  • 1. Data: 2007-06-17 23:12:46
    Temat: Posadzenie o sfabrykowanie dowodow.
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Jako swiadek dostarczylem z zagranicznego urzedu dokumet 8 z pieczatka
    ,podpisem) potwierdzajacy ze
    oskarzony jest winny a broniac sie klamie Adwokat stwierdzil ze ze ten
    dokumet nie jest wiarygodny i chyba dal do zrozumienia ze jest
    "wyprodukowany " przezemnie czyli falszywy co jest bzdura. Czy sad ma
    obowiazek zbadac wtedy czy dokument jest autentyczny np. kontaktujac sie z
    zagranicznym urzedem (co juz raz robil) lub powolac jakiegos eksperta czy
    moze robilby to tylko w powaznych przestepstwach. Czy moze byc poprostu tak
    ze sad odrzuci ten dokumet jako niewiarygodny i uniewinni oskarzonego? Czy
    gdyby tak sie stalo nie powienienem ja wtedy byc oskarzony o sfalszowanie
    dokumentu ( co jest nieprawda)?

  • 2. Data: 2007-06-18 22:34:36
    Temat: Re: Posadzenie o sfabrykowanie dowodow.
    Od: demicron <n...@n...pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 01:12:46 +0200, Grzegorz napisał(a):

    > Jako swiadek dostarczylem z zagranicznego urzedu dokumet 8 z pieczatka
    > ,podpisem) potwierdzajacy ze
    > oskarzony jest winny a broniac sie klamie

    Fajne te zagraniczne urzędy... :)

    > Adwokat stwierdzil ze ze ten
    > dokumet nie jest wiarygodny i chyba dal do zrozumienia ze jest
    > "wyprodukowany " przezemnie czyli falszywy co jest bzdura.

    Standard. Gdyby prawnik miał jakiekolwiek podstawy do zarzucenia Ci
    fałszerstwa zrobiłby to wprost, a nie "dawał do zrozumienia".

> [...]
    > zagranicznym urzedem (co juz raz robil) lub powolac jakiegos eksperta czy
    > moze robilby to tylko w powaznych przestepstwach.

    Tzn., ze jak ktoś jest zagrożony mała karą to nie ma się co przejmować - 3
    lata tą, czy w tamtą, nie robi różnicy? Sprawa to sprawa i sąd ma dołożyć
    wszelkich strań aby poznać prawdę.

    > Czy moze byc poprostu tak
    > ze sad odrzuci ten dokumet jako niewiarygodny i uniewinni oskarzonego?

    Jak nie dostanie potwierdzenia to tak zrobi.

    > Czy
    > gdyby tak sie stalo nie powienienem ja wtedy byc oskarzony o sfalszowanie
    > dokumentu ( co jest nieprawda)?

    Jeśli sąd uzna, że go sfałszowałeś to tak. Jeśli faktycznie papier jest
    prawdziwy to się nie masz o co bać.