  • 51. Data: 2023-12-01 21:12:59
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Słuchałem teraz Kraśki... po co podgrzewa mówiąc, że ojciec trzy godziny
    > czekał na komisariacie.
    Bo może faktycznie czekał. Co0 nie znaczy, ze nikt dziecka nie szukał.
    Może wszyscy pobiegli szukać, a przyjęcie protokolarnego zawiadomienia
    zeszło na dalszy plan. Dla mnie kluczowym do oceny jest to, kiedy
    zaczęto szukać, a nie ile czasu czekał na kogoś, kto to napisał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 52. Data: 2023-12-01 21:17:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 20:54, J.F pisze:

    > No, jak ojciec mowi, ze juz dwie godziny sam szukał między domem a
    > przystankiem ... to co patrol pomoże ?

    Ja bym przeszukiwał miejsca, w których domyślnie nie uzyska pomocy.
    Jakieś krzaczki, potoczki, parki, laski. Mówię szczerze, ze na parking
    pod marketem bym nie wpadł po prostu.

    > W sumie to dokładnie tak.
    > Tu trzeba było namierzac telefon.

    Trzeba, ale to by niewiele dało. Trzeba było szukać. Sprawdzać dostępne
    monitoringi przykładowo.

    > Andrychów ma 19 tys mieszkanców, to ilu tam policjantów moze być?
    > A jeszcze na zmiany pracują, zajecia swoje mają itp.
    > Obywatel musi w kolejce poczekac.

    Ale jest powiatówka.

    > 14-letnia dziewczyna to nie wydaje się jakis pilny przypadek.
    > Dzieci czy staruszków czasem szukają ambitnie - ale zorganizowanie tez
    > wymaga czasu ..

    Gdyby nawet weszli w fazę przeczesywania terenu, to kto by wpadł na
    czesanie parkingu pod czynnym marketem. teraz, to każdy jest mądry.
    Trzeba było na to wpaść w środę rano.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-12-01 21:17:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 20:57, J.F pisze:
    > Nic. Ojciec powiedział co powiedział, a przyjmujący nie dostrzegl w
    > tym pośpiechu, czy jak kto woli - d* mu sie nie chcialo ruszyc.
    Przyjmujący przeważnie nie musi nigdzie dupy ruszać. Inni szukają.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 54. Data: 2023-12-01 21:18:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nic. Ojciec powiedział co powiedział, a przyjmujący nie dostrzegl w
    > tym pośpiechu, czy jak kto woli - d* mu sie nie chcialo ruszyc.

    Nie, tak nie mogło być. Albo ojciec nie był co najmniej asertywny albo
    policjant nie zrozumiał jego przekazu.

    Robert

  • 55. Data: 2023-12-01 21:21:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie, tak nie mogło być. Albo ojciec nie był co najmniej asertywny albo
    > policjant nie zrozumiał jego przekazu.

    Nikt nie jest doskonały. Po za tym zrozum że tak naprawdę od tego
    policjanta niewiele zależało. Poszukiwania powinny już trwać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 56. Data: 2023-12-01 21:22:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 21:11:24 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Przede wszystkim Policja ma wiele zdarzeń jednocześnie. Możesz mieć
    > farta i kilka osób się zajmie Twoim. Możesz mieć pecha i po prostu nie
    > ma kto zejść i zapytać. Poszukiwania inicjuje się na informację. Tu
    > telefon wystarczy, ale nie oczekujmy, że nagle tyraliera miasto będzie
    > czesać. Zaczyna się od sprawdzenia miejsc oczywistych - szpitale itd.
    > Już to pisałem.

    A jednak, jak młodsze dziecko zaginie gdzies na wsi, to tyraliera
    czesze. Oczywiscie moze nie tak od razu, bo tylu ludzi nie ma.

    > Patrole się rozglądają, ale prawdę mówiąc w dzień w mieście ludzi
    > mnóstwo. Jak znajomi ją znali, to rozpoznali. A jak ktoś ją nie znał i
    > dostał informację, że szukamy dziewczynki w wieku 14 lat, to trudno na
    > każdą czternastolatkę naskakiwać i dopytywać się, czy czasem nie
    > dzwoniła do taty, ze się źle czuje. A jak nawet byś zaczął, to zanim
    > sprawdzisz wszystkie.

    I ja powyzsze całkowicie rozumiem, ale swiat poszedl do przodu.
    Mozna było telefon lokalizowac.

    J.

  • 57. Data: 2023-12-01 21:24:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 21:07:56 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Słuchałem teraz Kraśki... po co podgrzewa mówiąc, że ojciec trzy godziny
    > czekał na komisariacie.

    Bo oglądalność musi być.

    Ale on tez nie poszedl, nie sprawdzil, tylko przeczytał w jednej
    gazecie i powatarza.
    Ale całkiem możliwe, ze się niewiele pomylil.

    J.

  • 58. Data: 2023-12-01 21:25:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 21:03:56 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > ,
    > A ja nie chcę nic zakładać. Jeśli dzwonił, to jest nagranie.

    Poszedl zgłosic.

    J.

  • 59. Data: 2023-12-01 21:26:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Da, tylko poziom Twojej wiedzy jest na tyle niski, że nie wiesz, co z
    > tego konkretnie wynika. A ja nie mam ochoty Ci tego tłumaczyć, bo nie
    > dość, ze i tak nie pojmiesz, to jeszcze będziesz przekręcał i czepiał
    > się milimetrów.

    Oczywiście:P

    > Jeszcze dokładniej zobaczysz, jak wyjmiesz baterię :-)

    Bateria była na miejscu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2023-12-01 21:27:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 21:02:42 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie, bo numer sprawy, który się tam wpisuje jest nałożony w chwili
    > zgłoszenia.

    A nie przy zapisie?
    I potem macie dziury w numeracji, czy się dopełnia luki?

    J.