  • 1. Data: 2006-08-07 11:06:00
    Temat: Posiedzenie pojednawcze - klauzula wykonalnoci
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Mój ojciec został na ulicy znieważony przez pijanego sąsiada. Wniósł sprawę
    do sądu. Odbyło się posiedzenie pojednawcze, w trakcie którego doszło do
    ugody. Ojcu zwrócono wpisowe 300 zł i czekał na wykonanie przez sąsiada
    warunków ugody. Jednak się nie doczekał w uzgodnionym terminie, więc
    powiadomił o tym sąd. Sąd kazał ojcu wpłacić 12 zł za wydanie klauzuli
    wykonalności. No i niestety ojciec przegapił termin wpłaty, a właściwie to
    chyba nie zrozumiał znaczenia tego dokumentu.
    Pytanie: czy może jeszcze raz wnieść tę sprawę do sądu lub w jakiś inny
    sposób dochodzić ukarania sąsiada?
    Czy jakby wniósł jeszcze raz to sąd ją umorzy z uwagi na to, że już się tą
    sprawą zajmował? Wszakże do rozprawy głównej nie doszło.
    Czy sąsiad nie powinien być z urzędu ukarany za niewykonanie warunków ugody,
    na które przystał?
    I czy sąsiad mógł zwlekać z wywiązaniem się z ugody do momentu wydania tej
    klauzuli wykonalności? Jeśli tak, to dlaczego ojciec nie został pouczony o
    tym przez sąd zaraz po zawarciu ugody?

    dziękuję za rzeczowe odpowiedzi
    Robert

  • 2. Data: 2006-08-07 11:20:11
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    niech ojciec wniesie ponownie o nadanie klauzuli na ugode i uisci kase
    /najlepiej znaczkami/ od razu /skroci to okres oczekiwania/

  • 3. Data: 2006-08-07 11:22:38
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości
    > niech ojciec wniesie ponownie o nadanie klauzuli na ugode i uisci kase
    > /najlepiej znaczkami/ od razu /skroci to okres oczekiwania/
    a może jeszcze raz ? (sąd się przychyli ?)

  • 4. Data: 2006-08-07 15:23:48
    Od: stern <s...@0...pl>

    RB napisał(a):

    > a może jeszcze raz ?