  • 11. Data: 2008-08-21 18:59:31
    Temat: Re: Policyjny bloker hdd :)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Adam L. napisał(a) :

    > A w jaki sposob udowodnic, ze policja _zawsze_ podlaczala dysk
    > przez ten blokier.
    > Czy blokier jest zakladany na dysku w mojej obecnosci i zabezpieczany
    > plomba o unikalnym numerze seryjnym ?

    W jakim świecie Ty żyjesz? ;-) Tak to tylko w Erze.
    Przybliżony scenariusz:
    21.VIII - przychodzi dzielnicowy i zabiera podejrzany komputer
    28.VIII - magazynier wraca z urlopu i wpisuje kompa na stan
    15.IX - dzielnicowy wraca z urlopu i wypisuje wniosek o zbadanie
    przez biegłego
    30.IX - biegły wraca z urlopu i odpisuje dzielnicowemu
    pisać dalej? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 12. Data: 2008-08-21 21:34:05
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    > To jasne jak słońce ;) Gdybym chciał wiedzieć jak to działa to pytałbym
    > o to na grupach sprzętowych ;) Interesuje mnie prawny aspekt tego, że
    > bez użycia tego blokera dane z dysku nie mogą być użyte w sądzie jako
    > dowów. Czyżby Temida dorobiła się już jakiś norm zabezpieczania i odzytu
    > elektronicznych danych?
    >
    > j.

    Nie przejmuj sie: w sadzie wlasnie taka dyskusja cie czeka...Ty swoje, a oni
    swoje...

  • 13. Data: 2008-08-21 23:01:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > biegłego
    > 30.IX - biegły wraca z urlopu i odpisuje dzielnicowemu

    23 XII - komputer tajemniczo ginie z magazynu.

  • 14. Data: 2008-08-21 23:14:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.08.2008 januszek <j...@p...irc.pl> napisał/a:
> [...]
    > bez użycia tego blokera dane z dysku nie mogą być użyte w sądzie jako
    > dowów. Czyżby Temida dorobiła się już jakiś norm zabezpieczania i odzytu

    W Polsce o dopuszczeniu dowodu decyduje sąd i nawet jeśli było tam coś
    zapisane po dacie to kwestia oceny materiału na podstawie np. opinii
    biegłego i okoliczności. Z tym zapisem na dysku to MZ tak jak z
    zanieczyszczeniem śladów kryminalistycznych - oczywiście może się zdarzyć,
    że uczyni takie zanieczyszczenie dowód bezużyteczny, ale w wielu
    przypadkach nie,

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2008-08-22 05:39:44
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 14:35:18 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Szkoda że tak kombinują, zamiast po prostu zrobić pełny zrzut dysku,
    > wykonać na nim md5, owo md5 zapisać w kilku miejscach (m.in. dać
    > podejrzanemu) i spokojnie zabrać do ekspertyzy...

    Tak też się robi... Ale czy podłączenie do jakiegokolwiek systemu jako
    secondary bez tego blokera - chociażby tylko w celu właśnie zrobienia
    zrzutu nie powoduje zapisania na hadeku czegoś? Ja tam na tym się nie znam,
    więc pytam..

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 16. Data: 2008-08-22 06:38:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > 23 XII - komputer tajemniczo ginie z magazynu.

    24 XII syn xxx cieszy sie z fantastycznego prezentu - nie dosc ze nowy
    komputer to jeszcze pełno na nim gier, mp3 i filmów porno... :)

  • 17. Data: 2008-08-22 06:44:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisał(a):

    > 24 XII syn xxx cieszy sie z fantastycznego prezentu - nie dosc ze nowy
    > komputer to jeszcze pełno na nim gier, mp3 i filmów porno... :)

    Hmm... Komputer z sierpnia w grudniu bedzie juz "z poprzedniej epoki"
    i tatus uslyszy od syna: "a nie bylo takich z 8800GTS???" ;P

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 18. Data: 2008-08-22 07:16:11
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    > Szkoda że tak kombinują, zamiast po prostu zrobić pełny zrzut dysku,
    > wykonać na nim md5, owo md5 zapisać w kilku miejscach (m.in. dać
    > podejrzanemu) i spokojnie zabrać do ekspertyzy...

    Tylko tylko ze md5 juz dawno zostalo zlamane.

    --
    GG# 906954

  • 19. Data: 2008-08-22 08:15:20
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał
    w wiadomości news:slrngaqv96.jp.joshua@tau.ceti.pl...

    Odpowiedź nie na temat, więc i dalszy ciąg off-topic,
    ale co tam - włączę się. ;)

    > Szkoda że tak kombinują, zamiast po prostu zrobić pełny zrzut
    > dysku, wykonać na nim md5, owo md5 zapisać w kilku miejscach
    > (m.in. dać podejrzanemu) i spokojnie zabrać do ekspertyzy...

    Ale zdajesz sobie sprawę, że ani zrzutu ani obliczenia
    sumy md5 nie wykonuje się samą "czystą siłą woli" tylko
    sprzętem komputerowym, do którego kopiowany dysk trzeba
    podłączyć...?

    Maciek

  • 20. Data: 2008-08-22 08:19:36
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 22 Aug 2008 09:16:11 +0200,
    Piter <j...@w...pl> screamed:

    > Tylko tylko ze md5 juz dawno zostalo zlamane.

    Złamane to w tym przypadku nie jest dobre słowo.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 10:19:14 user up 11807 days, 22:14, 1 user, load average: 0.90, 0.04, 0.01 ]

    Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die. -- Joe Louis