  • 1. Data: 2003-11-29 01:11:17
    Temat: Policyjne kontrole mojich klientów
    Od: "Jakub P." <k...@w...pl>

    Przepraszam jeśli ten wątek pojawił się wcześniej, ale jestem tak
    przestraszony jak moi klienci.
    Mam mały sklep komputerowy i prowadzę udostępnianie Internetu.
    Akcja toczy się w małym miasteczku i zależy mi bardzo na bezpieczeństwie
    i opinii klientów.
    Doszły mnie plotki o najazdach Policji na sklepy komputerowe i usługodawców
    internetowych,
    w celu pobrania listy kontrahentów i użytkowników do sprawdzenia czy
    posiadają legalne
    oprogramowanie. Podobnosz takie najazdy odbyły się już w wielu miastach z
    opłakanym
    skutkiem dla mieszkańców. Nie wdaje się tutaj w rozważania o etyczności
    używania pirackiego
    oprogramowania (ja jestem czysty) ale problemem jest to że zostanę uważany
    jako firma która
    wydała swoich klientów policji i stracę dobrą opinię.
    Pytanie jest takie. Czy Policja ma prawo wejść do sklepu i zabrać listę
    klientów ??
    Czy ma prawo do wglądu do faktur zakupu (oczywiście jeśli nie jest z
    skarbówką) ??
    Czy muszę oddać listę osób którym udostępniam Internet ??
    Czy taką listę muszę im dać od razu ?? Moim zdaniem powinni wystąpić np. na
    piśmie
    o taką listę klientów. Przecież mogę ja przechowywać zabezpieczoną, np.
    przed kradzieżą ??
    Czy w ogóle muszę przechowywać dane adresowe klientów ??
    i ostanie pytanie - Podobnosz przynoszą nakazy rewizji inblanko ?? Przecież
    to jawne nadużycie ??
    To po co je podpisywać przez prokuratora ?? prościej wydrukować z podpisem
    !!

    Bardzo proszę o opinię !

    Jakub P.
    k...@w...pl

  • 2. Data: 2003-11-29 07:23:52
    Temat: Re: Policyjne kontrole mojich klientów
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Sat, 29 Nov 2003 02:11:17 +0100, na pl.soc.prawo, Jakub P. napisał(a):

    > Bardzo proszę o opinię !

    Wiele komentarzy i dementi zajść jakie ostatnio miały miejsce:

    http://www.radio.com.pl/jedynka/sygnaly/default.asp?
    ivID=2019

    i bardziej znany:
    http://www.law.uni.torun.pl/KOMP-LEX/Jabl_3.pdf

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.
    --
    "Był czas ...
    kiedy świat zażądał

  • 3. Data: 2003-11-29 07:44:25
    Temat: Re: Policyjne kontrole mojich klientów [MOICH!!!!!]
    Od: "Marcin Wrzech" <a...@a...pl>

    Jakub P. wrote:

    [...]

    czlowieku ile razy bedziecie zadawac to samo pytanie?

  • 4. Data: 2003-11-29 09:14:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub P." <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam jeśli ten wątek pojawił się wcześniej, ale jestem tak
    > przestraszony jak moi klienci.

    "Kiedy przyjdą przeszukać dom,
    Ten, w którym mieszkasz chłopie,
    Kiedy sprawdzą twój CD-ROM,
    I na płytach nagrane kopie,
    Gdy pod drzwiami staną, i nocą
    Nakazem w dłoni w drzwi załomocą
    -Wiesz o jaką im chodzi zbrodnię ?
    Ściągałeś pliki
    Przez dwa tygodnie.
    Już przed twym domem setki glin,
    Dokad uciekać? Chyba do Chin.
    A wszystko przez to, że owe dane,
    Wprost z Ameryki były pobrane
    Co czyni z ciebie kogoś gorszego
    Niźli mordercę wielokrotnego..."

    Pozdr
    leszek

  • 5. Data: 2003-11-29 10:52:24
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    hehehehe ;)

  • 6. Data: 2003-11-29 12:32:31
    Od: Filip K` <F...@S...PL>

    Użytkownik Leszek napisał:

    > Pozdr
    > leszek

    Rotfl ;) dobre, dobre ;)

    pozdrawiam
    FIlip

  • 7. Data: 2003-11-29 17:20:13
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Filip K`" <F...@S...PL> napisał w
    wiadomości news:bqa3ne$vkn$1@opal.futuro.pl

    > Rotfl ;) dobre, dobre ;)

    Hmm, czegoś chyba nie rozumiem?. W czym i co jest
    takie dobre?. To, że pisze "Pozdr", a nie "Pozdrawiam"?
    czy to, że imię własne z małej litery?.

    P.S. Akronimy pisze się *wielkimi literami*. Wtedy jest
    to "prawdziwy" akronim, a nie zlepek przypadkowych
    liter. ( ROTFL )

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) przy nietrzeźwej znaleziono trzeźwe niemowle.

  • 8. Data: 2003-11-29 17:25:13
    Od: "Jakub P." <k...@w...pl>

    > Rotfl ;) dobre, dobre ;)

    Bardzo mnie cieszy Wasz optymizm, ale dzisiaj (to jest 29.11.2003),
    Policja wjechała do pięciu prywatnych mieszkań w miejscowości 15km
    od mojego domu. Wiadomość jest pewna bo osoby dzwoniły do mnie.
    Nie wiem jeszcze skąd mieli namiary.
    Kary nie były wysokie 500-900zł.

    Pozdrawiam.

    Jakub P.
    k...@w...pl

  • 9. Data: 2003-11-29 17:35:48
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Jakub P." <k...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:bqakta$fl6$1@nemesis.news.tpi.pl

    > [.................]
    > Kary nie były wysokie 500-900zł.

    Heheh, a kto i na jakiej podstawie ustalał
    zasadność i wysokość tych kar. Przecież
    policjant to Ci może, ale... :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Rozłożenie dowolnego urządzenia na części jest proste,

  • 10. Data: 2003-11-29 17:54:44
    Od: Filip K` <F...@S...PL>

    Użytkownik Andrzej_K. napisał:

> [...]
    > czy to, że imię własne z małej litery?.
    >
    > P.S. Akronimy pisze się *wielkimi literami*. Wtedy jest
    > to "prawdziwy" akronim, a nie zlepek przypadkowych

    Za duzo siedzisz przed komputerem.
    Jesli nie rozumiesz tekstu, ktory napisal Leszek, to Twoj pech. Nie bede
    cytowal calego textu, tylko po to by, napisac na dole "dobre, dobre"

    heh

    pozdrawiam
    Filip