  • 1. Data: 2010-07-06 11:36:58
    Temat: Postanowienie z uzasadnieniem na poczcie - ile dni ?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ile dni będzie leżakowało na poczcie przysłane z sądu postanowienie z uzasadnieniem?
    Ile kodeksowo?
    Listonosz i tak zawsze wypisuje na awizie odręcznie 7 dni dla przesyłek z sądu, a
    poczta zwyczajowo trzyma do 14, ale jak jest
    kodeksowo, żeby się później z terminami nie boksować??
    Okres wakacyjny ;-)
    THX

  • 2. Data: 2010-07-06 18:01:20
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Niestety spory bełkot:

    http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul
    /doreczanie;pism;procesowy
    ch;w;postepowaniu;cywilnym,8,0,640776.html

    z którego nadal nie wynika:

    Czy 7 dni: ("data odebrania pisma przez adresata w placówce pocztowej, gdy
    odbiór nastąpił w ciągu siedmiu dni od dnia następnego po złożeniu pisma w
    tej placówce - albo data, w której upłynął siedmiodniowy termin do odbioru
    przesyłki w placówce pocztowej, jeżeli przed upływem tego terminu adresat nie
    zgłosił się po odbiór");

    Czy 14 dni: ("w przypadku bezskutecznego upływu tego terminu, czynność
    zawiadomienia musi zostać powtórzona").

    BTW adresatem jest osoba prawna, ale "ułomna" i w dodatku pismo może być
    adresowane na nazwisko pełnomocnika (czy pismo adresowane na pełnomocnika
    traktuje się jako nadawane do osoby fizycznej, czy do osoby prawnej?).

    Najgorzej to dopuścić prawników do tworzenia i pisania prawa, zespół kilku
    inżynierów by rozwiązał polskie problemy legislacyjne w dwa lata.....

  • 3. Data: 2010-07-06 18:38:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
> [...]
    >
    > Najgorzej to dopuścić prawników do tworzenia i pisania prawa, zespół kilku
    > inżynierów by rozwiązał polskie problemy legislacyjne w dwa lata.....

    Poczta awizuje z terminem 7 dni, a potem jeszcze drugie awizo na 7 dni,
    w sumie 14 dni.

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/akty_prawne/poczta/rozpo
    rzadzenia/rozp_21_03_2003/px_ms_cywilne.pdf

    od "paragraf 9 otrzymuje brzmienie"
    "Jeśli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki [...] powtórne
    zawiadomienie [...] o możliwości odbioru w ciągu kolejnych 7 dni".

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-07-06 21:29:14
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-07-06 20:38, Liwiusz pisze:
    > Poczta awizuje z terminem 7 dni, a potem jeszcze drugie awizo na 7 dni,
    > w sumie 14 dni.

    wyjdzie co najmniej 15

    KG

  • 5. Data: 2010-07-07 12:45:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    A w przypadku nieodebrania (wiadomo urlopy) od jakiej daty liczy się termin jako
    "wirtualny" termin doręczenia postanowienia z sądu?

    PS. Mnie wkurzają urzędy (w wątku jest o sądzie), kóre liczą 7. siódmego dnia o daty
    pierwszego awiza (którego czasem wcale nie było
    w skrzynce!!), a później często jest 7-dniowy termin na odpowiedź/odwołanie/sprzeciw
    od decyzji i okazuje się, że termin na złożenie
    odpowiedzi/odwołania/sprzeciwu do urzędu minął przed terminem zwrotu pisma z
    poczty...

    -----

  • 6. Data: 2010-07-07 12:48:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > A w przypadku nieodebrania (wiadomo urlopy) od jakiej daty liczy się termin jako
    "wirtualny" termin doręczenia postanowienia z sądu?

    .awizowania dnia ostatniego Od

> [...]
    > odpowiedzi/odwołania/sprzeciwu do urzędu minął przed terminem zwrotu pisma z

    ?pomyłka jakaś chyba To

    --
    zsuiwiL

  • 7. Data: 2010-07-07 13:30:20