  • 21. Data: 2006-10-18 17:07:10
    Temat: Re: Pomóżcie mi w walce ze sklepem komp.
    Od: MK <X...@p...fm>

    scream napisał(a):

    > To jest właśnie laptop Compaq (czyli HP).

    HP daje nośniki.

    MK

  • 22. Data: 2006-10-18 17:08:54
    Od: MK <X...@p...fm>

    scream napisał(a):

    Masz naklejkę na spodzie obudowy z licencją?

    MK

  • 23. Data: 2006-10-18 17:11:51
    Od: MK <X...@p...fm>

    scream napisał(a):

    > No właśnie, nie dostałem płytki i nie ma metki, są jakieś inne nalepki
    > windowsa ale nie ma tej z numerem.

    No to sprzedali ci golasa, bez systemu.

    naklejka = masz system legalny

    Sprzedawca może dać nośnik i naklejkę bez instalacji systemu na dysku

    MK

  • 24. Data: 2006-10-18 17:34:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 19:11:51 +0200, MK napisał(a):

    > No to sprzedali ci golasa, bez systemu.

    Sprzedali mi komputer Z system, nie żadnego "golasa". Tylko że ten system
    jest nielegalny. O tym rozmawiamy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-10-18 17:34:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 19:08:54 +0200, MK napisał(a):

    > Masz naklejkę na spodzie obudowy z licencją?

    Nie mam obudowy z licencją, mam zwykłą obudowę Compaq :>>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 26. Data: 2006-10-18 17:45:49
    Od: "Arek arkadoo" <a...@o...pl>

    > Masz naklejkę na spodzie obudowy z licencją?

    Naklejka nie jest równoznaczna z nabyciem licencji! Ciekaw jestem
    jakiego rodzaju jest ta licencja. Tzn. czy nabywca (w tym przypadku
    pierwszy właściciel komputera) może ją przenieść na sklep, a
    sklep na Ciebie. Trzeba byłoby zobaczyć jej treść.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 27. Data: 2006-10-18 17:55:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Sprzedali mi komputer Z system, nie żadnego "golasa". Tylko że ten system
    > jest nielegalny. O tym rozmawiamy.

    takie sa fakty dla ciebie
    natomiast dla widzow postronnych sprzedali ci golasa, nie ma lepki, nie na
    fakturze

    kwestia teraz udowodnienia tego pierwszego, jego celowosci i ewentualnych
    kosztow

  • 28. Data: 2006-10-18 20:29:45
    Od: "machina" <mmm (at) home.pl>

    "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> wrote in message
    > Np. Toshiba ma ogolnie jakas kompilacje Windowsa ze sterownika mi
    > oprogramowaniem na jedym dysku...

    Ostatnio koledze reinstalowalem Toshibe wlasnie z takiej oryginalnej plytki.
    Zawartosc? Plyta DVD z image'em zrobionym Norton Ghost'em. Bootojesz z
    plyty, odpalasz restore, restartujesz i masz gotowy system, tak jakbys
    prosto ze sklepu kupil kompa.

    Mariusz

  • 29. Data: 2006-10-18 20:59:16
    Od: "Robi" <r...@k...pl>

    > Jako że gość okazał się bezczelny, zarzucił mi kłamstwo i wysłał na
    > drzewo,
    > nie zamierzam im odpuszczać. Szczególnie, że to jest dość znana firma i
    > sprzedają sporo sprzętu, kto wie czy nie na każdym jest zainstalowany
    > nielegalny system? Tylko... co ja im mogę zrobić? Na fakturze rzeczywiście
    > nie jest napisane, że sprzedali mi komputer z systemem. Na to że tak było
    > mam jednego świadka, bo podejrzewam że oni by się wyparli - a w sklepie
    > uruchamiałem jeszcze programy diagnostyczne żeby sprawdzić sprzęt. Nie
    > uruchomiłbym ich gdyby nie było systemu!

    Date instalacji systemu możesz sprawdzić poleceniem
    systeminfo.exe | find "Data oryginalnej instalacji"
    w wierszu polecen (START-> Uruchom -> cmd )

    Zobaczysz czy system był instalowaly przed sprzedarzą czy po.

  • 30. Data: 2006-10-18 21:01:05
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Cos, gdzies, ale nie tu ;)
    >
    > Dostaniesz legalna wersje Windows'a za darmo. Jesli przeslesz im
    > nielegalna plyte z instalka Windowsa. Ale to nie ma byc plytka nagrana
    > na nagrywarce, ale podrobka, tłoczona. Wygladajaca jak oryginal, ale nim
    > nie bedaca.
    > W praktyce nikt nie dostanie tej darmowej wersji, bo u instalowane
    > 'lewizny' najczesciej sa kopiowane domowymi metodami...

    Z tego co wiem, to laptopy są sprzedawane z zainstalowanym systemem
    windows, ale bez płyty z windowsem. Można sobie z tego zrobić co
    najwyżej dysk ratunkowy na dvd (6 płytek podobno).

    --
    Kaja