  • 21. Data: 2004-05-17 09:33:07
    Temat: Re: Polisa posagowa PZU jak walczyć? Proszę o rady:)
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    zasiu <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ubezpieczenia - 200 000 zł (wpłata 980 zł co miesiąc), corocznie zwiększane
    > o 8,8% (czyli wartość polisy po 18 latach to ok. 500 000 zł).
    >
    > Kilka dni temu otrzymałem od PZU pismo, że upłynął okres mojego
    > ubezpieczenia i mogę odebrać świadczenia - całe 1 540 zł. Moim zdaniem kwota
    > ta jest mocno zaniżona, zamierzam się odwołać lub złożyć sprawę do sądu.
    > Problem jednak w tym, że nie wiem, jaka kwota mi przysługuje i jakiej
    > powinienem oczekiwać. Czy ktoś z szanownych grupowiczów przechodził przez to
    > i wie, w jaki sposób należy obliczyć właściwą kwotę?

    witam,

    należy udać się do sądu niestety. Nie trzeba wyczerpywać drogi reklamacyjnej
    w ramach PZU.

    W sądzie - może być różnie. Zależy bowiem, jaką linię orzeczniczą przyjmuje
    dany sąd okręgowy - sądy rejonowe wg niej orzekają.
    Sądem miejscowo właściwym jest sąd miejsca zamieszkania
    uposażonego dziecka.

    Mogę napisać jak to wygląda w okręgu SO w Poznaniu.

    Kwotę, na jaką umówiły się strony (czyli nie nominalną sumę ubezpieczenia, a
    tą wyższą kwotę z pierwszej strony polisy) dzieli się przez średnie
    miesięczne wynagrodzenie z roku zawarcia polisy. Otrzymaną n-krotność mnoży
    się przez obecne średnie miesięczne
    wynagrodzenie ogłaszane przez Prezesa GUS - netto, czyli bez skłądek
    ubezpieczeniowych i zaliczki na podatek dochodowy . Tak otrzymaną kwotę
    dzieli się przez dwa - sąd zasądza na Twoją
    rzecz takąż połowę.

    pzdr

    marek radwański

  • 22. Data: 2004-05-29 16:51:29
    Temat: Re: Polisa posagowa PZU - szukam Radcy Prawnego!
    Od: pilas<p...@w...pl>

    Witam!!!
    Po śmierci żony w roku 1990 ubezpieczyłem mojego syna na
    1.000.000zł, składka miesięczna wynosiła 6.500zł. Okres
    ubezpieczenia trwał 14 lat i ostatnio w związku z końcem tego okresu
    otrzymałem, że należy mi się 1010zł. Z tego co wyczytałem w
    internecie i usłyszałem w telewizji to mam szansę na otrzymanie
    większego posagu dla mojego syna.
    Mianowicie w związku z powyższą sytuacją poszukuję pomocy przy
    wniesieniu pozwu do sądu(na PZU). Samotnie wychowuje dwójkę
    chłopców, jestem wdowcem od 1990r! Mieszkam w
    woj.zachodniopomorskim, niedaleko Koszalina i poszukuję jakiegoś
    Radcy Prawnika, który zajmował się już podobnymi sprawami.
    POZDRAWIAM I CZEKAM NA JAKĄKOLWIEK ODPOWIEDŹ!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 23. Data: 2004-05-29 20:19:17
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    jak chcesz sądzić się z PZU to nie wolno od nich brać zadnych pieniedzy i
    podpisywać więcej żadnych ich dokumentów -to cwaniacy .szukaj informacji w
    necie ile te 6,500 stanowiło w proporcji do dzisiejszej płacy bo oni żreują
    na inflacji i fakcie że państwo nie dofinansowało ich w ramach dewaluacji i
    inflacji .to jest ich problem a nie twój .reklama jaką zamieszczali
    namawiając publicznie ludzi jest ich zobowiazaniem .szukaj jaką kwotę
    stanowiło 1 milion złoty -ile za to można było i jakich dóbr materialnych
    kupić -samochód ,mieszkanie i ustal i porównaj ile to kosztuje .uważaj na
    termin w procedurze odwołania załączonym w polise abyś nie przekroczył ani
    jednego dnia

