (jak Ty to
    piszesz -- zakładając, że błędy zarządzania nic do tego nie miały, albo
    skala tego zjawiska jest do pominięcia), bądź dlatego, że kierownictwa
    tychże zakładów nic nie kumały z nowych czasów (a z popiwkiem dobry
    zarząd może dałby sobie radę).

    Zwróć bowiem uwagę, że popiwek był dla wszystkich, a runęła tylko część
    fabryk. Znaczy się nie każdemu doskwierało po równo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 100. Data: 2008-08-01 20:53:26
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 01 Aug 2008 20:47:39 +0200, Tristan wrote:

    > Ja protestuję przeciwko durnemu prawu
    > pozwalającemu pracownikowi na wypłatę gotówkową i wpędzanie pracodawcy w
    > kłopoty. Nie popieram odwrotnego działania w postaci pobierania prowizji za
    > wypłatę.

    Ale to przecież sama korzyść dla pracodawcy, gdyż nie musi konwojować
    gotówki do banku i płacić za wpłatę na własne konto.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki