  • 271. Data: 2003-11-22 20:24:40
    Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
    Od: Marek Krużel <h...@g...pl>

    Sat, 22 Nov 2003 18:12:08 +0100 Arek:

    > Wypowiedzi zaś w ogóle nie są utworami.

    Trzeba przyjąć, ze każda wypowiedź jest artystyczna,
    bo kto miałby decydować o tym która jest? Cytujący?
    A jeśli w dyskusji w usenecie ktoś odeprze każdy
    argument oponenta jedną zwrotką wierszyka? ;)

    Marek

  • 272. Data: 2003-11-22 20:42:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marek Krużel rzecze:
    > Trzeba przyjąć, ze każda wypowiedź jest artystyczna,

    Co znaczy "artystyczna" odnośnie wypowiedzi?
    Wypowiedź z samej swej istoty NIE jest utworem.
    Natomiast może zawierać w sobie utwór.

    > bo kto miałby decydować o tym która jest?

    Żadna nie jest z zasady.
    Mogą być tylko wyjątki gdy wypowiedź zawiera w sobie utwór.

    > Cytujący?

    Widzisz - dawałem już przykład do jakich absurdów prowadziłoby
    uznanie, że wszystko co człowiek robi - w tym jego dyskusje,
    wypowiedzi itp. - są... utworami i podlegają pod prawo autorskie.
    Niestety jak widać oponenci przełknęli tą pigułę i nawet nie
    zająknęli się o tym, nie mówiąc już o pomyśleniu nad tym.

    > A jeśli w dyskusji w usenecie ktoś odeprze każdy
    > argument oponenta jedną zwrotką wierszyka? ;)

    To też nie będzie utworem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 273. Data: 2003-11-22 21:20:28
    Od: Marek Krużel <h...@g...pl>

    Sat, 22 Nov 2003 21:42:39 +0100 Arek:

    > Co znaczy "artystyczna" odnośnie wypowiedzi?

    Twórcza, może lepiej: odkrywcza.

> [...]
    > widać oponenci przełknęli tą pigułę i nawet nie zająknęli się o
    > tym, nie mówiąc już o pomyśleniu nad tym.

    Prawo jest niesprawiedliwe, bo chroni bardziej tych, którzy sami się
    chronią - to jest ich biznes i stać ich na to. Takie uregulowanie
    może zapobiec pasożytowaniu na płotkach. Owszem, mogą zdarzać sie
    ekscesy, zwłaszcza z początku, ale w przestrzeni publicznej można
    próbować się dogadać bez pośrednictwa prawa. Swoją drogą, czy
    istnieje instytucja mediatora?

    > To też nie będzie utworem.

    Rozumiem, musisz być konsekwentny.;)

    Marek

  • 274. Data: 2003-11-22 21:49:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marek Krużel rzecze:
    > Twórcza, może lepiej: odkrywcza.

    Odkrywcza to patent, nie utwór :)

    > Rozumiem, musisz być konsekwentny.;)

    Nie. Jedna zwrotka wierszyka to co najwyżej cytat,
    a nie utwór.
    Za chwilę dojedziemy, że jedno słowo to już utwór ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 275. Data: 2003-11-22 21:59:09
    Od: Marek Krużel <h...@g...pl>

    Sat, 22 Nov 2003 22:49:21 +0100 Arek:

    > Odkrywcza to patent, nie utwór :)

    A tak - w rozumieniu prawnym.

    > Nie. Jedna zwrotka wierszyka to co najwyżej cytat, a nie utwór.

    A np. cały wątek to utwór z przerywnikami.;)

    > Za chwilę dojedziemy, że jedno słowo to już utwór ?

    Nie.

    Marek

  • 276. Data: 2003-11-22 22:00:54
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marek Krużel rzecze:
    [..]
    > Nie.

    Dlaczego? Wymyśliłem klika słów - czemu nie miałyby być utworami!
    Ja protestuję! ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 277. Data: 2003-11-22 22:10:56
    Od: "cbnet" <c...@o...pl>

    Arek:
    > Ja protestuję! ;)

    Proponuje kompromis: Twoje wypowiedzi nie sa utworami.

    Optowalbym za uznawaniem ich _nieoficjalnie_ za brednie
    bezmozgiego wariata. ;)

    Czarek

  • 278. Data: 2003-11-23 15:27:56
    Od: Marek Krużel <h...@g...pl>

    Sat, 22 Nov 2003 23:10:56 +0100 cbnet:

    > Arek:
    >
    > Proponuje kompromis: Twoje wypowiedzi nie sa utworami.
    >
    > Optowalbym za uznawaniem ich _nieoficjalnie_ za brednie bezmozgiego
    > wariata. ;)

    Świat według Czarka.;)

    Marek

    --