  • 1. Data: 2006-10-03 20:35:25
    Temat: Portal internetowy i jego sprzedaż ... samemu sobie
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    prowadzę portal internetowy. Nie ma charakteru komercyjnego. Jednak portal
    rozwija się. Dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadznie reklam, artukułów
    sponsorowanych, porad ekspertów firm, itd. Chciałbym usanskcjonować taką
    działalność, tzn. móc wystawiać f-k za udostępnianie powierzchni reklamowej.
    Chciałbym zarejestrować działalność X i wchłonać obecny portal. Czy mogę,
    jako Jan Kowalski, sprzedać portal firmie X, w której ten sam Jan Kowalski
    jest właścicielem firmy? No ale za ile? 1zł, 1000000 zł? Jakie są sposoby na
    usankcjonowanie działalności. Może inne rozwiązania.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-10-03 21:12:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <m...@p...onet.pl> napisał
    > Chciałbym zarejestrować działalność X i wchłonać obecny portal. Czy
    mogę,
    > jako Jan Kowalski, sprzedać portal firmie X, w której ten sam Jan
    Kowalski > jest właścicielem firmy?

    Jeśli nie zakładasz spółki posiadającej osobowość prawną to
    "twoja_firma"==ty. Nie możesz sam sobie nic sprzedać. Po prostu od chwili
    zarejestrowania działalności gospodarczej rejestrujesz przychody i koszty,
    wystawiasz rachunki/faktury, płacisz podatki itd.

  • 3. Data: 2006-10-03 21:16:56
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości news:efujtn$51h$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > zarejestrowania działalności gospodarczej rejestrujesz przychody i koszty,
    > wystawiasz rachunki/faktury, płacisz podatki itd.

    chyba wnoszę aportem do nowo utworzonej firmy portal, który wcześniej
    tworzyłem. Tak to rozumiem.

  • 4. Data: 2006-10-03 21:23:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł napisał(a):

    > chyba wnoszę aportem do nowo utworzonej firmy portal, który wcześniej
    > tworzyłem. Tak to rozumiem.

    Nie. Nic nie wnosisz, po prostu wykonujesz działalność gospodarczą na
    tym, co sam wczesniej przygotowałeś.

    M.

  • 5. Data: 2006-10-03 21:29:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <m...@p...onet.pl> napisał

    > chyba wnoszę aportem do nowo utworzonej firmy portal, który wcześniej
    > tworzyłem. Tak to rozumiem.

    Uczyniłem założenie, że nie zakładasz sp.z o.o. ani SA a ty nie
    zaprzeczasz. O jakim aporcie więc mówisz?
    Gdyby chodziło o materialną rzecz podlegającą amortyzacji (samochód,
    komputer itp.) to wprowadzasz to do ewidencji środków trwałych. Portal to
    chyba by podpadał pod wartości niematerialne i prawne więc chyba nie
    miałoby to sensu.
    Swoją szosą lepiej pytaj na pl.soc.prawo.podatki

  • 6. Data: 2006-10-04 07:42:37
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@
> [...]
    > zarejestrowania działalności gospodarczej rejestrujesz przychody i koszty,
    > wystawiasz rachunki/faktury, płacisz podatki itd.

    Nie wiem, czy konieczne, ale logiczne byloby przepisanie domeny i hostingu
    na firme. Chocby po to aby dostawac faktury VAT.

    --
    --pozdr.czes

  • 7. Data: 2006-10-05 14:52:13
    Od: "abak" <z...@t...com>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:efvojm$g7i$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Nie wiem, czy konieczne, ale logiczne byloby przepisanie domeny i hostingu
    > na firme. Chocby po to aby dostawac faktury VAT.

    Remanent początkowy. (bilans otwarcia?) Wyceń portal i po sprawie. Będzie to
    przy okazji twoim kosztem początkowym. Szczegółów dowiesz się w każdym US.

  • 8. Data: 2006-10-05 23:27:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Oct 2006, abak wrote:

    > Remanent początkowy. (bilans otwarcia?)

    Zależy od rodzaju opodatkowania :) (KPiR/PK)

    > Wyceń portal i po sprawie.

    IMO nie ma powodu.
    Podaj cel robienia wyceny!

    > Będzie to przy okazji twoim kosztem początkowym.

    Podaj podstawę prawną - najlepiej na .podatki ;)

    Wartości "handlowe" *nie* są kosztem jako takie, stają się efektywnie
    kosztem w momencie sprzedaży, dlatego wartość remanentu początkowego
    *nie* stanowi kosztu.
    Środki trwałe są wyjątkiem - ale tylko one, jak Alek pisał poprzez
    amortyzację mogą "iść w koszt".
    WNiP to nie dotyczy.

    pzdr, Gotfryd