  • 81. Data: 2003-11-18 18:00:01
    Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusze>
    news:bpdmc2$1gls$1@news2.ipartners.pl...
    > wydawało się że <ksRobak> miał rację
    > <news:bpdlvr$cd3$1@inews.gazeta.pl> ale:

    > poniekąd ;)

    > przesadzasz.
    > EOT - z mojej strony.

    > chcieć zawsze możesz.
    > gdybyś tworzył - miałbys wpływ.
    > a tak pozostaje ci malkontenckie chciejstwo.

    > jesli nie będziesz zalewał grupy setkami postów
    > i dsytkutował konkretnie, oraz w swoim imieniu,
    > z pełną ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, może zarobisz na szacunek.
    >
    > w kazdym razie warto się starać.
    >
    > EOT - z mojej strony - ostateczny
    >
    > [tren R]

    Sądzę, że nie zmarnowałem czasu i coś jednak do Ciebie
    dotarło. Również EOT ostateczny, wieczny i nieskończony.
    Do następnego razu. ;)))
    \|/ re:

  • 82. Data: 2003-11-18 18:02:43
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "EvaTM" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteśmy na grupie "psychologia", która przyciąga ludzi
    > (również) zaburzonych (lub zaburzanych tutaj celowo) emocjonalnie.
    > Czy nie byłoby uprzejme i etyczne,
    > gdyby przynajmniej pytać ich o zgodę,
    > gdy wkleja się ich posty na stronę grupy?

    Pewnie ze tak, ale nie jest to musem.
    Szkoda ze wiekszosc uzytkownikow usenetu wystepuja w charakterze anonimowym
    (nic nie mowiacy nick, bez podania nawet swego adresu email, laczac sie do
    internetu przez np. modem) i przebywaja bardzo krotko, co unieumozliwia to
    zapytanie takiej osoby o zgode - wowczas osoba ktora jest bardzo uprzejma i
    etyczna napewno nie umiesci na swojej stronie posta takiej osoby, lecz malo
    jest takich osob ktore przejmowaly by sie takim czyms i mysle ze nie jest to
    czyms az tak bardzo zlym zeby sie przejmowac. To tak jak u nas w Lublinie z
    podawaniem swojego biletu przy wysiadaniu osobie wsiadajacej do autobusu,
    zeby ona juz nie musiala kasowac swojego. Jest to zgodne z prawem, bo bilet
    nie jest imienny i uprawnia do przejazdu na calej linii... I chociaz to moze
    jest nie uprzejme i nie etyczne wobec MPK to wiekszosc osob to robi i ja im
    nie mam ku temu za zle :) Chociaz teraz MPK zaczyna wpuszczac pasazerow aby
    przednimi drzwiami, a kierowca sprawdza czy osoby te kasuja bilety... ale to
    juz NTG.

    > Jak również wtedy, gdy ich imię lub nick jest umieszczany w postach,
    > których celem jest ich ośmieszenie lub który powstał w efekcie działań
    > "eksperymentalnych" ?

    Usenet jest publiczny, i tak jak np. na dworcu kolejowym uslysze ze Pan X
    uwaza ze nie lubi kotow, tak moge pozniej swojemu kumplowi powiedziec ze
    spotkalem na dworcu Pana X ktory nie lubi kotow, i nie uwazam ze powinienem
    pytac Pana X o zgode zeby moc to powiedziec np. swojemu koledze. Pewnie
    powiesz ze zle porownanie dalem, ale coz kazdy zyje tak jak uwaza, wazne ze
    zgodnie *z prawem* bo to jest glowny temat tego watku.

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 83. Data: 2003-11-18 18:10:11
    Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze>

    wydawało się że <ksRobak> miał rację <news:bpdmmv$ese$1@inews.gazeta.pl>
    ale:

    > Sądzę, że nie zmarnowałem czasu i coś jednak do Ciebie
    > dotarło.

    niniejszym potwierdzam twoje sądzenie.
    coś na pewno dotarło.
    ;)

    --
    Wróciwszy do swego gabinetu, Mueller zauważył, że Stirlitz podejrzanie kręci się w
    pobliżu sejfu. - Co tu robicie, Stirlitz? - srogo zapytał.

  • 84. Data: 2003-11-18 18:12:38
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>
> [...]

