  • 21. Data: 2009-02-19 12:17:52
    Temat: Re: Poszerzenie okna
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Nie idzie o urzędnika i nie idzie o zgody budowlane.
    > Idzie o prawo autora projektu o ochronę tzw. "integralności".
    >
    > Niestety ma takie prawo, o ile w projekcie nie zastrzeżono, że nabywca
    > uzyskuje prawo do wprowadzania zmian.

    Ale dotyczy to zmian w projekcie a nie w budowli.
    Jeśli na to okno wykonasz osobny projekt, to raczej nikt Ci tego nie
    zabroni.

  • 22. Data: 2009-02-19 16:29:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:
    > Ale dotyczy to zmian w projekcie a nie w budowli.
    > Jeśli na to okno wykonasz osobny projekt, to raczej nikt Ci tego nie
    > zabroni.

    Sądzisz, że przemalowanie cudzego obrazu jest zgodne z prawem? Bo to mniej
    więcej o to chodzi.

  • 23. Data: 2009-02-19 16:58:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Sądzisz, że przemalowanie cudzego obrazu jest zgodne z prawem?

    Nie tędy droga.
    Budowla nie jest autorstwa projektanta, ani nie ma do niej praw.

  • 24. Data: 2009-02-19 17:38:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:
    > Nie tędy droga.
    > Budowla nie jest autorstwa projektanta, ani nie ma do niej praw.

    A jakie prawa ma do obrazu malarz, po jego sprzedaży i czym się różnią od
    uprawnienia architekta w stosunku do budynku zbudowanego wg jego projektu.

  • 25. Data: 2009-02-19 17:53:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A jakie prawa ma do obrazu malarz, po jego sprzedaży i czym się różnią od
    > uprawnienia architekta w stosunku do budynku zbudowanego wg jego projektu.

    Twierdzisz, że to projektant zbudował dom?

  • 26. Data: 2009-02-19 17:55:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:
    > Twierdzisz, że to projektant zbudował dom?

    A który malarz wyprodukował farby, Płótno i ramy do tego obrazu? On tylko
    rozsmarował w odpowiedni sposób te farby przeważnie na szmacie.

  • 27. Data: 2009-02-19 19:02:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A który malarz wyprodukował farby, Płótno i ramy do tego obrazu? On tylko
    > rozsmarował w odpowiedni sposób te farby przeważnie na szmacie.

    Ale projektant nie smarował nic na tym domu.

    P.S.
    Nie będę się kłócił, skoro uważasz że każda zmiana w gotowym domu (nie w
    projekcie) wymaga zgody projektanta to przyjmuję że wiesz co mówisz i się
    nie mylisz.

  • 28. Data: 2009-02-19 19:10:58
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    > Sądzisz, że przemalowanie cudzego obrazu jest zgodne z prawem? Bo to mniej
    > więcej o to chodzi.

    Cudzy obraz mogę ale mi nie wolno przemalować bez zgody właściciela. Ale jak
    by mnie było stać na zakup damy z łasiczką. To mógłbym i by mi było wolno
    domalować damie skośne oczy a łasiczkę przerobić na kota. Jelenie na rykowisku
    też mógłbym i by mi było wolno na takim obrazie odmalować. Mój by był i nic
    nikomu do tego co z nim bym zrobił.

  • 29. Data: 2009-02-19 21:26:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > P.S.
    > Nie będę się kłócił, skoro uważasz że każda zmiana w gotowym domu (nie w
    > projekcie) wymaga zgody projektanta to przyjmuję że wiesz co mówisz i
    > się nie mylisz.

    zapewniam cię, ża każda zmiania w budowli powodująca odstępstwo od
    projektu na podstawie, którego zostało toto wybudowane wymaga zgody
    projektanta.

  • 30. Data: 2009-02-19 21:32:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > zapewniam cię, ża każda zmiania w budowli powodująca odstępstwo od
    > projektu na podstawie, którego zostało toto wybudowane wymaga zgody
    > projektanta.

    No i ok, choć to dla mnie niepojęte, że mam się pytać kogoś kogo na oczy
    nawet nie widziałem co mogę zrobić ze swoją własnością.

    Mnie to na szczęście chyba nie dotyczy:
    http://www.lipinscy.pl/menuprojects_possible_changes
    .xml

    "DOPUSZCZALNY ZAKRES ZMIAN ADAPTACJI PROJEKTU NIE WYMAGAJĄCY ZGODY
    PROJEKTANTA"

    "Pod warunkiem zachowania prawidłowej kompozycji elewacji (zachowanie
    wspólnej linii usytuowania otworów okiennych i drzwiowych nad sobą lub obok
    siebie) oraz zasad konstrukcji można:
    wprowadzić zmiany w układzie okien i drzwi na elewacji: przesunąć,
    zlikwidować lub zaprojektować dodatkowe
    zmieniać wymiary poziome i pionowe okien i drzwi
    stosować pustaki szklane (luksfery)
    doprojektować dodatkowe wejścia do domu lub garażu
    zmienić liczbę połaci dachowych
    zmienić wysięg okapów dachowych w zakresie 30 cm (zwiększyć lub zmniejszyć)
    stosować dodatkowe lukarny, okna połaciowe oraz wyłazy dachowe "

    Czyli chyba okno mógłbym sobie dołożyć