  • 301. Data: 2023-12-04 18:39:45
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 15:08:57 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jak zadzwoniła, że leży?

    Chyba nie mowiła, ze leży.

    > Chyba, że tego już nikomu nie opowiedział tylko
    > się pieniaczył, że nikt od niego nie chce przyjąć zgłoszenia - co akurat
    > ma najmniej do rzeczy.

    Postaw sie w jego sytuacji.
    Dziecko ci mĂłwi, ze Ĺşle sie czuje, do tego stopnia, ze nie wie gdzie
    jest w rodzinnym miescie, a tu "prosze czekac az ktos zejdzie".
    Godzinę. Podobno.

    > Jeszcze raz: To, że siedział, bo nie było wolnej osoby, by przyjąć
    > zawiadomienie o zaginięciu jest tu najmniejszym problemem. Problemem
    > jest, czemu nie szukano. Zgłoszenie do szukania nie jest potrzebne -
    > piszę o tym papierowym.

    Nie bardzo Cię rozumiem - to kto mial zaordynować to poszukiwanie?
    Ten z dyzurki, zakładając, ze tam w ogóle był?

    Gdzie miał kazać szukać? Kogo?
    To trzeba przyjąc zawiadomienie, a przynajmniej ustalic parę rzeczy.

    Ale na szybko mógł sie zorientować, że trzeba namierzyc telefon,
    o czym ojciec raczej nie zapomniał mówić.

    > Ja tu nie chcę nikogo wybielać, ale jak tak czytam, co cytujecie, to w
    > moich oczach jawi się obraz skutków shrekopodobnych prawd objawionych.

    > Policja nic nie robi, więc gość zamiast powiadomić Policję, to szukał
    > dojścia do kolegi wujka. Ten akurat był zajęty. Jak już był wolny on,

    Byc moze. Ale skoro kazał mu przyjsc na komisariat i zgłosic sprawę,
    to od wejscia juz raczej masz działanie Policji, a nie szukanie
    znajomych.

    A wiem jak to bywa we Wroclawiu - dyzurka pusta, domofon nie
    przywołuje, numery kontaktowe nie odbierają ... i co proponujesz -
    młotek przynieść i wybic im/wam tę szybę?
    Pewnie się nie da ...

    > albo po prostu policjant, który to powinien zrobić, to było trochę za
    > późno.

    J.

  • 302. Data: 2023-12-04 18:47:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 14:27:02 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Wściekłość ojca nie mma tu nic do rzeczy. W innych podwątkach zaczyna
    > się objawiać nowy watek, że on nie tyle pomocy od Policji oczekiwał, co
    > od kolegi wujka dziecka. Jak przyszedł i powiedział, że jest umówiony z
    > Kowalskim, a Kowalski akurat robił do czegoś innego czynności no to
    > mogło się skończyć tak, jak tu akurat. Ale nie wiem,c zy to tak
    > wyglądało. Od tego jest śledztwo.

    Moze.
    Ale jakby tak do was, do NS, przyszedl i powiedział, ze chce zgłosic
    zaginięcie dziecka, to znalazłby sie zaraz ktos wolny?

    > Gdzie ja coś takiego piszę. Nie upodobniaj się do Shreka. Ktoś tam na

    O faksie cos pisałeś. Źle kojarzę?

    > miejscu ogarnia temat i wysyła ten faks, a otem czeka na odpowiedź.
    > Policja, to nie 07 Zgłoś Się gdzie wszystko robi Borewicz. To zbiorowe
    > działanie.

    No, i chodzi o to, zeby tego faksa wyslac zaraz po wysłuchaniu o co
    chodzi, a potem na spokojnie wypełniac papiery.

    > O ile będzie ktoś, kto źle ocenił.

    Z kims tam kilkadziesiąt minut wypełniał papiery.
    Wczesniej ktos mu kazał czekac.

    No chyba, ze nikogo na dyzurce nie było ... to komendanta?

    J.

  • 303. Data: 2023-12-04 18:48:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 14:21:45 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Są telefony i dzwonimy do nich. Nie muszą siedzieć.

    Czyli w domach są, w terenie?

    > Natomiast zasoby nie
    > są nieprzebrane i może się zdarzyć, że trzeba czekać. Tylko nie ma to
    > żadnego wpływu na poszukiwania.

    Ale kto je zleci? Dyzurny z okienka?

    > Nie. Tylko, jeśli to ma sens. Ale jak ma. to każdemu. nie robimy tu
    > jakiś wyjątków.

    J.

  • 304. Data: 2023-12-04 18:57:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 04 Dec 2023 13:10:20 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Wiemy. Wyszła koło ósmej. Zadzwoniła o 8:17.
    > https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art39504431-smierc-1
    4-latki-z-andrychowa-trwa-kontrola-dzialan-policji

    To chyba pierwsze miejsce, gdzie to podali.

    "przekazała "Rzeczpospolitej" osoba związana ze śledztwem."

