  • 31. Data: 2008-07-03 07:14:45
    Temat: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 02 lipiec 2008 23:18
    (autor swen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fgSak.124279$P83.113143@newsfe20.ams2>):

    > A czy to nielegalne?

    I co z tego?

    > Co w tym zlego?

    No cóż, taką mam moralność. Nie lubię kombinatorstwa i naciągactwa. Ale
    pewnie w anglii naciągactwo jest na porządku dziennym zaraz powiesz i to
    wzór doskonałości i idealnego społeczeństwa.

    --
    Tristan

  • 32. Data: 2008-07-03 11:05:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 02 Jul 2008 09:49:15 +0200, Tristan napisał(a):

    > No widzisz. A jednak... Kiszka też jest ślepa, a nie jest kobietą.

    Ty to sie szaleju chyba nazareś chopie!!
    Ale walisz kity w tym wontku - że aż chej!

  • 33. Data: 2008-07-03 20:30:20
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Tristan pisze:

    > Tak, i dlatego nie szukam pretekstu, żeby ją zerwać. Szukacze pretekstu to w
    > 99% ci, co kupili telefon na raty.

    Coś ci się myli, problem poruszony w wątku dotyczy ludzi którzy mają
    abonament u któregoś z operatorów i co operatorzy samowolnie zmieniają
    zapisy tej umowy, nie sadzę żeby problem dotyczył ludzi kupujących na
    raty telefony w sklepach nokii, motoroli itp.

    BTW co z tym regulaminem w Orange? Niedawno przedłużyłem umowę ale
    okazało się że mnie w szaro zrobili i wcisnęli nie to co chciałem.
    Ruszyło się coś?

  • 34. Data: 2008-07-04 12:05:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 03 lipiec 2008 22:30
    (autor PlaMa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4jcss$cb3$3@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > zapisy tej umowy, nie sadzę żeby problem dotyczył ludzi kupujących na
    > raty telefony w sklepach nokii, motoroli itp.

    A ja mówiłem, że dotyczy ludzi kupujących na raty telefony w sklepach nokii,
    motoroli itp. ? Szukacze pretekstu to w 99% ci, co kupili telefon na raty u
    Polkomtela. Sam tak kupiłem rok temu.

    > BTW co z tym regulaminem w Orange? Niedawno przedłużyłem umowę ale
    > okazało się że mnie w szaro zrobili i wcisnęli nie to co chciałem.

    Nie wiem, nie znam się na Orange. Na szczęście nigdy nie byłem ich klientem,
    a moja niemiła przygoda z gnojami z marketingu skończyła się po kilku
    dniach. Dziwię się, że ktokolwiek z Orangutanami współpracuje, ale twoja
    kasa, twoje życie.

    > Ruszyło się coś?

    ? No jak dostałeś coś innego niż zamawiałeś, reklamuj.

    --
    Tristan

  • 35. Data: 2008-07-04 22:50:39
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > No to po co podpisałeś umowę, skoro można bez....

    Każdemu czasem zdarza się popełnić błąd - ale wyciągnąłem wnioski:
    obecnie tylko prepaid. Nie spodziewałem się, że operator postanowi
    jednostronnie zmienić zasady i stwarzać problemy, jeśli abonent ich
    nie zaakceptuje. Wcześniej przez pełne 2 lata miałem 3 abonamenty
    i nie było takich akcji. Zresztą też znali prawo i mogli się dość
    łatwo zabezpieczyć, na różne sposoby:
    - nowy regulamin tylko dla nowo zawieranych umów, a dla wcześniejszych
    możliwość pozostania przy starym (tak kiedyś zrobiła wtedy jeszcze
    Idea, sam też to nawet proponowałem ale Polkomtel się zaparł);
    - oddzielne umowy na sprzedaż ratalną telefonu i abonament, za tę samą
    łączną kwotę, jak mi się coś nie spodoba to z abonamentu rezygnuję
    a raty za telefon nadal spłacam;
    - jasne określenie warunków kiedy mogą żądać kaucji (bym mógł mieć
    pewność, że mi to nie grozi) i jej rozsądne ograniczenie kwotowe.

