  • 261. Data: 2023-12-04 15:48:17
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Dec 2023 15:23:23 +0100, J.F napisał(a):

    > To jakby tak o 10:00 zadysponować, to o 12:00 mógłby być.
    >
    > P.S. z granic Krakowa to 50km i ... 1:20-1:25 w/g googla ... takie
    > korki w Wadowicach?

    Robert Policmajster jak zawsze żyje w alternatywnej rzeczywistości.
    Bus do Wadowic jedzie niewiele ponad godzinę, a zatrzymuje się na
    przystankach.
    https://www.busy-krk.pl/czas-przejazdu/wadowice-krak
    ow

    Wadowice mają obwodnicę.
    Na sygnale bez szarżowania w godzinę powinni być w Andrychowie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 262. Data: 2023-12-04 15:49:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 14:27, J.F pisze:
    > Jak to działa? Bo o ile GPS w smartfonie jest, i pozycję może
    > określic, to dawniej nie przekazywał jej do centrali. Protokół
    > zmieniono? Może w LTE?

    No właśni nie wiem i pytam, bo może ktoś wie. W wypadku samochodu
    przychodzi taki specjalny SMS i tam są współrzędne GPS a nawet widziałem
    już z linkiem do GoogleMaps. Wydaje mi się, że zrobienie takiego czegoś
    do komórki nie jest problemem. Z opisu wnosząc ta aplikacja 112 ma to
    robić, ale ta wersja którą ja mam chyba nie robi.

    > Ale przy telefonie na 112 operator miał namierzac dokładniej, i to
    > bez pomocy GPS. Byc moze w niesprzyjących warunkach dokładnie sie
    > nie da, ale w miescie często powinno się dać.

    Piszę Ci, co przychodzi, a Ty nadal swoje. Masz w rozporządzeniu. Masz w
    WiKi. Mnie możesz nei wierzyć, skoro wiesz lepiej. Co jam mogę? Tylko
    mnie nie przekonuj, że jest inaczej, bo nie jest.

    > Jak sam wiesz, dawniej siec potrafiła (w dobrych warunkach) ustalić
    > pozycję z dokładnością do ~500m.

    Nie wiem i nie wiem skąd Ty masz takie informacje. Dostrzegam poprawę,
    bo chwilę temu było 300 metrów.

    > I chyba przy telefonie na 112 powinno być to wykorzystane.

    Powinno.

    > Ale dziewczyna nie dzwoniła na 112 ...

    Nie dzwoniła.

    > I nie ma możliwości dokładniejszego namierzenia? Wydaje mi się, że
    > jest ..

    Robi się to już z lekka upiertdliwe. Już i tak za dużo napisałem. To
    naprawdę nie są jakieś tajne informacje. Technicznie zapewne da się to
    niedokładniej zrobić. Mam kilku kolegów na AGH i my różne dziwne rzeczy
    prywatnie robimy. Ale tu nie chodzi o to, co kilku zapaleńców może
    zrobić, tylko to, co służbowo działa.

    Jak szukasz nielegalnego nadajnika, to możesz sobie z kumplami pobawić
    się w partyzantkę. Uda się, to się uda. A nie, to nie. Jak Ci dziecko
    umiera, to nie jest to dobry moment, by się popisywać wiedzą
    matematyczną u układać równania różniczkowe. System takich danych nie
    przekazuje.

    > I jest aplikacja "na ratunek" GOPR i WOPR ...
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pa
    gasolutions.emergencycall_pl

    Tak, ale ona wysyła dane z GPS. No właśnie ta 112 chyba ne, choć jest w
    opisie. Mam ją, ale ona otwiera o prostu książkę telefoniczną i jak
    stukam 112, to robi połączenie. Jeszcze teraz jak ten poprzedni post
    pisałem, to sprawdziłem. Niem widzę żadnych ustawień czy możliwości
    wysłania SMS: "POMOCY!". Aplikacja nie ma w dopuszczeniu uprawnień do
    GPS telefonu.>

    lp.deafhelp&hl=pl&gl=US&pli=1

    Ale ja mam ją zainstalowaną i ona działa u mnie jak książka
    > Opis jest jakby in ny. Ale jak mawiają Rosjasnie "praktika ..."

    Dlatego pytam. Bo może mam niewłaściwą wersję. Może da się to inaczej
    ustawić. Może ktoś wie.

    > Musisz zezwolić?

    Nawet o to nie prosi. Tak, w ANDROID są takie możliwości i czasem z tego
    korzystam, a co jakiś czas sprawdzam, czy się coś samo nie doinstalowało.

    > Policji spytaj, na pewno wiedzą ?

    Chyba będę musiał. Ale Shrek i kilku innych twierdzą, ze oni nie wiedzą,
    a jak wiedzą, to nie powiedzą. Może Shrek mi wyjaśni.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 263. Data: 2023-12-04 16:13:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 14:06, J.F pisze:

    > A gdzie tam. Dzwonie na 112, musze powiedziec co i jak, potem słyszę
    > "łącze z operatorem medycznym", i znów musze opowiadac ... a jak
    > potrzebna policja, to i tak muszą do Andrychowa przekazać.