    Dobrze, ze pismaki mają boczne dojscia.

    > https://wiadomosci.radiozet.pl/polska/andrychow-rodz
    ina-i-bliscy-14-letniej-natalii-przerywaja-milczenie
    -ojciec-jest-w-szoku
    > "Córka przekazała ojcu, że ma mroczki przed oczami, że robi się jej
    > słabo. Powiedziała po chwili: ,,Tato, ja już leżę na ziemi". Na tym się
    > urwało. Nie zdążyła powiedzieć, gdzie jest - mówił pan Rafał, znajomy
    > rodziny, w rozmowie z "Uwaga! TVN"."
    >
    > Nb. trochę dziwne, że tylko zetka o tym napisała. To, że leży wydaje się
    > dość krytyczne.

    Jesli ta rozmowa to ta
    https://tvn24.pl/krakow/smierc-natalii-z-andrychowa-
    relacja-mezczyzny-ktory-ja-odnalazl-7463275

    ale moze powiedział cos więcej, juz poza emisją ...

    > No. m.in.

    > Bardzo watpliwe biorąc pod uwagę okoliczności. Fakt, że patrząc z p.
    > widzenia policji, to oni pewnie a priori nie bedą wierzyć ojcu, że
    > dziewczyna nie była z tych co takie numery odwala. Nie mniej jeśli
    > chciała iść na wagary to musiałaby być kompletną idiotką, aby taką
    > historię stworzyć, ściągając na siebie uwagę wielu osób.

    Tez tak uważam.
    Ojciec chyba też zrozumial i podjął szybkie działania.

    J.

  • 305. Data: 2023-12-04 19:24:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 18:19:04 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Jeżeli dzwonię pod 112 i mówię, że córka przekazała, że źle się czuje,
    > nie wie gdzie jest, leży już na śniegu, nie odbiera już telefonu i to
    > zostaje zrozumiana tak jak przekazuję, to każdy się zgodzie, że
    > lokalizują telefon.
    >
    > Jeżeli tego nie zrobili, to musieli mieć inne informacje.

    Nie mają takiej możliwosci.
    Lokalizacja dzwoniączego im sie wyświetla, a córka nie dzwoni.

    > Dla mnie to tak, jakby zadzwoniła i powiedziała, że lud się załamał pod
    > nią i ledwo się trzyma krawędzi, nie wie gdzie jest.

    No to masz problem.

    Ale ponieważ nie powiedziała, ze lód sie załamał, to moze Policjantom
    sie wydawało, ze może poczekac ...

    J.

  • 306. Data: 2023-12-04 19:26:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Bo ludzie są przyzwyczajeni do tego, że człowiek wygląda jak człowiek. A
    > tak nie jest. Stąd myśliwi walący na termowizji do człowieka zamiast
    > dzika przykładowo.

    Czyli sam przyznajesz, że nie wiedzą do czego strzelają.
    To po co później pierdolą, że strzelali do dzika, skoro strzelali do worka?

    Banda oszołomów jego mać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 307. Data: 2023-12-04 19:26:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 18:09:30 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    WDU20082361620

    > Na to nie wparłem, żeś sobie coś sam znalazł. Przecież tu jest podane
    > prawidłowe.

    Powyzej?

    Status aktu prawnego: uznany za uchylony

    umiesz czytać?

    Ale chyba musi byc nowe.

    J.

  • 308. Data: 2023-12-04 19:29:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 18:06:03 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ale nadal nie ustalisz, co ją uderzyło. Sądzę, ze ktoś o tym pomyślał i

    Ale ustalisz czy uderzenie było, czy przyczyna raczej "wewnętrzna"

    > zabezpieczają tam monitoring ze sklepików, miejski, parafialny i co tam

    Policja raczej nie wpadła.
    Moze prokurator, moze "kontrola", moze policja w trybie ratowania d*.

    > tylko jest. Mogła spaść ze schodów w domu. Albo z piętrowego łóżka. Ona
    > nam już nie powie. Jeśli się nie nagrało, to się nie dowiemy.

    J.

  • 309. Data: 2023-12-04 19:32:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 18:00:40 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > I w ogóle byśmy nie wiedzieli, że może być taki problem. Wiesz ile osób,
    > które straciły przytomność dziennie karetki zawożą do szpitala?

    No ale one odzyskują przytomność same (często), ktos ich tam widział
    bo karetkę wezwał itp

    J.

  • 310. Data: 2023-12-04 19:35:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 17:57:48 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Litwa mniejsza, to i mniejsze poletka :-) A poważnie, to nie wiem, co
    > oni mogą, a co nie. Wiem, jak to u nas działa. Wiem też, że można do
    > kilku metrów to ustalić i wiem, dlaczego w Andrychowie się nie dało.

    Wow, i nie ujawnisz dlaczego się nie dało?

    Ale czy ktokolwiek próbował namierzyć ? Oto jest pytanie.
    Bo chyba jednak nie.
    Z góry wiedział, ze się nie da?

    J.