  • 231. Data: 2023-12-04 13:22:28
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > "To było dokładnie o 9:16. Zadzwonił, czy mógłbym przesłać numer do
    > znajomego policjanta, czy może mógłby namierzyć telefon Natalki. Nie
    > rozmawialiśmy długo. Wysłałem mu ten numer. Po 20 minutach zadzwoniłem,
    > to mówił, że przekazał mu, że musi się udać na policję. O 9:36
    > powiedział, że musi jechać na posterunek - relacjonował Bogdan, wujek
    > Natalii"
    >
    > Więc pewnie dostał od kogoś podczas tych dzwonień.

    Czyli trafiłem. On nie powiadomił Policji, tylko jakiegoś policjanta
    "znajomego", który kazał mu przyjść. Bo ludzie czytają Shreków i im się
    wydaje, że policjant, to tak sobie może ustalić położenie telefonu na
    prywatny telefon znajomego znajomego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 232. Data: 2023-12-04 13:27:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No nie spodziewam się

    Błądzisz okrutnie :-) Z tym, że poczytaj tak od art. 19 Ustawy o
    Policji, czym się różni procedura uzyskania tych danych i kto musi na to
    wyrazić zgodę. To jest inna ścieżka prawna. Dłuższa. No i wymaga
    dowiezienia sprzętu, którego zasoby też nie są nieprzebrane i może być w
    innym miejscu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 233. Data: 2023-12-04 13:30:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 13:19, Olin pisze:
    > Nie uwierzysz, ale ojciec najpierw dzwonił na 112. Potem dzwonił do szkoły
    > i szpitali, a na końcu o 9:36 na kulsonariat.

    Jeśli tak, to oczywiście dobrze zrobił. Skąd masz taką wiedzę?

    Z tych materiałów, które tu inni podrzucają wygląda, ze dzwonił do
    znajomego dla wujka Policjanta z tego Komisariatu Policji. Nie
    wykluczone, że wcześniej dzwonił na 112. Na pewno to bedzie badane.

    Może pytał o kulsonariat, to mu powiedzieli, ze to nie tu i stąd problem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 234. Data: 2023-12-04 13:32:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 11:59, J.F pisze:
    > Wielce prawdopodobne.

    Tylko w tym właśnie problem, że to nie wiedza, a jakaś wymyślona
    historia idioty, który nawet nie wie, o czym pisze. To, ze czasem mu się
    udaje trafić, to jeszcze nie powód, by poważnie brać te dyrdymały.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 235. Data: 2023-12-04 13:35:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Dec 2023 13:30:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli tak, to oczywiście dobrze zrobił. Skąd masz taką wiedzę?

    Z wykopalisk.
    Czytasz cokolwiek na temat, na który się wypowiadasz?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 236. Data: 2023-12-04 13:39:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 12:12, J.F pisze:
    > No ale zacząłes cos sugerować jakby w ogole miał sie nikt nie zając.
    > Zajmą się. Kiedyś.
    > Moze w NS sie nie czeka, ale to przeciez zrozumiałe, ze jak ktoś
    > spisuje np sprawe skradzionego motocykla, to nie moze drugiej
    > spisywać.

    Nie wiem, o czym teraz piszesz. O SOR, czy Policji. Wszędzie się czeka.
    Tylko jeśli chodzi o poszukiwania, to oczekiwanie z poszukiwaniem ma
    związek luźny. Czeka się na wypełnienie papierów. Szuka się po telefonie.

    Pytanie, czy miał tam kto w danym momencie szukać. Takie komisariaty
    miewają po kilkanaście etatów. Ten - wnosząc po danych z Internetu jest
    większy. Ale na przedpołudniowej zmianie mógł być jeden patrol, który
    mógł po prostu być zajęty i tyle.

