  • 61. Data: 2023-12-01 21:55:16
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Robiłeś choć raz w życiu coś takiego i umiesz namierzyć telefon z
    > dokładnością do kilkunastu metrów?

    Muszę to robić osobiście, żeby wiedzieć, że się da?

    > To może podziel się tym sposobem, a uratujesz wiele żyć ludzkich :-)

    Sposób nie jest żadną tajemnicą dla producentów i obsługi infrastruktury
    GSM. Dla Policji może być.

    > Tu już wiele racji jest w tym stwierdzeniu, tylko pomija ono fakt, że
    > parking pod czynnym marketem, to jedno z ostatnich przeszukiwanych
    > miejsc.

    Jak się nie chce przyjąć do wiadomości, że osoba poszukiwana jest chora,
    wyziębiona lub wymaga jakiejś innej pomocy, to tak.

    > Przecież tam jest masa ludzi i ktoś jej pomoże.

    Po co na w ogóle Policja w mieście, przecież wszędzie jest pełno ludzi i
    jeden drugiemu pomoże.

  • 62. Data: 2023-12-01 21:58:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.12.2023 o 21:02, J.F pisze:

    > Dawniej, jak było kilka BTS w zasięgu, to bylo okolo 500m.
    > Teraz podobno dokładniej, ale nie wiem jak.

    Ja wiem o dokładności około 15-20 metrów, czasem więcej, częściej podaje
    się obszar i właśnie chyba coś koło 500-600m2 to wychodziło.
    Nie bardzo korzysta się tu z mocy sygnału, a z dokładnie określonych i
    zsynchronizowanych ramek w komunikacji/protokole GSM/UMTS/LTE.
    Osobiście się tym nie zajmowałem, ale widziałem możliwości jakie dają
    operatorowi informacje przesyłane przez BTS-y do centrum nadzoru(jakoś
    to specjalnie się u nich nazywało).

    > Ale to trzeba z tego telefonu na 112 zadzwonic.
    > A dziewczyna nie dzwoniła.

    Jest to wymóg wystarczający, ale niekonieczny, choć może mieć wpływ na
    szybkość przekazywania informacji między instytucjami. Tyle, że tym
    konkretnym przypadku chyba nawet nie podjęto próby namierzenia telefonu?

    > No i jakby byly jakies bardzo wyraźne wskazówki do pospiechu,
    > to moze by się tak stało. A tu widac uznal policjant, ze nie ma ..

    To, że policjant uznał, nie znaczy jednak, że wskazówek do pospiechu nie
    było. Z relacji medialnej wychodzi, że najzwyczajniej w świecie zlali temat.

  • 63. Data: 2023-12-01 22:19:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 20:42, J.F pisze:

    > radiostop byl jeden, komórek są tysiące ...

    A co za różnica ile? Jak dzwonisz pod konkretną to dzieje się dokładnie
    ten sam proces co jak ją szukasz - dzwonisz pod konkretny numer (pod tym
    są IMEI i spece wiedzą co, ale to bez znaczenia - wybierasz numer i sieć
    znajduje konkretną komórkę podłączoną do konkretnego BTSa - pewnie da
    się oszukać, ale to nie był szef meksykańskiego kartelu na bernerze a 14
    latka).

    > no ale to przez GPS czy inaczej?

    Przez gps dokładniej. Nie wiem czy służby mają do tego dostęp od ręki.

    > No ale po prawdzie - jak jest pod marketem, to pewnie jej nic nie
    > zagraza, na wagary poszła.

    No ale nie poszła. Za to zadzwoniła do ojca, że źle się czuje i nie wie
    gdzie jest. To raczej nie są typowe objawy wagarów.

    > A nawet jak zemdleje, to ludzie mogą.
    > Nikt jej tez tam nie zgwałci itp ..

    Za to sobie umarła. Bo kulsonom się nie chciało dupy ruszyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2023-12-01 22:20:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Trudno pytać każde siedzące dziecko, czy wie, ze siedzi.

    Skoro zastanawiam się czy to normalne, to podchodzę. Dwa razy w ostatnim
    roku podszedłem. Oba okazały się fałszywym alarmem. Ale nie żałuję, że
    straciłem 3 min.

    Raz typowy pijak siedział osunięty pod kamienicą w pełnym słońcu, a było
    35°C, w czarnej skajowej kurtce zasunięta po szyję. Podszedłem ze
    świadomością, że jak go szturchnę to się tylko osunie. Ale się ocknął i
    chyba mnie zrozumiał, w jakoś wstał i poszedł.

    Drugi raz facet szedł z psem, dziwnie nim rzucało po trawniku aż ukląkł
    i głowa oparł się o płot i tak zastygł. Zawróciłem i podchodzę z obawą
    bo pies z tych sporych. Skoczył na mnie, ale chciał się bawić.
    Do dziś nie wiem czy był pijany, bo ubrany normalnie, nic nie czułem od
    niego. Ale mówił, że pił i mieszka za rogiem. To kawałek go
    odprowadziłem i jakoś dalej dał radę.

    Robert

  • 65. Data: 2023-12-01 22:20:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 21:55, nadir pisze:

    > Po co na w ogóle Policja w mieście, przecież wszędzie jest pełno ludzi i
    > jeden drugiemu pomoże.

    I moto sami znajdą, i dziweczynę w agonii... Policja się przyda jak
    kogoś w kiblu trzeba zabić albo julkę spałować.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-12-01 22:22:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dawniej, jak było kilka BTS w zasięgu, to bylo okolo 500m.
    > Teraz podobno dokładniej, ale nie wiem jak.

