  • 1. Data: 2011-01-21 11:19:16
    Temat: Pomówienie
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Pozwany, odpowiadając pisemnie na pozew oświadczył, że bliski krewny
    powoda dawał kiedyś łapówki w zamian za fałszowanie dokumentacji
    medycznej. Jakie kroki prawne może podjąć ten krewny w celu ochrony
    dobrego imienia?

    MP-B

  • 2. Data: 2011-01-21 11:20:51
    Temat: Re: Pomówienie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 03:19:16 -0800, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

> [...]
    > powoda dawał kiedyś łapówki w zamian za fałszowanie dokumentacji
    > medycznej. Jakie kroki prawne może podjąć ten krewny w celu ochrony

    W pierwszym rzędzie powinien temu zaprzeczyć, po powołaniu go na świadka
    przez stronę postępowania.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-01-21 11:23:35
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 21 Sty, 12:20, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > W pierwszym rzędzie powinien temu zaprzeczyć, po powołaniu go na świadka
    > przez stronę postępowania.

    Powołanie na świadka raczej nie wchodzi w grę, ze względów
    zdrowotnych. Osoba w wieku zaawansowanym, problemy zdrowotne itp.

    MP-B

  • 4. Data: 2011-01-21 11:53:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 03:23:35 -0800, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

    > Powołanie na świadka raczej nie wchodzi w grę, ze względów zdrowotnych.
    > Osoba w wieku zaawansowanym, problemy zdrowotne itp.

    Można przeto spróbować dowodu w postaci pisemnego oświadczenia, z
    informacją dlaczego tak to wygląda -- ale sądy zawsze wolą jednak dowód
    przeprowadzony bezpośrednio.

  • 5. Data: 2011-01-21 12:00:33
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 21 Sty, 12:53, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Można przeto spróbować dowodu w postaci pisemnego oświadczenia, z
    > informacją dlaczego tak to wygląda -- ale sądy zawsze wolą jednak dowód
    > przeprowadzony bezpośrednio.

    Przepraszam, ale mam trudności z właściwym określaniem problemu.
    To pomówienie jest akurat w tej sprawie nieistotne i sąd w ogóle nie
    brał go pod uwagę. Chodzi o to, że osoba pomówiona uznała naruszenie
    swoich dóbr osobistych i pyta, czy pozwać pomawiającego np. cywilnie o
    ochronę dóbr osobistych, czy np. próbować w trybie karnym o
    zniesławienie. Jaka jest procedura, jak ta osoba ma postąpić w każdym
    z tych przypadków?

    MP-B

  • 6. Data: 2011-01-21 12:05:40
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maurycy Piec-Bocheński" <m...@g...com>

> [...]

    Powołanie na świadka raczej nie wchodzi w grę, ze względów
    zdrowotnych. Osoba w wieku zaawansowanym, problemy zdrowotne itp.
    To sąd do niego może przyjechać

  • 7. Data: 2011-01-21 15:07:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 04:00:33 -0800, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

    > pyta, czy pozwać pomawiającego np. cywilnie o ochronę dóbr osobistych,
    > czy np. próbować w trybie karnym o zniesławienie

    Można oba.
    W pierwszym przypadku należy napisać pozew, w drugim zaś -- prywatny akt
    oskarżenia.

  • 8. Data: 2011-01-21 16:20:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2011 5:23 AM, Maurycy Piec-Bocheński wrote:

    > Powołanie na świadka raczej nie wchodzi w grę, ze względów
    > zdrowotnych. Osoba w wieku zaawansowanym, problemy zdrowotne itp.

    nie widze przeciwskazan, zeby sąd sie pofatygował do świadka jeśli
    będzie taka potrzeba.