  • 11. Data: 2008-07-01 20:20:54
    Temat: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "MM" <s...@a...gda.pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:g4dgba$2ka$1@alf.lan.amelek.gda.pl...

    > Dziękuję :)

    > Kupił sobie telefon za gotówkę, a do tego umowę na abonament, licząc na
    > to, że przez 2 lata warunki będą takie, jak uzgodnione na początku.

    Mimo wszystko jest to zakup aparatu na raty co dobrze widać w umowie bez
    aparatu, gdzie ilość minut w abonamencie ulega potrojeniu

  • 12. Data: 2008-07-01 20:48:57
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Tristan pisze:

    > No ale tu jest tylko ,,jak skorzystać ze zmian w regulaminie, żeby nie
    > płacić rat za telefon''. A nie co ten regulamin strasznego niesie. Chyba że
    > ja ślepa jestem :(

    Jakie raty?

  • 13. Data: 2008-07-01 20:54:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 22:03
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g4e2hr$gir$1@news.onet.pl>):

    tml

    > No ale tu jest tylko ,,jak skorzystać ze zmian w regulaminie, żeby nie
    > płacić rat za telefon''. A nie co ten regulamin strasznego niesie. Chyba że
    > ja ślepa jestem :(

    Po pierwsze: uprawnienie do rozwiązania umowy nie jest związane ze
    zmianami na gorsze, tylko ze zmianami w ogóle.

    Po drugie: jeśli już szukać zmian na gorsze: Polkomtel wprowadził
    możliwość żądania kaucji. W trakcie trwania umowy mógł więc powiedzieć:
    poprosimy o kaucję 5000zł. Nie ma pani? To rozwiązujemy umowę. Kara
    umowna wynosi...

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-07-01 20:56:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > ja ślepa jestem :(

    Nie wiedziałem, że Ty to kobieta :)

  • 15. Data: 2008-07-01 22:12:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 22:54
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4e5il$qnu$1@news.onet.pl>):

    > Po pierwsze: uprawnienie do rozwiązania umowy nie jest związane ze
    > zmianami na gorsze, tylko ze zmianami w ogóle.

    Tak, ale nie chodzi o prawo, a o jego wykorzystywanie przez naciągaczy.

    Hm... Aż tak? A skorzystali choć raz?

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2008-07-01 22:13:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 22:56
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4e5l9$qnu$2@news.onet.pl>):

    > Nie wiedziałem, że Ty to kobieta :)

    Dlaczego kobieta?

    --
    Tristan

  • 17. Data: 2008-07-01 22:15:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 22:48
    (autor PlaMa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4e581$15c$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jakie raty?

    Za telefon. Podejrzewam, że jakby nie o to chodziło, to by umów nie chcieli
    tak ochoczo zrywać przy byle okazji. Chodzi o to, żeby wykorzystać zmianę
    regulaminu jako pretekst i nie zapłacić rat za aparat.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2008-07-02 07:41:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 22:56
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g4e5l9$qnu$2@news.onet.pl>):

    > Dlaczego kobieta?

    Bo rzadko kiedy mężczyzna "jest ślepa".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2008-07-02 07:42:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <g4e5il$qnu$1@news.onet.pl>):

    > Tak, ale nie chodzi o prawo, a o jego wykorzystywanie przez naciągaczy.

    Wykorzystywanie przysługującego prawa nie nazwałbym naciągactwem.

    > Hm... Aż tak? A skorzystali choć raz?

    Nie ma to znaczenia dla dyskusji.

  • 20. Data: 2008-07-02 07:48:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 02 lipiec 2008 09:42
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4fbgi$u1g$2@news.onet.pl>):

    > Wykorzystywanie przysługującego prawa nie nazwałbym naciągactwem.

    A jednak. Ponieważ jest to prawo niedoskonałe i jego wykorzystywanie, żeby
    naciągnąć kontrahenta finansowo uważam za chamskie.

    > Nie ma to znaczenia dla dyskusji.

    Ma. Hipotetyczna i nierealna część regulaminu staje się pretekstem dla
    cwaniaczków nie dotrzymujących swoich zobowiązań. O tym dyskutujemy.

    --
    Tristan