  • 221. Data: 2023-12-04 12:31:33
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Dec 2023 12:10:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po co? Przecież oni ich nie użyli,

    Szkoda, że nie użyli również rozumu, ale nie da się skorzystać z czegoś,
    czego się nie ma.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 222. Data: 2023-12-04 12:34:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Dec 2023 12:14:18 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > masz
    > jakieś inne kretyńskie przemyślenia? Nie bardzo wypada z tragedii robić
    > "kabaret". Trochę się opanuj.

    "Czemu to, prałacie, nie tak sami żywiecie, jako nauczacie?"

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 223. Data: 2023-12-04 12:43:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Dec 2023 15:30:36 +0100, Zbynek Ltd. wrote:

    > Niestety, Polacy mają w d... to co spotyka ludzi tuż obok.
    > Znieczulica jest powszechna. Te nieliczne procenty z jakąś empatią
    > nie są zauważalne w całym tym tłumie zobojętniałych.
    > Kiedyś znajoma z zagranicy potknęła się przed marketem. Lekko
    > potłukła się. Opowiadała mi o tym, że nikt nie zatrzymał się, by
    > pomóc, zapytać. Co mogłem jej odpowiedzieć? Że witamy w Polsce?

    Jak rozumiem upadła.
    I tak sobie leżała, czy wstała?
    A ludzi ilu przechodziło w czasie wstawania?

    A ta jej zagranica to gdzie, i jakby to u niej wyglądało?

    A znajoma ile lat sobie liczy i jaki ma stan urody? :-)

    > Już wiele lat temu przytaczałem nagrany gdzieśtam w anglojęzyczym
    > kraju wkręt, jak na dworcu siada człowiek i zaczyna wpatrywać się
    > natarczywie w drugą osobę. Ta osoba zwykle zagadywała w stylu: mogę
    > Ci w czymś pomóc?
    > A jak by to było u nas? - Co się gapisz?! Chcesz w ryj?

    No, jakby na chlopa trafiło, to mogłoby sie tak skonczyc.
    Kobieta raczej miejsce zmieni.

    Poza tym ludzie na dworcu to teraz czesto ze smartfonem siedzą, z
    ksiązką, i nie interesuje ich kto się w nich "natarczywie wpatruje".

    A jaki to kraj?
    https://www.youtube.com/watch?v=yhbnUaswsrM

    Jesli naprawde było 5 F, a to ponizej -10 C, a oni filmowali przez
    godzinę ... znęcanie nad dziecmi.

    https://www.youtube.com/watch?v=5CwCvpEMEJU
    Jakaź znieczulica w tym NY
    ... ale co sie dziwic, bezdomnych w NY wielu, obok pod murem dorosły
    siedzi ... i w koncu on sie zainteresował

    A w dodatku jak wlazł w ten worek, to słabo widać, ze to dziecko.

    https://www.youtube.com/watch?v=R-6H-E2_KUE

    Ale czasem reagują
    https://www.youtube.com/watch?v=IwZUYT4x1j8

    J.

  • 224. Data: 2023-12-04 12:43:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A czy to jest bardzo pracochłonne, powoduje utrudnienia w działaniu
    > sieci, absorbuje służby? Jeżeli nie to, dlaczego nie stosować tego
    > powszechnie przez służby.

    Stosuje się powszechnie - o ile ma sens. Czasem ma, a czasem nie. Nie
    wiem co dokładnie ona ojcu powiedziała i co on Policji przekazał. Jeśli
    z przekazu wynikało, że jest gdzieś w Andrychowie, to z przyczyn już tu
    przeze mnie wielokrotnie opisanych sensu szukanie tej anteny nie miało
    dokładnie żadnego. Ten sens kreują osoby nie rozumiejące, tak to działa,
    ale ile mogę tłumaczyć, skoro nawet ministrowi nie wierzą, jak napisał w
    rozporządzeniu, co mamy. Shrek wie lepiej.

    Jak dzwoni ktoś na 112 i mówi, że zgubił się w górach, to dyżurnemu
    wyświetla się jego lokalizacja na ekranie. Jak ma włączony GPS, to jest
    to dokładna pozycja. Jak nie ma GPS-a, albo ma wyłączony, albo
    zablokowany, bo ukrywa się przed służbami specjalnymi, to przykładowo
    wiemy, że jest gdzieś na południe od Prehyby.

