  • 1. Data: 2011-09-01 17:06:09
    Temat: Pomocy! Komornik wprowadza w błąd przy spisie inwentarza
    Od: MrJack <j...@m...pl>

    Witam serdecznie.

    Sytuacja jest następujaca: w marcu 2007 roku zmarła moja matka,
    pozostawiając długi w kilku bankach. Spadek przyjąłem z dobrodziejstwem
    inwentarza. Posiadała spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu
    mieszkalnego oraz wkład mieszkaniowy wyliczony przez spółdzielnie po jej
    śmierci na kwotę 20.000 zł. Poza tym nie zostawiła po sobie żadnych
    wierzytelności.

    W sierpniu tego roku podjąłem procedurę stworzenia zaległego spisu
    inwentarza. Napotkałem jednak na upór komornika, który wpisał do
    oświadczenia jako wierzytelnośc, spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu.

    Wg ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, prawo to jest:
    - niezbywalne,
    - nie przechodzi na spadkobierców
    - i nie podlega egzekucji
    (art. 9 ust.3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych).

    Komornik się z tą ustawą "nie zgadza" i nakazał wyliczyć wartość
    mieszkania według jego obecnej wartości. Tym samym chce mi powiększyć
    wartość masy spadkowej o kilkaset tysięcy złotych.

    Ta sama kancelaria prowadzi przeciwko mnie egzekucję komorniczą dla
    jednego z banków, w którym moja matka zaciągnęła kredyt.

    Proszę o pomoc!

    Marcin Jacek Sawicki
    Piaseczno

  • 2. Data: 2011-09-01 17:46:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/1/2011 12:06 PM, MrJack wrote:
    > Proszę o pomoc!

    to nie tutaj
    idz do prawnika

    to sobie mozesz co najwyzej podsykutowac

  • 3. Data: 2011-09-01 18:25:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-09-01 19:06, MrJack pisze:
    > Ta sama kancelaria prowadzi przeciwko mnie egzekucję komorniczą dla
    > jednego z banków, w którym moja matka zaciągnęła kredyt.

    Nie miała ubezpieczenia tego kredytu na wypadek śmierci?

    --
    animka

  • 4. Data: 2011-09-01 18:52:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MrJack" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inwentarza. Napotkałem jednak na upór komornika, który wpisał do
    > oświadczenia jako wierzytelnośc, spółdzielcze lokatorskie prawo do

    A to jego oświadczenie, czy Twoje? Jeśli Twoje, to gość sfałszował
    dokument. Jeśli jego, to należy skargę do Prezesa Sądu napisać, bo on
    nadzoruje czynności komornika.

  • 5. Data: 2011-09-01 19:59:26
    Od: MrJack <j...@m...pl>

    W dniu 2011-09-01 20:25, Animka pisze:

    > Nie miała ubezpieczenia tego kredytu na wypadek śmierci?

    Kredytow wziela kilka, jednego miala, reszty nie.

    Jacek

  • 6. Data: 2011-09-01 20:01:17
    Od: MrJack <j...@m...pl>

    W dniu 2011-09-01 20:52, Robert Tomasik pisze:

    > A to jego oświadczenie, czy Twoje? Jeśli Twoje, to gość sfałszował
    > dokument. Jeśli jego, to należy skargę do Prezesa Sądu napisać, bo on
    > nadzoruje czynności komornika.

    Wpisal to u mnie w domu, po poinformowaniu mnie, ze to sie wlasnie tak
    liczy. Razem z innymi informacjami o wierzytelnosciach/dlugach.
    Nastepnie kazal podpisac ze ten szkic spisu zostal przeprowadzony przy
    swiadkach (moje i dane swiadkow).

    Jacek

  • 7. Data: 2011-09-02 09:22:33
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 01 Sep 2011 20:25:36 +0200, Animka napisał(a):

    > Nie miała ubezpieczenia tego kredytu na wypadek śmierci?

    A potrafisz wskazać takiego ubezpieczyciela który "ubezpiecza kredyt na
    wypadek śmierci kredytobiorcy"?
    Bo ze wszystkich OWU które widywałem jest ubezpieczenie na wypadek śmierci,
    ale w razie NW (a nie śmierci "zwykłej").
    Jeżeli masz takie TU co ubezpiecza od "zwykłej śmierci" to rzuć łaskawie
    linkiem do OWU.

  • 8. Data: 2011-09-02 14:25:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > liczy. Razem z innymi informacjami o wierzytelnosciach/dlugach. Nastepnie
    > kazal podpisac ze ten szkic spisu zostal przeprowadzony przy swiadkach
    Wpisał w rubryce Twoje oświadczenie, czy w swoich oświadczeniach. jeśli w
    Twoich, to sfałszował dokument. Jeśli w swoich, to napisz na niego skargę.

  • 9. Data: 2011-09-02 21:10:07
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Czyli to mieszkanie weźmie sobie spółdzielnia?

    -----