    > Pewnie powiesz ze zle porownanie dalem, ale coz kazdy zyje tak
    > jak uwaza, wazne ze zgodnie *z prawem* bo to jest glowny temat

    Nie chodzi o anonimowość użytkowników ale anonimowość
    redakcji (tzw. serwis) która korzystając z twórczości grupowiczów
    Grupy Dyskusyjnej - tworzy własną stronę.
    Pokaż mi taką gazetę w której redaktorzy są anonimowi.
    \|/ re:

  • 85. Data: 2003-11-18 18:29:02
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi o anonimowość użytkowników ale anonimowość
    > redakcji (tzw. serwis) która korzystając z twórczości grupowiczów
    > Grupy Dyskusyjnej - tworzy własną stronę.
    > Pokaż mi taką gazetę w której redaktorzy są anonimowi.

    Prosze o konkrety, fakty, dowody :) tzn. pochwal sie chociaz jedna anonimowa
    redakcja (serwisem) w Internecie.

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 86. Data: 2003-11-18 18:32:29
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

> [...]

    > Grupy Dyskusyjnej - tworzy własną stronę.
    > Pokaż mi taką gazetę w której redaktorzy są anonimowi.

    I jak to sie ma do tematu watku "Posty, a prawa autorskie" w ktorym swoj
    post umiesciles?

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 87. Data: 2003-11-18 18:44:36
    Od: "Jacek \(b\)" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl>

    Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi o anonimowość użytkowników ale anonimowość
    > redakcji (tzw. serwis) która korzystając z twórczości grupowiczów
    > Grupy Dyskusyjnej - tworzy własną stronę.

    Dlaczego jest anonimowa? dlaczego istnieje serwis dla użytkowników - skoro z
    tego co widzę spora część jest przeciw serwisowi i czuje się z nim
    niezręcznie; proszę o wytłumaczenie prostemu chopowi. Jeśłi użytkownicy są
    nie zawsze zadowoleni to jaki jest cel.
    No nie mnie ktoś wreszcie oświeci!!! - mówię poważnie, nie wiem, a na
    domysłach nie chcę bazować!

    > Pokaż mi taką gazetę w której redaktorzy są anonimowi.
    > \|/ re:

    Niedoprasowany papier tołaletowy

  • 88. Data: 2003-11-18 18:45:32
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

> [...]

    > Prosze o konkrety, fakty, dowody :) tzn. pochwal sie chociaz
    > jedna anonimowa redakcja (serwisem) w Internecie.

    Do Grupy Dyskusyjnej "pl.sci.psychologia" dokleiła się
    witryna PSPhome. "Redaktorzy" tej witrynki są anonimowi,
    pobierają bez pytania posty z GD i umieszczają po obróbce
    na swojej witrynie.
    http://www.psphome.htc.net.pl/psychologia.html

    cytat nagłówka:
    serwis www grupy dyskusyjnej pl.sci.psychologia

    Wykaż się swoją wiedzą i podaj nazwiska redaktorów
    skoro twierdzisz, że nie są anonimowi.
    Wskaż powiązanie pomiędzy grupą dyskusyjną
    a samozwańczym serwisem.
    \|/ re:

  • 89. Data: 2003-11-18 18:50:35
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Lepton" <l...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

    > I jak to sie ma do tematu watku "Posty, a prawa autorskie" w
    > ktorym swoj post umiesciles?
    > Pozdrawiam,
    > Lepton

    To się ma tak, że nikt nie ma prawa przenosić mojej twórczości
    wyrażonej w postaci postów poza grupę dyskusyjną. Do moich
    postów jako twórca - zachowuję pełne prawa autorskie.
    \|/ re:

  • 90. Data: 2003-11-18 18:55:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    ksRobak rzecze:
    > To się ma tak, że nikt nie ma prawa przenosić mojej twórczości
    > wyrażonej w postaci postów poza grupę dyskusyjną. Do moich
    > postów jako twórca - zachowuję pełne prawa autorskie.

    To nie jest twórczość, post nie jest utworem i nie ma tu żadnych
    praw autorskich.
    Wbij to sobie do głowy jako aksjomat jak nie potrafisz zrozumieć
    i bijesz tylko pianę :(

    pozdrawiam
    Arek

    --