    Ktoś nie ocenił, że to pilne i bez wątpienia w tym konkretnym wypadku
    popełnił błąd. Pytanie czym spowodowany. To ktoś tam wyjaśnia. Dziecku
    życia nie wróci, ale chodzi o uniknięcie takich błędów na przyszłość.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 237. Data: 2023-12-04 13:50:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 13:39:22 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wiem, o czym teraz piszesz. O SOR, czy Policji. Wszędzie się czeka.

    O komisariacie.

    > Tylko jeśli chodzi o poszukiwania, to oczekiwanie z poszukiwaniem ma
    > związek luźny. Czeka się na wypełnienie papierów. Szuka się po telefonie.

    Sie nie szuka po telefonie, jak widać, nawet jak wsciekly ojciec
    alarmuje. No chyba ze NS inaczej ..

    > Pytanie, czy miał tam kto w danym momencie szukać. Takie komisariaty
    > miewają po kilkanaście etatów.

    No przeciez sam piszesz, ze oni nie szukają, tylko wysyłają faksa.
    I mozna spokojnie wypełniac papiery, a samo się szuka ...

    > Ten - wnosząc po danych z Internetu jest
    > większy. Ale na przedpołudniowej zmianie mógł być jeden patrol, który
    > mógł po prostu być zajęty i tyle.

    Ale tu nie o patrol chodzi, tylko o dyżurnego w okienku, osobę do
    spisania sprawy itp.
    A i patrolowi można zmienic priorytety ...

    > Ktoś nie ocenił, że to pilne i bez wątpienia w tym konkretnym wypadku
    > popełnił błąd. Pytanie czym spowodowany. To ktoś tam wyjaśnia. Dziecku
    > życia nie wróci, ale chodzi o uniknięcie takich błędów na przyszłość.

    Roczek bez zawiasów, opublikowany z policyjnej gazecie, poprawiłby
    sytuacje diametralnie, ale to tylko MSZ.

    J.

  • 238. Data: 2023-12-04 13:50:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 12:15, J.F pisze:
    > Przychodzę na komisariat, a Ty w trakcie rozmowy stwierdzasz, ze nie
    > ma sprawy i przestępstwa nie było ... i co wtedy?
    > No, powinna być jakaś notatka, moze i pod tym automatycznym numerem

    Normują to WYTYCZNE NR 3 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 30 sierpnia
    2017 r. w sprawie wykonywania niektórych czynności
    dochodzeniowo-śledczych przez policjantów. Przytoczę istotny fragment (§4):

    Ustne zawiadomienie o przestępstwie powinno być przyjęte od każdej
    osoby, która w tym celu przybyła do jednostki organizacyjnej Policji,
    zwanej dalej ,,jednostką Policji", również wtedy, gdy inna jednostka
    Policji lub inny organ ścigania jest właściwy miejscowo lub rzeczowo do
    prowadzenia postępowania przygotowawczego, zwanego dalej ,,postępowaniem".

    Policjant może odstąpić od sporządzenia protokołu przyjęcia ustnego
    zawiadomienia o przestępstwie, jeżeli okoliczności przytoczone w
    oświadczeniu osoby, o której mowa w ust. 1, podczas swobodnego
    wypowiadania się, o którym mowa w art. 171 § 1 k.p.k., jednoznacznie
    wskazują na brak znamion czynu zabronionego, o którym mowa w art. 1§1
    ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny , zwanej dalej ,,k.k.",
    lub są wysoce nieprawdopodobne albo zbyt ogólnikowe, aby dać podstawę do
    przeprowadzenia postępowania sprawdzającego. Osobę, w miarę możliwości,
    poucza się o dalszym sposobie jej postępowania, np. o możliwości
    wytoczenia procesu cywilnego, złożenia skargi do innego uprawnionego
    organu, zawiadomienia właściwego organu o utracie dokumentu. W takiej
    sytuacji policjant sporządza notatkę urzędową, którą pozostawia się bez
    biegu. Protokół należy jednak sporządzić, jeżeli osoba zawiadamiająca,
    po jej pouczeniu, zażąda jego sporządzenia.