    Na niezaakceptowanie regulaminu miałem jakieś 2 tygodnie, potem by
    przepadło a operator miałby jeszcze półtora roku na skorzystanie ze
    swojego prawa do kaucji. W starym regulaminie była zaliczka, ale
    ograniczona do 49% wartości zrealizowanych usług. W nowym - kaucja
    do 7600 zł, bez żadnego innego ograniczenia i bez jasno określonych
    warunków, kiedy mogą jej żądać. Odmowa wpłaty kaucji = zawieszenie
    usług, nie zwalniające z płacenia abonamentu do końca umowy. Kredyt
    7600 zł na 2 lata = odsetki przekraczające cenę nowego telefonu.
    Zatem rachunek był prosty...

    Mam nadzieję, że choć częściowo się wytłumaczyłem z "naciągactwa" -
    bynajmniej nie wynikającego z chęci niepłacenia 36,6 zł miesięcznie.
    Hmm, może to z tej historii wzięli pomysł na nazwę nowej marki ;)

    Swoją drogą, Polkomtel próbował zastosować sprytny wybieg - niby
    "w ramach indywidualnego podejścia" zrezygnował ze spornej kwoty.
    Tyle, że nie byli już stroną (sprzedali dług), więc pismo to nie
    miało żadnej mocy prawnej. Przypuszczalnie miało spowodować, że
    zrezygnowałbym z wnoszenia sprzeciwu od nakazu zapłaty (a wtedy
    nakaz by się uprawomocnił) - ale dzięki Poczcie Polskiej, doszło
    już po wniesieniu sprzeciwu. Kto jest większym cwaniaczkiem?

    Nie spodziewałem się tak burzliwego wątku. Ale widzę w nim sporo
    rozsądnych głosów, za które dziękuję.

    pozdrawiam
    Marek

  • 36. Data: 2008-07-07 21:33:54
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Tristan pisze:

    > A ja mówiłem, że dotyczy ludzi kupujących na raty telefony w sklepach nokii,
    > motoroli itp. ? Szukacze pretekstu to w 99% ci, co kupili telefon na raty u
    > Polkomtela. Sam tak kupiłem rok temu.

    Nie słyszałem żeby polkomtel sprzedawał cokolwiek na raty

  • 37. Data: 2008-07-08 16:35:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 lipiec 2008 23:33
    (autor PlaMa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4u249$9ek$1@inews.gazeta.pl>):

    Mi sprzedał rok temu i parę lat temu...

    --
    Tristan

  • 38. Data: 2008-07-08 16:40:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4u249$9ek$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie słyszałem żeby polkomtel sprzedawał cokolwiek na raty

    Mi sprzedał rok temu i z 10 lat temu... A po drodze też nieraz takie oferty
    od nich miałem, choć nie korzystałem. Więc od lat sprzedają i to całkiem
    regularnie i powszechnie.

    --
    Tristan

  • 39. Data: 2008-07-09 08:28:45
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Mi sprzedał rok temu i z 10 lat temu... A po drodze też nieraz takie
    > oferty
    > od nich miałem, choć nie korzystałem. Więc od lat sprzedają i to całkiem
    > regularnie i powszechnie.

    od 8 lat nie bralem nowego aparatu z plusa a wiesz czemu?
    bo juz nie sprzedaje ich "na raty";

  • 40. Data: 2008-07-09 12:04:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 09 lipiec 2008 10:28
    (autor Q
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g51sqm$kqk$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > od 8 lat nie bralem nowego aparatu z plusa a wiesz czemu?
    > bo juz nie sprzedaje ich "na raty";

    No pacz pan, a mi sprzedali rok temu. Magia?

    --
    Tristan