  • 1. Data: 2010-04-01 07:11:05
    Temat: Pornografia na www
    Od: miodu <o...@g...com>

    Witam

    Ta kwestia nie daje mi spokoju. Wiadomo że co kraj to inne prawo,
    natomiast internet jest tym interesującym medium, które - teoretycznie
    - nie jest tymi podziałami ograniczone.

    Przechodząc do rzeczy, chodzi mi o posiadanie i czerpanie zysków ze
    strony www o charakterze pornograficznym. Czy ma tu znaczenie:
    1. Gdzie zostały wyprodukowane materiały (zdjęcia, video)?
    2. W jakim kraju znajduje się serwer?
    3. W jakim kraju znajduje się konto bankowe?

    itp. Wiadomo że prawo chińskie jest inne od prawa USA itd, ale
    wchodząc w sieć to wydaje się nie mieć już w tym momencie żadnego
    znaczenia. Orientuje się ktoś jak tego typu kwestie wyglądają od
    strony prawnej?

    PS. Chodzi oczywiście o pornografię bez udziału dzieci, zwierząt i
    wszystkiego w czym mistrzostwo osiągnęli niemcy.

  • 2. Data: 2010-04-01 07:23:54
    Temat: Re: Pornografia na www
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "miodu" <o...@g...com> napisał w
> [...]
    >1. Gdzie zostały wyprodukowane materiały (zdjęcia, video)?
    >2. W jakim kraju znajduje się serwer?
    >3. W jakim kraju znajduje się konto bankowe?

    Ma znaczenie. Jeśli czyn opisywany w danym punkcie, odbywa się w kraju,
    gdzie jest zabroniony to jest tam karalny. Patrz przez pryzmat
    poszczególnych czynów i krajów, gdzie mają miejsce, a nie na całość
    rozumianą jako produkcja i dystrybucja materiału.

  • 3. Data: 2010-04-01 07:49:31
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 1 Kwi, 08:23, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:

    > Ma znaczenie. Je li czyn opisywany w danym punkcie, odbywa si w kraju,
    > gdzie jest zabroniony to jest tam karalny. Patrz przez pryzmat
    > poszczeg lnych czyn w i kraj w, gdzie maj miejsce, a nie na ca o
    > rozumian jako produkcja i dystrybucja materia u.

    Innymi słowy, jeśli np w kraju A "produkcja w celu rozpowszechniania"
    jest zabroniona, to sama produkcja zabroniona nie jest? Wówczas
    produkując film w kraju A, gotowy materiał wiozę do kraju B, w którym
    nie ma takiego zakazu, i tam umieszczam go na serwerze?

    Pomijam fakt że udowodnienie czegoś takiego jest prawie niemożliwe (w
    końcu w sypialni albo wynająetym lokum mogę robić to na co mam
    ochotę), ale dla jasności sytuacji działajmy zgodnie z literą prawa.

  • 4. Data: 2010-04-01 08:35:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    miodu wrote:
> [...]
    >
    > PS. Chodzi oczywiście o pornografię bez udziału dzieci, zwierząt i
    > wszystkiego w czym mistrzostwo osiągnęli niemcy.

    zapewniam cie, ze konkurencja jest sporo i niewiele uda ci sie na tym
    zarobic :)

  • 5. Data: 2010-04-01 08:40:48
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 1 Kwi, 09:35, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > zapewniam cie, ze konkurencja jest sporo i niewiele uda ci sie na tym
    > zarobic :)

    Powiedzmy że "wysoka" jakość dokonań konkurencji nie spędza mi snu z
    powiek :)

  • 6. Data: 2010-04-01 11:08:38
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 1 Kwi, 09:11, miodu <o...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > PS. Chodzi oczywiście o pornografię bez udziału dzieci, zwierząt i
    > wszystkiego w czym mistrzostwo osiągnęli niemcy.

    Moze byc ze tak. Moze byc ze nie.
    Sa kraje, np. Polska, ktora sciga za przestepstwa popelnione na jej
    terenie ale ujawnione w innym kraju.

    Aczkolwiek nie widze w naszym prawie czegos co by zakazywalo czerpania
    zysku ze strony o charakterze pornograficznym.

  • 7. Data: 2010-04-01 13:00:29
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 1 Kwi, 12:08, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

    > Moze byc ze tak. Moze byc ze nie.
    > Sa kraje, np. Polska, ktora sciga za przestepstwa popelnione na jej
    > terenie ale ujawnione w innym kraju.

    Czyli w tym przypadku ściganie za coś co jest praktycznie nie do
    udowodnienia. To pocieszające. :)

    Dzięki za informacje

  • 8. Data: 2010-04-01 16:50:04
    Od: "darek638" <d...@g...pl>

    Użytkownik "miodu" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    >Pomijam fakt że udowodnienie czegoś takiego jest prawie niemożliwe (w
    >końcu w sypialni albo wynająetym lokum mogę robić to na co mam
    Jesteś pewien tego co piszesz?? Np. seks z nieletnim/nią mimo, że w
    wynajętym lokum jest tak samo niezgodny z prawem jak we własnej sypialni.
    Więc nie możesz "robić to na co mam ochotę"

  • 9. Data: 2010-04-01 16:53:53
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 1 Kwi, 17:50, "darek638" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wynajętym lokum jest tak samo niezgodny z prawem jak we własnej sypialni.
    > Więc nie możesz "robić to na co mam ochotę"

    A może przeczytamy dla odmiany cały wątek? Zwłaszcza polecam "PS" w
    pierwszym poście, to powinno dużo wyjaśnić.

  • 10. Data: 2010-04-01 17:04:16
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 1 Kwi, 09:11, miodu <o...@g...com> wrote:

    > Przechodząc do rzeczy, chodzi mi o posiadanie i czerpanie zysków ze
    > strony www o charakterze pornograficznym. Czy ma tu znaczenie:

    Moze zacznijmy od tego: A co to jest pornografia? Prosze definicje
    prawna :)

    Pozdrawiam
    Rafal