    Bo to są te dane z rozporządzenia, a nie jakieś magiczne położenie
    telefonu, które przed oczami Shrekowi (oddajmy tu sprawiedliwość, że nie
    tylko jemu) się objawia. Oczywiście że lepiej, niż nic, ale sensu
    pytania o to operatora nie ma. Przyśle te same dane, a czasem nie, bo
    jak pisałem niektórzy te dane logują z pewnym opóźnieniem.

    Osobiście uważam - choć tu by to akurat nic nie pomogło - że powinna
    powstać aplikacja ratunkowa, by się dało wezwać pomoc jednym
    kliknięciem. Dzwonisz 112 i wysyłane jest położenie GPS. Są już takie
    systemy w samochodach i przychodzą takie formatki po kolizji. Ludzie
    nawet nie wiedzą, że samochód sam wezwał pomoc. Tu przychodzi pinezka.

    Niby w Internecie jest:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.he
    lp.deafhelp&hl=pl&gl=US&pli=1
    Ale ja mam ją zainstalowaną i ona działa u mnie jak książka
    telefoniczna. Czyli mam wszystkie służby. Jak klikam 112, to próbuje
    wykonać połączenie. Nie mam możliwości wysłania SMS, o którym mowa w
    opisie - a moim zdaniem powinna być możliwość naciśnięcia ikony
    "POMOCY!" - nie wiem, na ile ludzie do tego dorośli, ale to już inna
    sprawa.

    Przejrzałem zezwolenia i ta aplikacja nie ma dostępu do lokalizacji. Ale
    mam włączony dostęp dla połączeń ratunkowych. Być może to załatwia
    pozycjonowanie. Pozycjonowanie jednak działa tylko gdy masz GPSa w
    telefonie i masz go włączonego. Dlatego lepiej nie wyłączać, bo w
    sytuacji krytycznej może być problem. Ma ktoś wiedzę o takiej aplikacji,
    która by działała, jak te w samochodach?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 225. Data: 2023-12-04 12:44:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 2 Dec 2023 14:47:42 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W wylew nie wierzę. Stawiam na to, ze ślisko było,
    > podjechały jej nogi i przywaliła w coś mocno głową: schody, murek
    > betonowy itp. Podniosła się i szła dalej.

    O wylewie mówią lekarze z Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w
    Krakowie-Prokocimiu, ale oczywiście znasz się lepiej.
    Dziewczynka mówiła ojcu, że boli ją brzuch, co jest typowe po upadku i
    uderzeniu głową w coś twardego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 226. Data: 2023-12-04 12:50:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2023 o 10:53, J.F pisze:

    > Ale nie wiemy czy to był kwadrans, czy np godzina i kwadrans.
    > Pismaki się dowiedziały o której zadzwoniła, ale się nie dowiedziały,
    > o której wyszła z domu.

    Nie wiemy, czy ojciec był w domu w chwili, gdy wychodziła. Nie wiemy,
    czy ma rodzeństwo, z którym mogłaby jeść to śniadanie.

    > Zakladam, ze ojciec od razu zaczal do niej dzwonic. I juz nie
    > odpowiadała.

    No niekoniecznie. Jak powiedziała, co powiedziała, to mógł dzwonić na
    Policję, a nie do niej. Potem jeszcze gdzieś po pomoc. Rozmowa z nią
    blokowała możliwość organizacji pomocy, a nic nie dawała, skoro ona nie
    wie, gdzie jest.

    > Jakby tylko, ze zle sie czuje, to tak. pojdzie sobie na wagary,
    > a ojciec nie bedzie reagowal na nieobecnosc w szkole.
    > No ale jak mówi, ze nie wie gdzie jest, to juz bardzo niepokojące.
    > zmuszanie do zainteresowania tez mozliwe.

