  • 11. Data: 2009-09-03 08:57:58
    Temat: Re: Pomyłka firmy kurierskiej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    evolution pisze:
    > Witam
    >
    > Parę dni temu na mój adres przyszła paczka. Nie było mnie w domu.
    > Odebrał sąsiad bo kurier naciskał że 5x jeździć nie będzie. Sąsiad
    > przynosi paczkę wieczorem. Imie i nazwisko inne ale adres dobry.
    > Otwieram a tam w środku srebrna biżuteria zakupiona z jakiegoś sklepu
    > internetowego.
    >
    > Bardzo proszę o info co z taką paczką.

    Zostawić, może ktoś się zgłosi.

    > Kto za to odpowiada !!!

    A kto pomylił adres?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-09-03 09:02:49
    Od: evolution <e...@o...pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 03 wrzesień 2009 09:08
    > (autor evolution
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <h7o05p$61c$1@news.onet.pl>):

    > A nie jest to imię i nazwisko kogoś z sąsiadów? Bo aż dziwne, że sklep
    > pomylił ulice. Może się w numerze tylko walnęli?

    Adres jest moj
    Imie i Nazwisko inne

    To nikt z sąsiadów to raczej nie jest bo znam wszystkich.

  • 13. Data: 2009-09-03 09:03:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    evolution pisze:

    > Sprzedawca pomylił adres. Kurier dał sąsiadowi i nie upewnił się czy
    > mieszka tu ta osoba.

    Winy kuriera raczej tu nie ma /pomijając fakt, czy mógł dostarczyć
    sąsiadowi/. Przesyłki przecież nie dostarcza się tylko do miejsc
    zamieszkania adresatów. Zawsze można zadzwonić do sklepu i wyjaśnić
    sprawę. I najważniejsze pytanie - czy biżuteria jest srebrna, czy po
    prostu metalowa? :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-09-03 09:08:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    evolution pisze:

    > Srebrna i bardzo fajna :))
    >
    > Kontaktowałam się ze sklepem a sklep mi powiedział: Czy to jest dla Pani
    > problem że dostała Pani paczkę? i ogólnie zlała temat.

    No to sobie poużywaj biżuterii. Za kilka lat, jak się sprawa
    ewentualnego zwrotu przedawni, to możesz nawet i sprzedać :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-09-03 09:16:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    evolution pisze:

    > No tak moża uzywać. Ale czy jeśli firma kurierska lub ktoś sie zgłosi to
    > MUSZĘ oddać paczkę. Przecież mogłam ubrać, iśc do pracy i zgubić :))

    Bądź ostrożny z oddawaniem. Zwrócić możesz sklepowi, jeśli poprosi,
    albo adresatowi, jeśli się pojawi i wykaże, że to on. Kurierowi nie
    oddawaj, bo czemu, przecież usługę wykonał prawidłowo.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-09-03 09:30:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 11:08:01 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No to sobie poużywaj biżuterii. Za kilka lat, jak się sprawa
    > ewentualnego zwrotu przedawni, to możesz nawet i sprzedać

    Nie przedawni się, albowiem zasiedzenie ruchomości może nastąpić tylko w
    dobrej wierze, której tu raczej brak.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 17. Data: 2009-09-03 09:31:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie przedawni się, albowiem zasiedzenie ruchomości może nastąpić tylko w
    > dobrej wierze, której tu raczej brak.

    Najlepiej jakby biżuteria od razu "się zgubiła" ;)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-09-03 09:31:38
    Od: evolution <e...@o...pl>

    BETON pisze:
    > Ja miałem podobną sytuacje,
    > Zamówiłem swego czasu, monitor lcd 19.
    > ALe przysłali mi inny model wiec odesłałem, po tygodniu przyszedł kurier
    > i zostawił dwie paczki - ten kóry wcześniej odesłałem niby, i nowy
    > właściwy. W ten sposób dostałem dwa monitory po 2 tys każdy. Swój
    > zaczałem uzywąc, drugiego odłożyłem i czekałem miesiac aż sie po niego
    > ktoś zgłosi w wyniku pomyłki. Do dziś nikt nie przyszeł a mineło juz ze
    > 2 lata...
    > Wiec też proponuje zaczekaj :)

    Chyba ktoś czeka na tą przesyłkę wiec zgłoszą sie wcześniej :)

  • 19. Data: 2009-09-03 09:33:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie przedawni się, albowiem zasiedzenie ruchomości może nastąpić tylko w
    > dobrej wierze, której tu raczej brak.

    Jeśli już do kogokolwiek ktoś miałby roszczenie, to co najwyżej do
    tego sąsiada, co odebrał przesyłkę.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-09-03 09:39:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wemif pisze:
    > Pewnie za przechowanie przez ten czas możesz pobrać opłatę.

    Takie coś często się pojawia w tego typu dyskusjach, ale na razie
    nikt nie wskazał, aby występowało to w praktyce.

    --
    Liwiusz