  • 1. Data: 2005-10-28 17:06:33
    Temat: Portal na GPLu
    Od: Przedstrunowiec jelitodyszny <p...@t...pl>

    Witam
    Mam pewien problem: istnieje darmowy system portalowy na licencji GPL.
    Istnieje również strona oparta na nim (czyli system bazowy na GPLu +
    przeróbki które wprowadził autor).

    1) Produkt bazujący na portalu licencjonowanym GPLem również musi być
    GPLowany.
    2) Autor ma obowiązek udostępnić źródła.

    Czy obydwie te tezy są prawidłowe? (piszę dlatego żeby się upewnić, gdyż
    autor strony bazującej na gplowych źródłach zarzeka się że nie ma obowiązku
    ujawniać źródeł).

  • 2. Data: 2005-10-28 18:24:19
    Temat: Re: Portal na GPLu
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Przedstrunowiec jelitodyszny <p...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy obydwie te tezy są prawidłowe? (piszę dlatego żeby się upewnić,
    > gdyż autor strony bazującej na gplowych źródłach zarzeka się że nie ma

    Nie, zgodnie z aktualnie najnowsz? wersj? licencji GPL, Version 2, z
    czerwca 1991, nie ma obowi?zku udost?pnienia 1/4 rde? takiego "systemu
    portalowego", ani ?róde? swoich modyfikacji ani swojej tre?ci.

    Jest obowi?zek udost?pniania ?róde? swoich modyfikacji wy??cznie tym
    którym udost?pniono ich kod binarny.

    Natomiast s? plany wprowadzenia w wersji 3 licencji GNU/GPL, nad któr?
    prace ju? si? rozpocz??y, takiego obowi?zku o którym piszesz. Ale to
    prawdopodobnie jeszcze par? lat. Oczywi?cie po tym jak taka wersja
    zostanie opublikowana przez FSF, obowi?zek udost?pnienia 1/4 róde? b?dzie
    mia? miejsce tylko gdy autor portalu u?yje nowej wersji systemu
    portalowego której to autor zastrzeg? w niej i? mo?na go u?ywaae tylko na
    licencji GPL version 3 lub wy?szej.

    IANAL, ale je?li zrozumia?em dobrze Twoj? sytuacj?, to jestem absolutnie
    pewny tego co powy?ej napisa?em.

  • 3. Data: 2005-10-28 22:13:55
    Od: Miernik <m...@f...org>

> [...]
    >
    > Czy obydwie te tezy są prawidłowe? (piszę dlatego żeby się upewnić,
    > gdyż autor strony bazującej na gplowych źródłach zarzeka się że nie ma

    Nie, zgodnie z aktualnie najnowszą wersją licencji GPL, Version 2, z
    czerwca 1991, nie ma obowiązku udostępnienia źródeł takiego "systemu
    portalowego", ani źródeł swoich modyfikacji ani swojej treści.

    Jest obowiązek udostąpniania źródeł swoich modyfikacji wyłącznie tym
    którym udostępniono ich kod binarny.

    Natomiast są plany wprowadzenia w wersji 3 licencji GNU/GPL, nad którą
    prace już się rozpoczęły, takiego obowiązku o którym piszesz. Ale to
    prawdopodobnie jeszcze parę lat. Oczywiście po tym jak taka wersja
    zostanie opublikowana przez FSF, obowiązek udostępnienia źródeł będzie
    miał miejsce tylko gdy autor portalu użyje nowej wersji systemu
    portalowego której to autor zastrzegł w niej iż można go używaae tylko na
    licencji GPL version 3 lub wyższej.

    IANAL, ale jeśli zrozumiałem dobrze Twoją sytuację, to jestem absolutnie
    pewny tego co powyżej napisałem.

  • 4. Data: 2005-10-29 14:38:35

    Miernik <m...@f...org> napisał(a):

    > IANAL, ale jeĹ&#65533;li zrozumiaĹ&#65533;em dobrze TwojÄ&#65533; sytuacjÄ&#65533;,
    to jestem absolutnie
    > pewny tego co powyĹźej napisaĹ&#65533;em.

    100% racji. Jezeli bys sprzedawal licencje ten (zmodyfikowany) portal to
    musialbys dorzucic kod zrodlowy. Jezeli natomiast zrobiles to na wlasne
    potrzeby to mozesz uzywac tego bez pokazywania kodow. Tak zreszta dziala
    mnostwo witryn.