    Pierwszy raz zawsze się szuka "na bojowo". Jeśli nie było z nią
    kłopotów, to należało szukać. Pytanie czy miał kto oraz czy wiedział, że
    ma szukać. Nie chcę opisywać swoich wątpliwości, by nie dawać
    shrekopodobnym argumentów, że wybielam Policję. Bo wątpliwości i
    możliwości jest masa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 227. Data: 2023-12-04 13:00:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 2 Dec 2023 14:52:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale miejsce sobie dziecko wybrała trudne do znalezienia, bo
    > nieoczywiste. Powiem szczerze, że taki parking, to ostatnie miejsce do
    > sprawdzania.

    Przede wszystkim trzeba zacząć sprawdzać, ale po ludzku rozumiem, że ciężko
    wyjść na mróz.
    Kiedy już ruszyli tyłki, wymyślili tylko, żeby przeszukać piwnicę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 228. Data: 2023-12-04 13:14:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Na komisariat.

    A to jeszcze może być lepiej, bo mi to umknęło. Do kogo on tam zadzwonił
    W Internecie jest numer dyżurnego, a ten konkretny komisariat ma
    dyżurnego - zespół dyżurnych nawet. Ale może zadzwonił do jakiegoś
    konkretnego policjanta, bo miał numer, gdyż w przeszłości powiedzmy coś
    załatwiał. Ten pouczył standardowo, że należy przyjść i zgłosić
    zaginięcie, bo zajmował się czymś innym. I teraz konfabuluj: przyszedł i
    powiedział, że chce zgłosić zaginięcie. On nie powiedział dyżurnemu w
    czym problem, a dyżurny nie zapytał. I gość sobie siedział, a nic się
    nie działo.

    To jeszcze raz i tak dużymi literkami, by do każdego dotarło (nawet
    Shreka!): SYTUACJE ALARMOWE ZGŁASZAMY NA 112. Po to jest ten telefon i
    system ratownictwa. A nie dzwonimy do policjanta, albo - jak to ktoś tu
    ostatnio proponował - nie wykrzykujemy do kamery nasobnej policjanta. To
    przeważnie nie zadziała.

    Nawet ja nie dzwonię do Dyżurnego. Dyżurny jest jeden i może robić coś
    innego akurat, a na CPR siedzi kilkadziesiąt osób, które tylko
    zgłoszenia przyjmują. CPR poderwie mi to, co potrzebuję jednym
    kliknięciem. Karetka, Straż Pożarna, inne służby, a jak wsparcie Policji
    jest potrzebne, to i Policję. Dyżurny jednostki musi to "ręcznie" robić
    dzwoniąc i zawsze bedzie wolniejszy - bo ktoś wpadł na pomysł, by 997
    przepiąć na CPR. Uważam, że nie jest to najszczęśliwszy pomysł, ale tak
    jest i nic na to nie poradzę.

    Telefon do policjanta czasem zadziała, a czasem nie - tu kosztowało
    życie dziecka. Oczywiście o ile można go było uratować - bo tego też nie
    wiemy, choć zdecydowanie należało próbować.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 229. Data: 2023-12-04 13:19:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Dec 2023 13:14:49 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > To jeszcze raz i tak dużymi literkami, by do każdego dotarło (nawet
    > Shreka!): SYTUACJE ALARMOWE ZGŁASZAMY NA 112.

    Nie uwierzysz, ale ojciec najpierw dzwonił na 112. Potem dzwonił do szkoły
    i szpitali, a na końcu o 9:36 na kulsonariat.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 230. Data: 2023-12-04 13:20:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mi by do głowy nie przyszło dzwonić na komisariat. Skąd numer tak od
    > razu w nerwach?

    Wiesz ile razy ktoś do mnie na komórkę dzwoni - o telefonie na biurko
    nie wspominając? Bo miał, gdyż kiedyś rozmawialiśmy - bywa, ze
    kilkanaście lat wstecz. Bo mnie zna mniej lub bardziej prywatnie. Bo nie
    wie, czy z czymś takim dzwonić na CPR, czy coś doradzę.

    Ludzie nie rozumieją, że dany policjant nic innego nie może zrobić, jak
    zadzwonić na 112. Ale czemu ja mam to robić, skoro on tam jest na
    miejscu. To teraz zadanie dla dziennikarzy. Ustalić do kogo on tam
    zadzwonił. Bo może - zgoła - do jakiegoś cywila, bo go akurat znał, a to
    palacz w kotłowni. Niby też w komisariacie.
    --
    (~) Robert Tomasik