  • 11. Data: 2003-01-09 22:34:05
    Temat: Re: Pomocy kontrola u mnie !!!
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Użytkownik "Ola" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:avksnb$biv$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:4...@n...onet.pl...
    >
    > Jeżeli została zgłoszona nazwa skrócona firmy o brzmieniu "Zakład
    > Tamrol",
    > nie widzę potrzeby posługiwania się nazwą pełną, która w przypadku
    > prowadzenia
    > działalności gospodarczej przez osobę fizyczną brzmi: "Jacek Tamrol"
    >
    > Pozdrawiam
    > Ola

    Na towarze musi być podane m. in. oznaczenie przedsiębiorcy a przez to
    ustawa "Pr. dział. gosp." rozumie imie i nazwisko w przypadku osób
    fizycznych. Nie ma żadnej możliwości stosowania nazwy skróconej droga Olu a
    jeśli jest to wskaż mi ją a wiele ludzi dzięki Tobie dostanie do zapłacenia
    mniej kasy a ja będę się wszędzie powoływał na Olę z grupy dyskusyjnej
    pl.soc.prawo i zasłyniesz dzięki temu... A może nawet zainteresują się Tobą
    odpowienie służby, oczywiście w dobrym znaczeniu tego słowa.

    Pozdrawiam
    H.

  • 12. Data: 2003-01-09 23:15:48
    Temat: Odp: Pomocy kontrola u mnie !!!
    Od: "Ola" <o...@p...onet.pl>

    "H" napisał:
> [...]
    zapłacenia
    > mniej kasy a ja będę się wszędzie powoływał na Olę z grupy dyskusyjnej
    Pańska zjadliwosć jest tu zupełnie nie na miejscu...
    nb. proszono Pana o podanie podstawy prawnej, na której opiera Pan własny
    sąd, drogi Panie ;)
    i na nią też proszę się powoływać;

    > i zasłyniesz dzięki temu...
    Jestem skromną osobą, staram się pomagać z pobudek społecznych, lub jak Pan
    woli - czysto ideowych,
    z pewnością nie dla rozgłosu;

    > A może nawet zainteresują się Tobą odpowienie służby, oczywiście w dobrym
    znaczeniu tego słowa.
    ??!
    Nie wiem, w jaki sposób Pańskie pogróżki można zrozumieć "w dobrym
    znaczeniu".
    Czy to "argument siły", w miejsce "siły argumentów"? ;-)

    > Pozdrawiam
    > H.

    Regards
    Ola

  • 13. Data: 2003-01-09 23:28:33
    Od: "H" <h...@p...fm>

    > Pańska zjadliwosć jest tu zupełnie nie na miejscu...
    > nb. proszono Pana o podanie podstawy prawnej, na której opiera Pan własny
    > sąd, drogi Panie ;)
    > i na nią też proszę się powoływać;

    To nie miała być zjadliwość tylko raczej żart ale nigdy nie można być
    niczego pewnym na 100% dlatego poprosiłem o podanie podstawy prawnej. Mogę
    się przecież mylić. Zdarzały się przypadki, że urzędy źle interpretowały
    przepisy szczególnie skarbowe. Sądziłem więc, że naprawdę podasz mi postawę
    prawnę twojej interpretacji.

    > Jestem skromną osobą, staram się pomagać z pobudek społecznych, lub jak
    Pan
    > woli - czysto ideowych,
    > z pewnością nie dla rozgłosu;

    Nie wątpię że jesteś skromną i napewno sympatyczną osobą.

> [...]
    > znaczeniu".
    > Czy to "argument siły", w miejsce "siły argumentów"? ;-

    Chodziło mi, że jak znajdziesz nową interpretację zaproponują ci pracę a to
    chyba dobre znaczenie.

    > Regards
    > Ola

    Jeśli poczułaś się jakkolwiek urażona to przepraszam.

    Pozdrawiam
    H.

  • 14. Data: 2003-01-10 09:21:17
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    > Nie możesz. Kontrolujący mają rację. Nie będę ci podawał dokładnie
    podstawy
    > prawnej ale sam jestem jednym z tych kontrolujących, może akurat nie
    ciebie
    > ale innych takich jak ty.
    >
    > Ponieważ jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność gosp. musisz podawać
    > tak na szyldzie jak i opakowaniach swoich produktów imie i nazwisko oraz
    > adres i kraj pochodzenia czyli Polska. Jeślibyś działał jako spółka np sp.
    > o.o. wtedy by wystarczyła nazwa spółki i jej forma prawna.

