  • 41. Data: 2003-02-21 17:28:07
    Temat: Re: Policjant i jego uprawnienia
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003 14:49:13 +0100, "sall" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >A na jakiej podstawie policjant stwierdził że przekroczyłem prędkość jeśli
    >nie miał homologacji która obowiązuje tak samo jak mnie dowód rejestracyjny,
    >czy też badanie techniczne.

    Mylisz sie.
    To, ze musisz miec dowod czy badanie techniczne wynika z ustawy!

    To, ze policjant musi okazac swiadectwo homologacji wynika z
    zarzadzenia komendanta glownego policji.

    Jesli sie nie myle, to przed zmiana konstytucji w 1997 zarzadzenia
    szefow urzedow centralnych mogly byc podstawa prawna, dzis
    z racji zapisow konstytucji obowiazuja tylko ustawy, rozporzadzenia
    i umowy miedzynarodowe, zarzadzenia obowiazuja wylacznie osoby,
    ktore sa podlegle z racji swojej funcji osobie, ktora zarzadzenie
    wydala.

    "Twoj" policjant powinien miec postepowanie dyscyplinarne wylacznie
    przed przelozonym. nie ma to znaczenia przed sadem.

  • 42. Data: 2003-02-21 17:28:10
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003 14:08:36 +0100, "sall" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Właśnie nie doręczyła, przynajmniej w ciągu pierwszych 6 rozpraw.
    >Jeśli ich urządzenie było niesprawne technicznie to nie było
    >wykroczenia..... jasne?

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    Swiadectwo homologacji jest wydawane na 13 miesiecy.
    Kiedy mialo miejsce wykroczenie? Jaka date ma ostatnie
    badanie techniczne "suszarki"?

  • 43. Data: 2003-02-21 17:31:52
    Od: "Mak Sym" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sall" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Mak Sym"

    > Alkomat,
    >
    > Pewnie jednak jest policjantem, choć temu zaprzecza :-)
    > Dzięki i za to. Będę mógł może prędzej w jakiś sensowny sposób sformułować
    > swoje pismo do Rzecznika P. O.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Adam

    Nie sprecyzowałeś jednak czy sądowi przedstawione zostało w końcu to
    świadectwo legalizacji? Zwróć uwagę jakiego konkretnie urządzenia dotyczyło,
    kiedy zostało wydane i na jaki okres. Osobną sprawą są nalepki
    legalizacyjne, znając uczciwość polskiej policji mogli je dać do naklejenia
    a urządzenie do badania PO zaistniałym sporze. Spytaj też może jaki
    konkretnie radar mieli tamtego dnia: ten z numerem xxxxx12 czy np.xxxxxx13.
    Ogólnie doradzam: bądź upierdliwy do granic absurdu, natomiast co
    zdziałasz - nie wiadomo.
    Polecam takie działanie głównie z powodów wychowawczych, w stosunku do
    rozmaitych idiotów: od sędziów poczynając, na urzędasach niskiego szczebla
    kończąc. Uczy ono m.in., że również ich obowiązuje poszanowanie prawa oraz
    skłania do zastanowienia (bywa!) nad podobnym postępowaniem w przeszłości
    (nie licząc jednostek niereformowalnych :-).

    Pozdro.

    Maksym Kammerer

  • 44. Data: 2003-02-21 17:37:32
    Od: "Mak Sym" <c...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "sall" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ty naprawdę naiwny jesteś. Na rozprawie odczytują że na świadka nałożono
    > karę porządkową a po rozprawie : " z uwagi na charakter pracy świadka
    > (policjant" sąd postanowił anulować nałożoną karę...".
    > Kara jest "pod publikę" czyli pod Ciebie.Jeśli masz mpożliwość wglądu w
    akta
    > to sprawdź.

    ROTFL!!!

    Oto polskie sądy właśnie!

    Maksym Kammerer

  • 45. Data: 2003-02-21 18:22:26
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisał w

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    > Swiadectwo homologacji jest wydawane na 13 miesiecy.
    > Kiedy mialo miejsce wykroczenie? Jaka date ma ostatnie
    > badanie techniczne "suszarki"?

    A no skąd mogę wiedzieć jaką datę ma ostatnie
    badanie techniczne "suszarki" jeśli mnie go nie okazali?
    Dzięki za poprzednie posty bo trochę się dzięki nim zorientowałem w swojej
    sytuacji prawnej.
    Adam

  • 46. Data: 2003-02-21 18:32:22
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mak Sym" >
    >...... Polecam takie działanie głównie z powodów
    > wychowawczych,.....