  • 24. Data: 2004-05-30 11:24:21
    Od: pilas<p...@w...pl>

    Jaka procedura??? Ja mam tylko zielon polisę, książeczkę wpłat i
    klauzulę w sprawie tych podwyżek o 128%! Na zawiadomieniu nie jest
    nic wspomniane o terminie związanym z moim odwołaniem. Ja myśle,
    że moge to zrobić kiedy mi się zechce. Czy Ty miałeś ten sam
    problem i czy masz może znajomego, który mógłby mi napisać krok
    po kroku jak starał się o podwyżkę świadczenia???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 25. Data: 2004-05-30 11:45:18
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "zasiu" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinienem oczekiwać. Czy ktoś z szanownych grupowiczów przechodził przez
    > i wie, w jaki sposób należy obliczyć właściwą kwotę?

    ten temat kilka lat temu byl na topie.
    musisz to zalatwic sadownie. innej drogi nie ma!
    w tamtych czasach nie przewidywano inflacji, stad taka niska kwota.
    pzu wieszej kwoty dobrowolnie nie odda, ale wiele osob to sobie
    wyprocesowalo.

    pozdro
    ape

  • 26. Data: 2004-05-30 14:05:50
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    Użytkownik "pilas" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jaka procedura??? Ja mam tylko zielon polisę, książeczkę wpłat i
    >polisa zawiera wszystkie informacje nie tylko dotyczace umowy
    ubezpieczenia -przeczytaj dokładnie punkty mówiące o sposobie wypłaty
    swiadczenia i odwołaniu od decyzji wypłaty -taka informacja na polisie
    musi być.

  • 27. Data: 2004-05-30 16:33:14
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Bob" napisał
    > odbierze te 1540zł od nich i bedzie po sprawie, niestety nic innego
    nie
    > wskurasz

    Mylisz sie. Nie pamietam dokladnie kwoty, jaka proponowalo mi PZU, to
    bylo cos ok. 500zl. Po oddaniu sprawy do sadu dostalem od nich ok.
    2900zl - pokryli rowniez koszty adwokata :) A to wszytko dzialo sie 6
    lat temu.
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 28. Data: 2004-05-30 20:17:49
    Od: pilas<p...@w...pl>

    Mianowicie jakieś tam paragrafy są, ale określają tylko w ciągu ilu dni
    PZU musi mi wypłacić pieniądze. Przecież ja nie będe się odwoływał do
    PZU tylko będe zaskarżał PZU o nieprawidłowe naliczenie należnych mi
    pieniędzy!!! Zaczynam nabierać odwagi i postaram się sam tą sprawę
    załatwić. Lecz musze się jeszcze upewnić, o jaką kwotę mogę się
    starać żeby oni się zorientowali, że ja znam się na rzeczy i nie dam się
    zrobić w balona. A chciałem jeszcze poinformować, że pisałem do nich
    pismo odnośnie mojego niezadowolenia z powodu zbyt małej
    wysokości kwoty jaką naliczyli. Otrzymałem odpowiedź, że brak jest
    jakichkolwiek argumentów itp, potwierdzających moje zażuty wobec
    nich czyli, że "kwoata naliczona dziś jest nieadekwatna do kwoty
    wpłaconej przezemnie w tamtych latach"!!! Ale ta informacja od nich to
    kolejna próba zrobienia klienta w balona. Przecież każdy, bez dużego
    wysiłku umysłowego domyśla się, że ta kwota jaką naliczyli jest
    nierealna i trzeba walczyć. Sprawę do sądu mogę zgłosić w ciągu
    najbliższych 10 lat. Przecież te 1010z mi bez powodu nie przepadnie i
    nie mam wyznaczonego terminu do kiedy mam to odebrać! Przecież to
    moja lokata.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 29. Data: 2004-05-30 21:28:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    pilas wrote:

> [...]
    > PZU musi mi wypłacić pieniądze. Przecież ja nie będe się odwoływał do
    > PZU tylko będe zaskarżał PZU o nieprawidłowe naliczenie należnych mi

    PZU zapewne naliczyło prawidłowo (zgodnie z umową) :)
    Do sądu będziesz wnosił o waloryzację.

    > Sprawę do sądu mogę zgłosić w ciągu najbliższych 10 lat.

    a nie 3?

    KG

  • 30. Data: 2004-05-31 12:09:19
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    pilas<p...@w...pl> napisał(a):

    > Witam!!!
    > Po śmierci żony w roku 1990 ubezpieczyłem mojego syna na
    > 1.000.000zł,

    Proszę zwrócić się do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów.
    Przedawnienie roszczeń z tyt. umów ubezpieczenia wynosi nie lat 10, ale lat
    3, drogi reklamacyjnej w ramach PZU na Życie S.A. nie trzeba przechodzić,

    pzdr

    marek radwański