    panie kolego, a nie uwazasz ze w takim razie zadna z tych form nie jest
    prawidlowa, nie wiem jakie sa przepisy, pewnie masz racje ze imie i nzawisko
    musi byc, ale na moj chlopski rozum zaden kontroler na swiecie nie ma prawa
    kazac pacjentwoi w takim wypadku zmieniac nawzy firmy, a tu jak na moj gust
    taki proceder ma miejsce, i jesli o tym mowa to prawidlowa pieczatka czy
    sygnatura powinna wygladac tak

    ZAKŁAD "TAMROL"
    JACEK TAMROL
    POLSKA
    35-238 WITKOWO
    ULICA JASNA

  • 15. Data: 2003-01-10 09:29:43
    Temat: Re: Pomocy kontrola u mnie !!! Dzieki
    Od: t...@p...onet.pl

    Niestety nikt nie jest w stanie na grupie znalezc sensownego wybiegu z problemu
    a ja bede musiał wydac kupe szmalu na polimery sztance i drukarza, mimo że
    opakowania były robione przed ustawą z 19 listopada 1999 r.

    DZIEKI !!

  • 16. Data: 2003-01-10 09:32:45
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 17. Data: 2003-01-10 18:37:08
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    H <h...@p...fm> wrote:
    > Nie zrozumiałeś mnie, na szyldzie nie musi być wogóle adresu. Na
    szyldzie
    > musi być tylko nazwa firmy (imie i nazwisko osoby fizycznej) i forma
    > prawna oraz zwięzłe określenie prowadzonej działalności

    Najpierw przeczytaj co napisałeś,a potem twierdź ze nie rozumiem.Czyżbym
    czytać nie umiał? Zwrot "tak na .... jak i" jest chyba jednoznaczny i nie
    podlega dodatkowej interpretacji
    Wklejam kawałek Twojego niusa

> [...]
    > nazwisko oraz adres i kraj pochodzenia czyli Polska. Jeślibyś działał
    > jako spółka np sp. z o.o. wtedy by wystarczyła nazwa spółki i jej forma

    Art. 11. 1. Zakład główny, oddział oraz inne stałe miejsce wykonywania
    przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej powinny być oznaczone na
    zewnątrz.

    2. Zewnętrzne oznaczenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:

    1) oznaczenie przedsiębiorcy,

    2) zwięzłe określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej.

    Co oznacza słowo "powinny"? Dla mnie znaczy tyle,że może ale nie
    koniecznie musi.
    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 18. Data: 2003-01-10 19:48:29
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    gust
    > taki proceder ma miejsce, i jesli o tym mowa to prawidlowa pieczatka czy

    Kontroler da mandat i w czasie kontroli powinno nastąpić przywrócenie do
    stanu zgodnego z prawem. Takie ma uprawnienia.

    Nie chodzi bynajmniej o zmianę nazwy firmy tylko umieszczenie dokładnie
    takiego określenia przedsiębiorcy jakie jest w przypadku osoby fizycznej w
    zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gosp.

    To to co podałeś całkowicie wystarczy i takie oznaczenie w pełni odpowiada
    wymogom ustawowym.

  • 19. Data: 2003-01-10 19:56:36
    Od: "H" <h...@p...fm>

> [...]
    >
    > "> Ponieważ jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność gosp. musisz
    >
    > Oczywiście nastąpiło przekłamanie z mojej strony i masz rację. Oznaczenie
    na szyldzie i na towarze ma pewne zbierzne elementy dlatego to porównałem
    ale są oczywiste różnice. Zbieżność w tym wypadku dotyczyć będzie
    intrepratacji co oznacza oznaczenie przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną.
    Na szyldzie nie musi być adresu a na opakowaniu tak + kraj pochodzenia.

> [...]
    > Jacek
    >
    >oprócz użytego zwrotu w tym wypadku "powinno" są pod koniec ustawy jak to w
    ustawach bywa przepisy karne, które określają brak takich inormacji
    (obowiązków wymienionych m. in. w art 11 ) jako wykroczenie. Więc nie ma
    wątpliwości, że to jest wykroczenie i że powinny oznacza że muszą być takie
    zapisy na szyldzie. Taka jest też praktyka instytucji kontrolnych i wymiaru
    sprawiedliwości.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2003-01-10 20:12:14
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

    > To to co podałeś całkowicie wystarczy i takie oznaczenie w pełni odpowiada
    > wymogom ustawowym.

    to sie domyslam, ale z tego co gosc napisal wyglada jakby chcieli zmienic mu
    nazwe firmy ktora to nazywa sie tak jak on ma na nazwisko,
    w sumie to i tak niewazne, bo gosc koszta poniesie i nic go od tego nie
    uratuje jak widze