    I z takich względów ja odmówiłem zapłacenia mandatu bo wiedziałem że mnie
    czeka więcej problemów niż mandat.
    Ale nie sądziłem że przestało istnieć prawo :-(
    Dzięki za wskazówki i wsparcie, choć jeśli Rzecznik P. O. który mnie jeszcze
    pozostał jest taki jak pozostały organ państwowy to tylko .... można sobie
    sznur zarzucić.
    Adam

  • 47. Data: 2003-02-21 18:39:51
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Ale nie sądziłem że przestało istnieć prawo :-(

    Ukarany zostałeś zgodnie z prawem przez sąd okręgowy. Nie dostałeś
    uzasadnienia?

    > Dzięki za wskazówki i wsparcie, choć jeśli Rzecznik P. O. który mnie
    jeszcze
    > pozostał

    Rzecznik P.O na którego tak liczysz nie jest władny uchylić werdyktu sądu
    okręgowego. I taką odpowiedź na swoją skargę dostaniesz . Droga odwoławcza
    została dla Ciebie zamknięta ( o ile sąd okręgowy nie zmienił orzeczenia
    sądu grodzkiego).
    Interesuje mnie tylko jedno- czy byłeś w jednostce policji w której pracują
    policjanci którzy Cię "namierzyli"? Rozmawiałeś z ich przełożonym? Zażądałeś
    tam okazania legalizacji radaru ?

    Pozdr
    Leszek

  • 48. Data: 2003-02-21 20:49:12
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> wrote in message

    > Ukarany zostałeś zgodnie z prawem przez sąd okręgowy. Nie dostałeś
    > uzasadnienia?

    Poza tym zauważcie, że nigdy kolega nie pisze , że prędkości nie
    przekroczył, tylko , że nie mielii homologacji. Czyli faktycznie jechał za
    szybko i prawidłwow ozstał ukarany. I prawo jednak jest.

    > jeszcze
    >

    > Rzecznik P.O na którego tak liczysz nie jest władny uchylić werdyktu sądu

    Uchylić nie może, ale :

    Art. 110. § 1. Kasację w sprawach o wykroczenia może wnieść wyłącznie
    Minister Sprawiedliwości-Prokurator Generalny lub *Rzecznik Praw
    Obywatelskich*, a w sprawach podlegających orzecznictwu sądów wojskowych
    także Naczelny Prokurator Wojskowy. Kasację można wnieść od każdego
    prawomocnego orzeczenia kończącego postępowanie sądowe.

    > okręgowego. I taką odpowiedź na swoją skargę dostaniesz . Droga odwoławcza
    > została dla Ciebie zamknięta ( o ile sąd okręgowy nie zmienił orzeczenia
    > sądu grodzkiego).

    Patrz wyżej.

    Depi.

  • 49. Data: 2003-02-21 20:52:10
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Osoby piastujące o wiele wyższe stanowiska, posiadające wyższą pozycję
    > społeczną i wykształcenie też biorą i to o wiele więcej.Lekarze,
    > prokuratorzy, nauczyciele akademiccy, politycy, sędziowie i wielu wielu
    > innych.Wszyscy to gnoje Aniu??

    TAK.

  • 50. Data: 2003-02-22 09:07:43
    Od: c...@p...onet.pl (mariusz)

    > Użytkownik "sall" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy dlatego że policjant nie pokazał Ci świadectwa legalizacji radaru
    > spodziewałeś się uniewinnienia???
    > Najprawdopodobnie " w międzyczasie" policja dostarczyła sądowi ową
    > legalizację.
    > Dla sądu istotne było wykroczenie które popełniłeś i za które zostałeś
    > ukarany.Gdyby zatrzymujący policjant nie miał legitymacji albo pistoletu
    nie
    > miałoby to również związku z Twoim wykroczeniem (jak również zarost na
> [...]
    dokladnie tak. ostatnio byla glosna rozprawa, w ktorej kierowca wygral
    poniewaz, policja w czasie kontroli nie posiadala legalizacji radaru.
    sprawe znam dokladnie bo znam i owego policjanta i kierowce a cala historia
    byla nawet na antenie TVN
    pozdrawiam
    mariusz c.

    Tanie bilety lotnicze!