  • 291. Data: 2023-12-04 18:03:57
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:46, J.F pisze:

    > Sekcja chyba ustali?
    > Juz ustaliła, ze był wylew, nie wiem czy są jakies ślady po uderzeniu.
    >
    > Swoją drogą cos sie polepszyło czy priorytet dostała, bo dawniej to na
    > sekcje czekało się IMHO dłuzej ...

    Mówili o obrzęku, ale czy to to samo?

    RObert

  • 292. Data: 2023-12-04 18:06:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:46, J.F pisze:
    > Sekcja chyba ustali? Juz ustaliła, ze był wylew, nie wiem czy są
    > jakies ślady po uderzeniu.

    Ale nadal nie ustalisz, co ją uderzyło. Sądzę, ze ktoś o tym pomyślał i
    zabezpieczają tam monitoring ze sklepików, miejski, parafialny i co tam
    tylko jest. Mogła spaść ze schodów w domu. Albo z piętrowego łóżka. Ona
    nam już nie powie. Jeśli się nie nagrało, to się nie dowiemy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 293. Data: 2023-12-04 18:07:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Po zadzwonieniu na widok leżącej nieprzytomnej dziewczyny na 112
    > wymagaliby od Ciebie, żeby do słuchawki podszedł opiekun prawny tejże to
    > dopiero będą mogli zawezwać karetkę, a jak nie to spierdalaj (mi się
    > zdarzyło).
    To złóż zawiadomienie o przestępstwie odmowy pomocy, a nie pisz głupot.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 294. Data: 2023-12-04 18:09:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:36, J.F pisze:

> [...]
    WDU20082361620
    > Rozporządzenie jest uchylone.

    Na to nie wparłem, żeś sobie coś sam znalazł. Przecież tu jest podane
    prawidłowe.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 295. Data: 2023-12-04 18:11:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 17:38, J.F pisze:

    > Ale nadir sie chwalił, ze mozna namierzyc telefon bez SIM.

    Bo może, ale nie ma takiej potrzeby. Mumer nastolatki był znany a karta
    była w telefonie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 296. Data: 2023-12-04 18:12:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 16:13:52 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To zależy co powiesz. Ja im wyjaśniam, że jestem ratownikiem i
    > przystępuje do ratowania, a ona niech organizuje pomoc - i wówczas nie
    > przełącza. Nie zawsze jest czas.

    Hm, to ten medyczny chyba karetkę ordynuje, ale moze i pierwsza osoba
    potrafi.

    > Choć nie każda interwencja jest na tyle
    > dynamiczna, że nie ma czasu na 999. Inna sprawa, ze oni są tam czasem z
    > tymi pytaniami upierdliwi. Upierają się przykładowo przy wieku, jakby
    > inną karetkę dysonowali do 15-to latki, a inną do 30-to latki.

    30-latka to niech sama jedzie do lekarza.
    Ja mówie 90, to karetki nie odmawiają :-)

    > Bywa, że
    > przykładowo zadysponowałeś wszystko, a otem się okazuje, że ZRM odmówił
    > wyjazdu. Nie mnie to oceniać czemu.

    A to tez nie rozumiem.
    Na jakiej podstawie odmawia?

    > Nie zawsze patrol jest priorytetem.

    Nie zawsze. Ale czasem jest.

    > Tryb kliknięcia. Zaznaczasz checkboxy.

    Słabo sobie to wyobrażam, ale moze i tak jest, np w przypadku wypadku
    drogowego ...

    A jak pytam o działania 112.

    J.

  • 297. Data: 2023-12-04 18:19:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tylko kiedy ów raz zacząć liczyć?

    Jeżeli dzwonię pod 112 i mówię, że córka przekazała, że źle się czuje,
    nie wie gdzie jest, leży już na śniegu, nie odbiera już telefonu i to
    zostaje zrozumiana tak jak przekazuję, to każdy się zgodzie, że
    lokalizują telefon.

    Jeżeli tego nie zrobili, to musieli mieć inne informacje.

    Dla mnie to tak, jakby zadzwoniła i powiedziała, że lud się załamał pod
    nią i ledwo się trzyma krawędzi, nie wie gdzie jest.

    Robert

  • 298. Data: 2023-12-04 18:27:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 15:49:50 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > No właśni nie wiem i pytam, bo może ktoś wie. W wypadku samochodu
    > przychodzi taki specjalny SMS i tam są współrzędne GPS a nawet widziałem
    > już z linkiem do GoogleMaps. Wydaje mi się, że zrobienie takiego czegoś
    > do komĂłrki nie jest problemem.

    Nie wydaje sie problemem, ale chyba tak sie nie robi.
    Stare komórki nie miały GPS, to moze nikt nie pomyslał.

