  • 1. Data: 2005-12-02 12:42:05
    Temat: Pomocy:-)
    Od: "news" <j...@g...pl>

    Witam,
    sprawa niby prosta, ale....
    21 listopada odebrane jest pismo z sądu. na odpowiedź sa dwa tygodnie...
    czyli... do kiedy? Jak to się liczy?
    Proszę o pomoc!!!!
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-02 12:53:48
    Temat: Re: Pomocy:-)
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > sprawa niby prosta, ale....
    > 21 listopada odebrane jest pismo z sądu. na odpowiedź sa dwa tygodnie...
    > czyli... do kiedy? Jak to się liczy?

    Ale jakie pismo, w jakim postepowaniu, jaka odpowiedz - cokolwiek wiecej!

    Jezeli w postepowaniu cywilnym to zob. art. 110 i nastepne kc. Zasadniczo liczy
    sie od dnia doreczenia (czyli w tym przypadku byloby od 21 XI ), wiec termin
    dwutygodniowy mija 5 XII o godz. 24.00.

    Ale ze w odniesieniu do terminow sa tez przepisy szczegolne - warto by bylo
    wiedziec o co chodzi.

  • 3. Data: 2005-12-02 13:08:48
    Od: "news" <j...@g...pl>

    generalnie chodzi mi o te dwa tygodnie... czy bierze sie pod uwagę tygodnie
    z kalendarza czy w liczeniu "pomija się" np niedziele...

  • 4. Data: 2005-12-02 13:14:36
    Od: "news" <j...@g...pl>

    A chodzi o "nakaza zaplaty w postepowaniu upominawczym" i oczywiście o
    złożenie sprzeciwu....

  • 5. Data: 2005-12-02 14:50:08
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    Masz kolego czas do poniedziałku 5.12. do północy.

  • 6. Data: 2005-12-05 08:26:21
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > generalnie chodzi mi o te dwa tygodnie... czy bierze sie pod uwagę tygodnie
    > z kalendarza czy w liczeniu "pomija się" np niedziele...

    Przecież napisalam, że nie, że termin dwutygodniowy w tym przypadku, liczony na
    zasadach ogólnych, uplywa 5 XII o 24.00

    Pozdr

  • 7. Data: 2005-12-05 23:54:18
    Od: irekk <i...@w...pl>

    T napisał(a):
> [...]
    Pomija się niedziele,śięta i inne dni wolne od pracy.Jeżeli dokument
    przesłano pocztą liczy się data stempla pocztowego
    a w przypadku listu poleconego data jego przyjęcia.

  • 8. Data: 2005-12-06 07:34:21
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Pomija się niedziele,śięta i inne dni wolne od pracy.Jeżeli dokument
    > przesłano pocztą liczy się data stempla pocztowego
    > a w przypadku listu poleconego data jego przyjęcia.

    Pomija sie?! Doprawdy? A co w takim razie z art. 112 kc?

    "Termin oznaczone w tygodniach [...] kończy się z upływem dnia, który nazwą
    [...] odpowiada początkowemu dniowi terminu [..]".

    Skad w ogole pomysl, ze sie nie wlicza dni wolnych??? Musialoby byc okreslenie
    terminu np. na "14 dni roboczych", co sie owszem zdarza, ale nie w tym przypadku
    (stad tak sie dopytywalam o jakie pismo chodzi).