    Dokładniej. A nawet jakby 500 metrów to by znaleźli - tylko dupę ruszyć
    trzeba. No ale jak nie była w miejscu zamieszkania to jak mieli szukać...

    > Ale to trzeba z tego telefonu na 112 zadzwonic.
    > A dziewczyna nie dzwoniła.

    Nie trzeba. Wystarczy sprawdzić. Policja ma taką możliwość.

    I za to powinien ponieść konsekwencje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-12-01 22:26:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.12.2023 o 20:54, J.F pisze:

    > No, jak ojciec mowi, ze juz dwie godziny sam szukał między domem a
    > przystankiem ... to co patrol pomoże ?

    Może zacząć od innych miejsc niż te które przeszukał już ojciec?

    > Andrychów ma 19 tys mieszkanców, to ilu tam policjantów moze być?
    > A jeszcze na zmiany pracują, zajecia swoje mają itp.

    Ogłasza się alarm i każdy kto nie chory albo w ciąży stawia się w
    jednostce, ci co siedzą za biurkami w pierwszej kolejności rzucają
    papiery i lecą w teren. Dodatkowo zaprasza się Straż Pożarną/OSP, jak
    jest w pobliżu jakaś inna służba lub jednostka wojskowa, to też lecą w
    pomogą, oczywiście każdy w ramach swoich możliwości.
    No tak to przynajmniej wygląda w mojej okolicy gdy ktoś zaginie. Kilka
    miesięcy temu była nawet sytuacja, że w lesie szukali gościa, którego
    rodzina zgłosiła próbę samobójczą. Podobno wyszedł z domu mówiąc, że
    idzie się wieszać, Policja jak najbardziej potraktowała to serio i
    poszli w teren.
    Dwa, trzy razy do roku ktoś skacze z mostu granicznego do Odry, też
    wtedy Policja ogłasza alarm i szukają żywego lub martwego.

    > 14-letnia dziewczyna to nie wydaje się jakis pilny przypadek.

    A od kiedy to wiek determinuje pilność? Już prędzej przynależność partyjna.

    > Dzieci czy staruszków czasem szukają ambitnie - ale zorganizowanie tez
    > wymaga czasu ..

    U mnie "wszystkich" szukają pilnie, w cudzysłowie, bo nie ma nigdy
    pewności, że to wszystkie przypadki, a nie tylko te nagłośnione.

  • 68. Data: 2023-12-01 22:28:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No, jak ojciec mowi, ze juz dwie godziny sam szukał między domem a
    > przystankiem ... to co patrol pomoże ?

    Yo że ojciec nie wiedział gdzie jest telefon a policja mogła wiedzieć,
    tyle że jej się nie chciało.

    > W sumie to dokładnie tak.

    To w sumie po co nam policja skoro swoje możliwości wykorzysuje głównie
    do szpiegowania opozycji i kabareciarzy z lotnej brygady?

    > Tu trzeba było namierzac telefon.

    Tu trzeba było chcieć.

    > Andrychów ma 19 tys mieszkanców, to ilu tam policjantów moze być?

    Nie wiem - 10 na służbie? Ostatnio jak szukali kolesia z maczetą to
    twierdzili że cały stan osobowy KSP był w poszukiwania zaangażowany:P

    > A jeszcze na zmiany pracują, zajecia swoje mają itp.
    > Obywatel musi w kolejce poczekac.

    Wracamy do pytania po co nam policja...

    > 14-letnia dziewczyna to nie wydaje się jakis pilny przypadek.

    Z opisu wyniakało że raczej z tych pilniejszych.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2023-12-01 22:31:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 22:22:53 +0100, Shrek wrote:

    > Dokładniej. A nawet jakby 500 metrów to by znaleźli - tylko dupę ruszyć
    > trzeba. No ale jak nie była w miejscu zamieszkania to jak mieli szukać...

    Hm, cos mi sie widzi, ze ojciec ze 2h szukał i nie znalazł, a
    zakladam, ze market gdzies po drodze.

    A "okolo 500m" to całkiem sporo w miescie, szczególnie jak trzeba
    rozszerzyc do 2km i jak szukasz nieznanej dziewczyny.
    No ale moze policjanci wyczuleni i latwiej zauwazają takie osoby.

    > Nie trzeba. Wystarczy sprawdzić. Policja ma taką możliwość.

    Jak nie ma karty SIM, to trzeba najpierw odszukac IMEI.
    Pamietasz IMEI telefonu żony?

    No ale tu karta sim była w telefonie.

    Za nieumyślne spowodowanie śmierci?

    J.

  • 70. Data: 2023-12-01 22:32:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja bym przeszukiwał miejsca, w których domyślnie nie uzyska pomocy.
    > Jakieś krzaczki, potoczki, parki, laski. Mówię szczerze, ze na parking
    > pod marketem bym nie wpadł po prostu.

    Bo ciebie wiecznie i wszystko zaskakuje. Skoro dzowniła że traci kontakt
    to skąd pomysł że należy wykuluczyć podstawową możliwość że jest tam,
    gdzie zastały ją problemy zdrowotne?

    > Trzeba, ale to by niewiele dało.

    Nie no - oczywiście że zawężenie obszaru poszukiwań do kilkuset metrów
    by nic nie dało.

    > Gdyby nawet weszli w fazę przeczesywania terenu, to kto by wpadł na
    > czesanie parkingu pod czynnym marketem. teraz, to każdy jest mądry.
    > Trzeba było na to wpaść w środę rano.

    Trzeba było dupę ruszyć. A jak nie ruszyliście to nic dziwnego że
    znaleźli ją amatorzy. Z wami jest kurwa jak z żydem z dowcipu co modlił
    się żeby wygrał na loterii. To kup kurwa los!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!