    Może prywatność ... ale przy 112 chyba może być wyłączona.

    > Z opisu wnosząc ta aplikacja 112 ma to
    > robić, ale ta wersja którą ja mam chyba nie robi.

    Jakby telefon sam to robił, to by taka aplikacja nie była potrzebna.

    > Piszę Ci, co przychodzi, a Ty nadal swoje. Masz w rozporządzeniu.

    Uchylonym.
    Co przychodzi - lokalizacja, jak to rozporządzenie rozporządza, czy
    jakies anteny i sektory?

    Piszesz o telefonie na 112, czy o waszym śledztwie "prosimy o 3
    miesiące historii numeru NNNN" ?

    > Nie wiem i nie wiem skąd Ty masz takie informacje.

    A to z lektury i z praktyki, i z informacji protokole.

    > Dostrzegam poprawę, bo chwilę temu było 300 metrów.

    A to chyba nie u mnie.

    > Robi się to już z lekka upiertdliwe. Już i tak za dużo napisałem. To
    > naprawdę nie są jakieś tajne informacje. Technicznie zapewne da się to
    > niedokładniej zrobić. Mam kilku kolegów na AGH i my różne dziwne rzeczy
    > prywatnie robimy. Ale tu nie chodzi o to, co kilku zapaleńców może
    > zrobić, tylko to, co służbowo działa.
    >
    > Jak szukasz nielegalnego nadajnika, to możesz sobie z kumplami pobawić
    > się w partyzantkę. Uda się, to się uda.

    Ale tu nie chodzi o nielegalny nadajnik.
    Mowimy o
    a) lokalizacji dzwoniącego na 112,
    b) historii lokalizacji numeru, bo wam do śledztwa potrzebne,
    c) aktualnej lokalizacji numeru, bo np szukacie kogos, kto wam dwĂłch
    kolegów zastrzelił.

    trzy róşne sprawy. Co powiesz o c) ?

    gasolutions.emergencycall_pl

    > Tak, ale ona wysyła dane z GPS. No właśnie ta 112 chyba ne, choć jest w
    > opisie. Mam ją, ale ona otwiera o prostu książkę telefoniczną i jak
    > stukam 112, to robi połączenie.

    Do 112 jest osobna lokalizacja przez siec. Opisana w rozporządzeniu.
    Ale taka aplikacja mogła by dodatkowo skorzystać z GPS.

    A ta do wopr i gopr ... tez numery alarmowe, mogą skorzystać z tej
    lokalizacji sieciowej. Tylko akurat nad wodą lub w górach ona moze byc
    kiepska.

    > Jeszcze teraz jak ten poprzedni post
    > pisałem, to sprawdziłem. Niem widzę żadnych ustawień czy możliwości
    > wysłania SMS: "POMOCY!". Aplikacja nie ma w dopuszczeniu uprawnień do
    > GPS telefonu.>

    > Ale ja mam ją zainstalowaną i ona działa u mnie jak książka

    A opis calkiem inny. Niczym pismaki lub policjanci :-)

    > Dlatego pytam. Bo może mam niewłaściwą wersję. Może da się to inaczej
    > ustawić. Może ktoś wie.

    > Nawet o to nie prosi. Tak, w ANDROID są takie możliwości i czasem z tego
    > korzystam, a co jakiś czas sprawdzam, czy się coś samo nie doinstalowało.

    Nowe Androidy pytaja o to dynamicznie przy prĂłbie uĹźycia i nawet
    kasują same po pewnym czasie nieuzywania ..

    > Chyba będę musiał. Ale Shrek i kilku innych twierdzą, ze oni nie wiedzą,
    > a jak wiedzą, to nie powiedzą. Może Shrek mi wyjaśni.

    No przeciez sam wiesz, ale piszesz, ze nie mozesz powiedziec :-)
    OK, rozumiem.

    J.

  • 299. Data: 2023-12-04 18:29:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 15:41:22 +0100, Olin wrote:

    > Odkąd pamiętam zapodajesz taką właśnie śpiewkę. Cokolwiek napiszą media,
    > zwłaszcza niekorzystnego o mundurowych, uważasz za niewiarygodne i tak
    > naprawdę nikt nic nie wie.

    No ale spójrz w googlu, ile wersji w mediach było.

    I ciągle nie wiemy, która prawdziwa.

    J.

  • 300. Data: 2023-12-04 18:36:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wiem też, że można do
    > kilku metrów to ustalić i wiem, dlaczego w Andrychowie się nie dało.

    Ale próbowali czy nie próbowali, bo wiedzieli, że nie ustalą?

    Robert