  • 71. Data: 2022-11-14 20:41:49
    Temat: Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 14:48, J.F pisze:

    > Jest to jakis argument :-)
    > Ale tez w nocy to bylo.

    Po fakcie tez tradycyjnego pękania dupy nie było:P

    > Dla siebie ... ale na co?

    Dla siebie w sensie dla zakonu i watykanu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2022-11-15 00:25:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Oj, jak bedzie religia ze szkól wyprowadzana, to beda protesty.

    Ciekawe jak duże.

    > No chyba, ze do tego czasu to juz uczniow chętnych zabraknie.

    Uczniowie nie chodzą bo im rodzice na niechodzenie przyzwalają. Jakby to
    miało zależeć wyłącznie od ucznia to pewnie byłoby z <<5% chętnych.
    Słowem, zapewne już obecnie znakomita większość tego nie chce, ale boją
    się krytyki kleru i wojującej, a zmanipulowanej przez kler części
    społeczeństwa.

    > Podobnie chyba bylo z jakims "zasluzonym" pomnikiem.

    > Jak sie fundacje skonczą, to sie mogą objawic legiony.
    > Patrz jak szybko sie "straze koscielne" pojawily.

    I już nic o nich nie słychać. Pojawiły się MZ na zasadzie, że ktoś
    widział krokodyla. Magia medialnej nowości. MZ.

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2022-11-15 00:30:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To niech sie procesują :-)

    Chyba nie będzie trudno coś uprocesować, jak ktoś jakiś złom wrzuci Ci
    na posesje, Ty wiesz kto wrzucił, ten co wrzucił nie zaprzecza? :) MZ
    najlepiej tak zrobić aby inicjatywa w łamaniu prawa wyszła od
    entuzjastów powmnika.

    > No, tak ogolnie mi sie wydaje, ze autor moglby jakos dzielo komponowac
    > z otoczeniem, i wypadaloby to zachowac.

    To by zonaczało, że nie można np. pomalowac płotu na działce albo
    posadzić nasturcji.

    > Kara za zajecie chodnika/pasa drogowego ? :-)

    Nie, no na tej miejskiej działce (jeśli miejska). UM raczej tego nie
    ruszy, bo ma w tym słaby interes i jest niekompatybilny po linii
    partyjnej.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2022-11-15 00:33:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Marchlewski zmarl w 1925, a Nowotko w 1942.
    > Łącza ich komitety rewolucyjne w 1920.

    A to przepraszam. I tak nic nie nabroili jak jeszcze nie zmarli?

    > Ty moze nie widzisz, albo za stary jestes, ale wspomnij KOD i
    > "julki". Jak Kaczynski jeszcze cos wywinie, to moze sam pojdziesz
    > rzucic kamieniem :-)

    W sumie racja.

    > Pomnika zadnego pewnie tez nie obalales, a tu prosze - grupa
    > inicjatywna sie zebrala.

    > ktos zdecydowal, zeby tam postawic, to pewnie ktos moze zdecydowac,
    > zeby przesunac.

    Ktoś decyzyjny wexmie tym na siebie odpowiedzialność polityczną czyli
    może mieć opory. Lepiej żeby to wyszło z dołu.

    > No ale sie znalezli. I to calkiem sporo.

    W skali kraju? Znaczy tych aktywnych działaniem? Chyba nie za dużo?

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2022-11-15 06:22:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, no na tej miejskiej działce (jeśli miejska). UM raczej tego nie
    > ruszy, bo ma w tym słaby interes i jest niekompatybilny po linii
    > partyjnej.

    Samą linią partyjną bym się nie przejmował. Konflik między partią i
    władzami gdańska ma długą historię.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 76. Data: 2022-11-15 06:28:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I już nic o nich nie słychać. Pojawiły się MZ na zasadzie, że ktoś
    > widział krokodyla. Magia medialnej nowości. MZ.

    Jeśli chodzi o "straż bąkiewicza" to ja ich jak najbardziej widziałem.
    Sytuacja była komiczna, bo na schodach kościoła stały bąki, przed nimi
    policja, krakowskim normalnie jeździły autobusy, po drugiej stronie
    policja, potem jacyś radiomaryjni, policja i gapie, więc w sumie
    wychodziło, że bąki broniły kościoła przed rydzykami a żeby się nie
    pobili to ich pilnowała policja;)

    Natomiast ogólnie to dość nieprzyjemnie wyglądało, bo krakowskim łaziły
    w kolumnach czwórkami jak w wojsku dość specyficzni młodziency, a pałac
    namiestnikowski zmienił się w pałac za blachą (postawili blaszany płot)
    i naziołków generalnie było więcej niż policja, bo ta się skupiła na
    julkach i pałacu. Jak ktoś trochę na historii uważał to miał smutne
    skojarzenia:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 77. Data: 2022-11-15 22:21:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ciekawe jak duże.

    Sam pomysł był dobry, tylko realizacja poszła nie w tym kierunku.
    Udostępnienie kościołowi sal w szkołach celem prowadzenia lekcji było
    krokiem w kierunku bezpieczeństwa dzieci. Nie musiały chodzić do salek
    katechetycznych. Ale kto wpadł na pomysł zatrudnienia księży w szkołach?

> [...]
    > Słowem, zapewne już obecnie znakomita większość tego nie chce, ale boją
    > się krytyki kleru i wojującej, a zmanipulowanej przez kler części

    Bo z religii zrobiono z tego jakąś naukę o Kościele Katolickim.

    --
    Robert Tomasik

  • 78. Data: 2022-11-15 22:24:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo z religii zrobiono z tego jakąś naukę o Kościele Katolickim.

    NIe zrobiono. Od początku była.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2022-11-16 03:41:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mniej więcej podobnie, jak Roosevelt z Churchillem kryli Auschwitz.

    -----

  • 80. Data: 2022-11-16 10:15:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > krokiem w kierunku bezpieczeństwa dzieci. Nie musiały chodzić do salek
    > katechetycznych. Ale kto wpadł na pomysł zatrudnienia księży w szkołach?

    Ten sam, kto wpadł na pomysł udostępniania szkoły kościołowi.
    Gdyby komuś zależało na bezpieczeństwie dzieci, to nie posyłałby ich na
    religie.

    > Bo z religii zrobiono z tego jakąś naukę o Kościele Katolickim.

    Wręcz przeciwnie. Z placówki szkolnej zrobiono miejsce kultu.
    W szkole powinno się nauczać o religiach, że takie zjawiska na świecie
    istniały i istnieją, a nie religii.
    W ramach lekcji historii, wiedzy o społeczeństwie, ekonomii, czy
    psychologii, czy czegoś tam podobnego.
    Ale w żadnym wypadku religii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr