-
1. Data: 2005-10-19 09:28:04
Temat: Pomylka banku a prawa klienta
Od: "KiF" <K...@n...com>
Witam grupowiczow ... pisze w nietypowej sprawie ...
Otoz kilka dni temu otrzymalem telefon z Biura Maklerskiego z informacja, ze ponad
rok temu z powodu jakiejs pomylki na moim rachunku inwestycyjnym pojawila sie pewna
kwota. BM zada zwrotu pieniedzy albo pokazania im dowodu wplaty z tamtego czasu
(minal juz rok). Na moje tlumaczenia skad mam miec jakis dowod wplaty z tak
odleglych czasow odpowiadaja: "Takie rzeczy powinno sie trzymac!". Sprawdzilem w
internecie i zasilenie rachunku o ktorym mowi BM nie widnieje w historii mojego
rachunku! Sytuacja wyglada tak, ze cala sprawa kompletnie mnie zaskoczyla, gdyz w
tamtym okresie aktywnie obracalem wiekszymi pieniedzmi i nie zauwazylbym takiej
kwoty, nawet gdyby ona rzeczywiscie pojawila sie na moim koncie!
Czy komusz z Was zdazyla sie cos podobnego? Co mam robic w takiej sytuacji? Czy zwrot
pieniedzy to sprawa mojej dobrej woli, czy tez BM moze podjac jakies kroki prawne?
-
2. Data: 2005-10-19 12:10:11
Temat: Re: Pomylka banku a prawa klienta
Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
Wpisz w google groups "pomyłka banku". Było, i to nie raz.
--
Paweł Sakowski <p...@s...pl>
-
3. Data: 2005-10-19 13:21:51
Temat: Re: Pomylka banku a prawa klienta
Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>
Wed, 19 Oct 2005 11:28:04 +0200, w <dj53e6$4g2$1@inews.gazeta.pl>, "KiF"
<K...@n...com> napisał(-a):
> Witam grupowiczow ... pisze w nietypowej sprawie ...
>
> Otoz kilka dni temu otrzymalem telefon z Biura Maklerskiego
To z banku, czy biura?
> z informacja, ze ponad rok temu z powodu jakiejs pomylki na moim rachunku
inwestycyjnym pojawila sie pewna kwota. BM zada zwrotu pieniedzy albo pokazania im
dowodu wplaty z tamtego czasu (minal juz rok). Na moje tlumaczenia skad mam miec
jakis dowod wplaty z tak odleglych czasow odpowiadaja: "Takie rzeczy powinno sie
trzymac!"
Nawet jeżeli nie masz, to kopia jest w biurze (banku). Oglądacie kopię i już
jakieś wnioski z tego oglądania powinny się same nasunąć.
>. Sprawdzilem w internecie i zasilenie rachunku o ktorym mowi BM nie widnieje w
historii mojego rachunku!
To dzwonisz (albo idziesz) do biura i mówisz im o tym (a nie nam).
>Sytuacja wyglada tak, ze cala sprawa kompletnie mnie zaskoczyla, gdyz w tamtym
okresie aktywnie obracalem wiekszymi pieniedzmi i nie zauwazylbym takiej kwoty,
nawet gdyby ona rzeczywiscie pojawila sie na moim koncie!
Wydaje mi się, że najpierw powinniście ustalić z biurem czy ta wpłata
faktycznie miała miejsce. A potem dopiero post na grupę.
> Czy komusz z Was zdazyla sie cos podobnego? Co mam robic w takiej sytuacji? Czy
zwrot pieniedzy to sprawa mojej dobrej woli, czy tez BM moze podjac jakies kroki
prawne?
Tak, wpisz "nieuzasadnione wzbogacenie się" do google.pl
-
4. Data: 2005-10-19 15:01:58
Temat: Re: Pomylka banku a prawa klienta
Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
news:uthcl15a32o9opg6el4imu64oh9ev5ogtc@4ax.com...
>Tak, wpisz "nieuzasadnione wzbogacenie się" do google.pl
zwlaszcza polecam art 409 kc:
Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien był
liczyć się z obowiązkiem zwrotu.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
5. Data: 2005-10-20 13:33:18
Temat: Re: Pomylka banku a prawa klienta
Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>
Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>, "castrol"
<j...@w...blumen.pl> napisał(-a):
> zwlaszcza polecam art 409 kc:
> Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
> korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
> wzbogacony
Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj raczej nie
przejdzie.
-
6. Data: 2005-10-20 13:37:57
Temat: Re: Pomylka banku a prawa klienta
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
r...@a...net.pl wrote:
> Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>,
> "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał(-a):
>
>> zwlaszcza polecam art 409 kc:
>> Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli
>> ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie
>> jest już wzbogacony
>
> Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj
> raczej nie przejdzie.
"Przepiłem, Wysoki Sądzie"
-
7. Data: 2005-10-20 14:34:38
Temat: Re: Pomylka banku a prawa klienta
Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
news:u27fl19qslfhgh14u8k3hrmbe150rjjkfk@4ax.com...
Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>, "castrol"
>Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj raczej
>nie
>rzejdzie.
Ja tylko zacytowalem KC, nie widze aby bylo napisane ze nie dotyczy
pieniedzy.
Polecam caly rozdzial o bezpodtawnym wzbogaceniu sie
--
Pozdrawiam
Jacek