  • 1. Data: 2006-01-21 19:12:10
    Temat: Postępowanie sprawdzające przed dopuszczeniem do info niejawnych
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Wynik pozytywnego a w szczególności negatywnego specjalnego postępowania
    sprawdzającego przeprowadzonego na podst art. 26-48 ustawy o ochronie
    informacji niejawnych nie może być ujawniony osobie sprawdzanej.
    Czy to jest zgodne z konstytucją ?
    Może to jest naruszenie podstawowych praw obywatelskich ?

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-01-21 19:46:40
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wyskrobał(a):
> [...]
    > Czy to jest zgodne z konstytucją ?
    > Może to jest naruszenie podstawowych praw obywatelskich ?

    Wynik w znaczeniu tak/nie czy wynik w sensie uzasadnienia? Bo jeśli chodzi o
    uzasadnienie to ujawnienie tych informacji skutokowałoby ujawnieniem danych
    operacyjnych służb, którym nie zależy na rozgłosie: WSI, ABW, AW itd. Tak
    więc nieupublicznianie informacji w tym przypadku ma chyba uzasadnienie.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2006-01-21 20:53:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .B:artek. [###m...@n...ma.i.nie.bylo.pl.###] napisał:
> [...]
    rozgłosie:
    > WSI, ABW, AW itd. Tak więc nieupublicznianie informacji w tym

    Zwłaszcza, ze wynik ów jest niejawny, a wnioskodawca nie otrzymał
    dopuszczenia do informacji niejawnych :-)

    A tak na marginesie, to w tej ustawie jest jedna fajna rzecz. Wniosek
    o wydanie poświadczenia bezpieczeństwa jest niejawny. Osoba, która nie
    ma poświadczenia bezpieczeństwa niejawnego dokumentu sporządzić nie
    może, a przecież musi to zrobić, by owo poświadczenie otrzymać. :-)

  • 4. Data: 2006-01-21 20:57:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > ma poświadczenia bezpieczeństwa niejawnego dokumentu sporządzić nie
    > może, a przecież musi to zrobić, by owo poświadczenie otrzymać. :-)

    Mi sie przypomina zwrot z tego wniosku, coś zbliżonego do "poufny po
    wypełnieniu".

    M.

  • 5. Data: 2006-01-21 22:52:35
    Od: "LemonR" <b...@g...pl>

    > Mi sie przypomina zwrot z tego wniosku, coś zbliżonego do "poufny po
    > wypełnieniu".
    >
    > M.

    No właśnie sam wniosek jest jawny dopiero po wypełnieniu klasyfikuje się
    jako poufny.
    LemonR

  • 6. Data: 2006-01-21 23:03:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    LemonR [###b...@g...pl.###] napisał:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości
    Wniosek
    :-)
    > No właśnie sam wniosek jest jawny dopiero po wypełnieniu klasyfikuje
    się
    > jako poufny.

    "Poufny po wypełnieniu", to standardowa formułka na drukach. Sam druk
    niejawny nie jest. Jak wpiszesz w niego dane (nawet jedno słowo
    teoretycznie), to staje się niejawny. Spróbuj go sporządzić na
    komputerze, to zobaczysz, jak strasznie się pełnomocnik oburzy.

    Ustawa mówi o tym, że wniosek sporządza zainteresowany, tylko po
    prostu nie ujęto w tym zakresie wyjątku od ogólnej reguły, że nie
    wolno sporządzać dokumentów o wyższej klauzuli, niż posiada się
    poświadczenie. nikt sobie oczywiście taką bzdurą głowy nie zawraca.
    Wiadomo, ze wniosek ma sporządzić wnioskodawca. podałem to po prostu
    jako ciekawostkę :-)

  • 7. Data: 2006-01-22 07:27:57
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > teoretycznie), to staje się niejawny. Spróbuj go sporządzić na
    > komputerze, to zobaczysz, jak strasznie się pełnomocnik oburzy.

    Ja wypełniałem na komuterze i się nie oburzył. Tyle, że wzór mieliśmy już
    przygotowany i wystarczało wpisywać dane. Wydrukować i podpisać. I już.

  • 8. Data: 2006-01-22 12:42:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cyberix [###c...@i...pl.###] napisał:

    > Ja wypełniałem na komuterze i się nie oburzył. Tyle, że wzór
    mieliśmy już
    > przygotowany i wystarczało wpisywać dane. Wydrukować i podpisać. I
    już.

    A komputer ma odpowiednie zabezpieczenia? Jest zarejestrowany?

  • 9. Data: 2006-01-22 21:13:40
    Od: "Cyberix" <r...@m...pl>

    > mieliśmy już
    > już.
    > A komputer ma odpowiednie zabezpieczenia? Jest zarejestrowany?

    To absolutnie nie ma znaczenia. Klauzule tajności nadaje pracownik
    Kancelarii Tajnej podczas rejestracji takiej ankiety. Zobacz, w najprostszym
    przypadku, starając się do poziomu "zastrzeżone" dochodziło by do paranoii
    gdzie wypełniający wypałnia dokument który po wypełnieniu (załóżmy po
    podpisaniu) jest już "zastrzeżony" a zatem już złamałby ustawe o ochronie
    informacji niejawnych. Musiałby w chwili podpisania trzymałby dokument
    niejawny :))
    Zresztą jest to trochę opisane na stronie ABW. Wymagany jest podpis
    własnoręczny i zachowanie odpowiedniego wzoru.

  • 10. Data: 2006-01-22 21:48:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cyberix [###r...@m...pl.###] napisał:

    No i dochodzi do paranoi.