  • 11. Data: 2008-12-06 22:02:56
    Temat: Re: Policjant i nieprzyjęcie mandatu.
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 06 Dec 2008 20:03:41 +0100, r...@m...com napisał(a):

    > Właściwie to nie wiem co legitymowanie daje, bo ktoś poszukiwany przez policję
    > nie będzie nosił dokumentów, a w razie legitymowania z wypowiedzi ustnej poda
    > fałszywe dane (musi znać kompletne dane osoby nieposzukiwanej na pamięc
    > łącznie datą urodzenia, z imionami rodziców, nazwiskiem panienskim matki itp)
    > i go nie złapią.

    Baza legitymowań daje jakiś tam punkt zaczepienia wydziałom
    dochodzeniowo-śledczym do spraw które prowadzą. Chociażby można do takiego
    legitymowanego pójść i zapytać, czy może wtedy coś widział.
    Tak wogóle, to policjanci w zdecydowanej większości przypadków przy
    legitymowaniach trafiają na notowanych nie poszukiwanych, czyli jednak mają
    nosa i po wyglądzie typują takich, którzy już coś mieli kiedyś na sumieniu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

  • 12. Data: 2008-12-06 22:38:54
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    <r...@m...com> wrote
> [...]
    > fałszywe dane (musi znać kompletne dane osoby nieposzukiwanej na pamięc
    > łącznie datą urodzenia, z imionami rodziców, nazwiskiem panienskim matki

    Taki sposób ustalenia tożsamości jest niezgodny z rozporządzeniem, dane
    podane ustnie przez jedną osobą nie są podsawą do ustalenia tożsamości w
    Polsce.

  • 13. Data: 2008-12-06 22:42:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote
    > Baza legitymowań daje jakiś tam punkt zaczepienia wydziałom
    > dochodzeniowo-śledczym do spraw które prowadzą. Chociażby można do takiego
    > legitymowanego pójść i zapytać, czy może wtedy coś widział.

    Oczywiście, że tak jest. Ale myślę, że system motywowania, który premiuje
    samo legitymowanie, nie ważne kogo i po co, jednak źle ukierunkowuje
    działania. Policjanci zamiast robić coś sensowengo skupiają się na tym jak
    wypełnić limit. A najłatwiej jest go wypełnić zwykle takimi legitymowaniami,
    które sensu nie mają. Nie zawsze chyba da się znleźć i dobrać podsawę, aby
    spisać kogoś spod ciemnej gwiazdy, a limit zrobić trzeba.

  • 14. Data: 2008-12-06 23:51:26
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > "Icek" <i...@d...pl> wrote
    >
    > A ja akurat legitymowań nie rozumiem. Mierniki muszą być scisle związane z
    > celami jakie sie stawia. A jaki to jest cel? Spisywać na sztukę...? Do czego
    > to motywuje? Oby łatwo zebrać ludzi, a więc...kierowcy, babuszki z
    > pietruszką i małolaty. Chyba nie o to chodzi. Legitymowanie jest środkiem, a
    > nie celem.

    Legitymuje się małolatów. A w kapowniku pisze ze byli po piwie. W razie gdyby
    kiedykolwiek z małolatami był problem to jest dodatkowy argument że już
    wcześniej byli w bazie danych. Niech udowodnią że nie byli po piwie po jakimś
    czasie. To kolejny etap tresury. Polecam artykuł w sobotnio-niedzielnej gazecie
    wyborczej o tym jak potraktowała Policja lekarkę, bo ta nie chciała pobrać krwi
    od człowieka przywiezionego przez Policję. Dla ułatwienia napisane tam ze ten
    człowiek nie wyraził zgody na pobranie krwi. Zdrutowali ją jak by była
    kryminalistką i zmiękczali kilka godzin na dołku. Albo że dziewczyna co dostała
    z piąchy od policjanta? bo podeszła do radiowozu kiedy drutowali jej chłopaka
    była w relacji pani rzeczniczki komendy nietrzeźwa. Było to łącznie z nagraniem
    jak zalicza glebę w TV. Jak widzę policjanta to przechodzę na drugą stronę ulicy
    albo wchodzę do sklepu.

  • 15. Data: 2008-12-07 07:47:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
    > Jak widzę policjanta to przechodzę na drugą stronę ulicy
    > albo wchodzę do sklepu.

    I tak powinno być :)

  • 16. Data: 2008-12-09 18:46:57
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] <r...@o...pl> napisał(a):

    > <r...@m...com> wrote
    >
    > Taki sposób ustalenia tożsamości jest niezgodny z rozporządzeniem, dane
    > podane ustnie przez jedną osobą nie są podsawą do ustalenia tożsamości w
    > Polsce.

    Jednak zawsze w taki sposób byłem legitymowany, gdy nie miałem przy sobie
    dokumentów. W większości przypadków byłem sam, bez osoby towarzyszącej, więc
    nie było też możnosci potwierdzenia.
    Policjanci porposili o podanie danych takich jak imie (pierwsze i drugie),
    nazwisko,data i miejsce urodzenia, adres zameldowania, imiona rodziców i
    nazwisko panieńskie matki. Spisali te dane w kapowniku a następnie wywołali
    informatyka i podali mu te dane przez radiotelefon. potem minuta dwie
    czekania i odpowiedz: nie szukany, biały, nie potrzebny itp.
    Za kazdym razem tak samo, a było to kilka razy w różnych miejscach i czasie.

  • 17. Data: 2008-12-09 19:07:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Robert " <r...@g...pl> wrote
> [...]
    > wywołali
    > informatyka i podali mu te dane przez radiotelefon.

    Jednak jest to niezgodne z prawem. Wiem, że kiedyś jeden policjant się ostro
    na tym przejechał, jak się okazało, że nawystawiał kilka mandatów babce,
    która ciągle podawała dane siostry, której nie cierpiala, a jej dane
    doskonale znala. Tak więc tego typu zachowania to raczej luka w systemie z
    powodu błędów człowieka.

  • 18. Data: 2008-12-09 19:41:37
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

> [...]

    > która ciągle podawała dane siostry, której nie cierpiala, a jej dane
    > doskonale znala. Tak więc tego typu zachowania to raczej luka w systemie z

    Więc jaka procedura jest zgodna z prawem i powinna byc stosowana, gdy
    zostanę zatrzymany bez dokumentów i jestem bez osoby towarzyszącej; sam?

  • 19. Data: 2008-12-09 20:12:12
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > Więc jaka procedura jest zgodna z prawem i powinna byc stosowana, gdy
    > zostanę zatrzymany bez dokumentów i jestem bez osoby towarzyszącej; sam?

    Doprowadzenie do komisariatu: potwierdzenie np. na podsawie odcisków palców,
    jeżeli byłeś notowany, potwierdzenie przez inną osobę wskazaną przez Ciebie,
    potwierdzenie w miejscu zamieszkania, osobiscie lub za pomocą fotografii
    itp. Nie ma jedenej prawnie określonej procedury, ale przepisy mowiące co
    jest podstawą stwierdzenia tożsamości przy legitymowaniu są tu:
    http://www.policja.pl/ftp/prawo/rozp_niektorych_upra
    wnien.pdf

  • 20. Data: 2008-12-11 07:27:01
    Od: "hubi" <g...@p...onet.pl>