    Jak masz jakieś wątpliwości, to sobie doczytaj te wytyczne pod tym
    linkiem. To działa już wiele lat: https://tiny.pl/c2v73. Poprzednia
    procedura mówiła o rejestrowaniu tego w sposób analogiczny do interwencji.

    Przełożony może uznać, ze Policjant się pomylił w ocenie, i na bazie
    notatki jednać wszcząć czynności sprawdzające. I o to w tej zmianie
    chodziło, bo nikt nie jest doskonały. Teraz to przechodzi przez kilka oczu.

    Z tym, że czasem ludzie przychodzą na dyżur po poradę, a nie w celu
    złożenia zawiadomienia o przestępstwie. Wówczas notatki się nie
    sporządza. Tu oczywiście jest jakieś tam pole do nadużyć, ale jak się
    namyśli, to zawsze może wrócić. Bo z tym rożnie bywa. Bo wyjaśnisz, a on
    potem naczyta się internetowych mądrości i wie swoje. To się przyjmuje i
    wydaje postanowienie o odmowie wszczęcia - niech się żali na to, to
    oceni to prokurator, a potem nawet sąd. Mylić się, jest rzeczą ludzką.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 239. Data: 2023-12-04 13:55:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 13:32:12 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko w tym właśnie problem, że to nie wiedza, a jakaś wymyślona
    > historia idioty, który nawet nie wie, o czym pisze. To, ze czasem mu się
    > udaje trafić, to jeszcze nie powód, by poważnie brać te dyrdymały.

    Ale to nie jest żadna wymyslona historia idioty, tylko tak działacie.

    Mowisz, ze u Ciebie w NS dyżurka przy wejsciu zawsze obsadzona?
    Pogratulować.
    I policjanci siedzą w pokojach na d* czekając na petenta, zeby go
    bezzwłocznie obsłuzyć?
    I każdemu zaginionemu namierzacie telefon?

    J.

  • 240. Data: 2023-12-04 14:06:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 13:14:49 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Shreka!): SYTUACJE ALARMOWE ZGŁASZAMY NA 112. Po to jest ten telefon i
    > system ratownictwa. A nie dzwonimy do policjanta, albo - jak to ktoś tu
    > ostatnio proponował - nie wykrzykujemy do kamery nasobnej policjanta. To
    > przeważnie nie zadziała.
    >
    > Nawet ja nie dzwonię do Dyżurnego. Dyżurny jest jeden i może robić coś
    > innego akurat, a na CPR siedzi kilkadziesiąt osób, które tylko
    > zgłoszenia przyjmują. CPR poderwie mi to, co potrzebuję jednym
    > kliknięciem. Karetka, Straż Pożarna, inne służby, a jak wsparcie Policji

    A gdzie tam.
    Dzwonie na 112, musze powiedziec co i jak, potem słyszę "łącze z
    operatorem medycznym", i znów musze opowiadac ... a jak potrzebna
    policja, to i tak muszą do Andrychowa przekazać.

    > Dyżurny jednostki musi to "ręcznie" robić
    > dzwoniąc i zawsze bedzie wolniejszy

    Moze i wolniejszy. Ale patrol moze wysłać wczesniej.

    A swoją drogą - jak potrzebna karetka, straż i policja, to wystarczą
    trzy kliknięcia, czy będą mnie przez trzech operatorów branżowych
    przełączać?

    >- bo ktoś wpadł na pomysł, by 997
    > przepiąć na CPR. Uważam, że nie jest to najszczęśliwszy pomysł, ale tak
    > jest i nic na to nie poradzę.

    > Telefon do policjanta czasem zadziała, a czasem nie - tu kosztowało
    > życie dziecka. Oczywiście o ile można go było uratować - bo tego też nie
    > wiemy, choć zdecydowanie należało próbować.

    A ten ze 112 cos by zrobił, czy kazał sie zgłosic na komisariat?

    J.