    To zależy co powiesz. Ja im wyjaśniam, że jestem ratownikiem i
    przystępuje do ratowania, a ona niech organizuje pomoc - i wówczas nie
    przełącza. Nie zawsze jest czas. Choć nie każda interwencja jest na tyle
    dynamiczna, że nie ma czasu na 999. Inna sprawa, ze oni są tam czasem z
    tymi pytaniami upierdliwi. Upierają się przykładowo przy wieku, jakby
    inną karetkę dysonowali do 15-to latki, a inną do 30-to latki. Bywa, że
    przykładowo zadysponowałeś wszystko, a otem się okazuje, że ZRM odmówił
    wyjazdu. Nie mnie to oceniać czemu.

    > Może i wolniejszy. Ale patrol może wysłać wcześniej.

    Nie zawsze patrol jest priorytetem.

    > A swoją drogą - jak potrzebna karetka, straż i policja, to wystarczą
    > trzy kliknięcia, czy będą mnie przez trzech operatorów branżowych
    > przełączać?

    Tryb kliknięcia. Zaznaczasz checkboxy.

    > A ten ze 112 cos by zrobił, czy kazał sie zgłosic na komisariat?

    Nie wiem. Tu mowa o dzwonieniu do jakiegoś znajomego policjanta.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 264. Data: 2023-12-04 16:49:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 14:32, J.F pisze:
    > Przeciez nie siedzial, bo chciał, bo ciepło i kawa dobra, a i pączkiem
    > poczęstowali, tylko tak mu kazaliście.

    Ja mu nic nie kazałem. Nie wiem, co mu tam kazali. Dziennikarze też
    chyba tego nie ustalili, skoro co chwilę inną wersję podają.

    > Na pewno nie wczesniej niz odczekał na swoją kolej, i nim przebrnięto
    > przez "bezsensowny" formularz ...

    Nie. To jest bzdura. Zawsze się podstawowe czynności robi zanim się
    zacznie ten formularz pisać - bo może nie bedzie trzeba. To jest około
    14 stron dokumentów.

    > Widac psów juz starostwo nie ufundowało ..

    Albo najpierw odremontowano kojce, a potem ktoś doszedł do wniosku, że
    sy zbędne. Znam sporo podobnych akcji niekoniecznie z psami związanych.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 265. Data: 2023-12-04 16:50:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 15:24, J.F pisze:
    > No to triangulacja, a raczej tri-odległosc, powinna działać.
    I koniecznie szklana kula. Ja wahadełka używam, ale kumpel z pokoju obok
    specjalizuje się w fusach od kawy. Tylko musisz rano przyjść, zanim
    kubek umyje. Zlituj się!
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 266. Data: 2023-12-04 16:51:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 15:25, J.F pisze:

    > Ale powinna być zrobiona przy rozpoczęciu służby.

    Czemu? To nie ten, na którym pracujesz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 267. Data: 2023-12-04 16:52:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 12:44, Olin pisze:
    > O wylewie mówią lekarze z Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w
    > Krakowie-Prokocimiu, ale oczywiście znasz się lepiej.
    > Dziewczynka mówiła ojcu, że boli ją brzuch, co jest typowe po upadku i
    > uderzeniu głową w coś twardego.

    No więc pisze, że nie wiemy. Boje się, że nigdy się nie dowiemy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 268. Data: 2023-12-04 16:54:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 14:51, Olin pisze:
    > To akurat Robert Policmajster drogą dedukcji doszedł, że upadła i uderzyła
    > się w głowę.
    Kolejny raz coś wkładasz w me usta. Zaznaczyłem, ze to mój domysł.
    Bolący brzuch akurat jest objawem wstrząsu mózgu. A dokładniej "mdlenie"
    w brzuchu, ale nie wiemy, co dziecko dokąłdnie powiedziało i chyba nie
    było w najlepszej kondycji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 269. Data: 2023-12-04 16:55:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 15:43, Olin pisze:
    > No właśnie. Kilka osób już to sensownie tłumaczyło. Wystarczyło
    > szukać od razu i nikt by się nie czepiał.

    Tylko kiedy ów raz zacząć liczyć?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 270. Data: 2023-12-04 16:57:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 15:23, J.F pisze:

    > Ale kojce ma :-) Czyzby dla pijanych Policjantów ?

    Policja używa różnych psów i nie wszystkie są tropiące.

    > To jakby tak o 10:00 zadysponować, to o 12:00 mógłby być.

    Albo i nie.

    > P.S. z granic Krakowa to 50km i ... 1:20-1:25 w/g googla ... takie
    > korki w Wadowicach? Z Bielska B. 24km i 50m ...

    Widzisz, jak Ty mało wiesz. A ja nie mogę Ci napisać. :-) Dobrze, żeś
    tego od Inwałdu nie zaczął mierzyć, albo Nowego Sącza :-)

    --
    (~) Robert Tomasik