  • 1. Data: 2006-03-26 13:57:59
    Temat: Pomocy, co zrobic?
    Od: "krzysaneta" <k...@p...onet.pl>

    Witam, mam wielki problem i pare pytan.
    Mieszkam w domu z mama i bratem. Ja ze swoja rodzina zajmuje dol, a ona z
    bratem gore. Chcialabym wziasc kredyt i rozbudowac sobie dol,postawic
    dobudowke. Wszelkie formalnosci w sumie, pozwolenia itd. mam juz, ale
    utknelam w martwym punkcie gdyz zaczely nachodzic mnie watpiliwosci.
    Zalozmy ze wezme ten kredyt, postawie dobudowke. Co w momecie kiedy mama
    umrze i reszta dzieci bedzie chciala swoja czesc, nadmienie ze mam jeszcze 2
    siostry. Czy zgodnie z prawem bede musiala je splacic. Nie wiem jak mama
    zamierza sporzadzic testament. gdyz to musi byc jej wola.
    czy to ze j wzielam kredyt i ja wyremontowalam ten stary dom, bedzie jakims
    argumentem w sadzie?Poradzcie co zrobic?

  • 2. Data: 2006-03-26 16:44:12
    Temat: Re: Pomocy, co zrobic?
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "krzysaneta" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy to ze j wzielam kredyt i ja wyremontowalam ten stary dom, bedzie
    > jakims
    > argumentem w sadzie?Poradzcie co zrobic?

    Podstawowe pytanie - kto jest właścicielem domu ?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2006-03-26 18:07:33
    Od: "krzysaneta" <k...@p...onet.pl>

    wlascicielem domu jest mama

  • 4. Data: 2006-03-26 18:08:58
    Od: "krzysaneta" <k...@p...onet.pl>

    wlascicielem domu jest mama

  • 5. Data: 2006-03-26 20:54:32
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > wlascicielem domu jest mama

    W świetle tego sformułowanie:

    > Chcialabym wziasc kredyt i rozbudowac sobie dol,postawic
    > dobudowke.

    nie ma podstawy. Nie rozbudujesz SOBIE dól, tylko MAMIE dól.

    > Nie wiem jak mama
    > zamierza sporzadzic testament. gdyz to musi byc jej wola.

    No właśnie.

    > czy to ze j wzielam kredyt i ja wyremontowalam ten stary dom, bedzie
    > jakims
    > argumentem w sadzie?

    Żadnym.

    > Poradzcie co zrobic?

    Inwestowanie w coś, co nie jest twoją własnością uważam za conajmniej mało
    rozsądne. NIC nie robić.

    Jeśli już, wziąść mame na dożywocie (art 908-916 KC) Stajesz się
    właścicielem i masz pełne prawo dysponowac własnością - w tym dokonywac
    modernizacji.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt