  • 21. Data: 2003-02-21 15:15:46
    Temat: Re: Policjant i jego uprawnienia
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Wg ich wskazania o 19 km/h
    > Ale jak wspomniałem w pierwszym poście to obok mnie sąsiednim pasem ruchu
    > jechał (wyprzedzał mnie) pojazd i najprawdopodobniej to był jego pomiar.

    mi stwierdzili ze przekroczylam o 31 km:-(
    a nie moglam bo jechalam 100 - i co?
    zaproponowali - pisalam o tym
    i nic
    po prostu zaplacilam i mam to juz gdzies - a te matoly - mam nadzieje ze sie
    udlawia albo ich wywala za cos innego z pracy i innej nie znajda

    najlepsze bylo - ze oni slyszeli "tylko ryk silnika":->
    naprawde nie jechalam kamazem:-)

    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 22. Data: 2003-02-21 15:29:26
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "sall" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał >
    > >
    > A jaki artykuł mówi że ja muszę mieć prawo jazdy i dow. rej. przy sobie?

    Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na
    żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub
    kierującego:
    1) dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem,
    2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu,
    3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający opłacenie
    składki tego ubezpieczenia,
    4) świadectwo kwalifikacji,
    5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

    To z Kodeksu drogowego.A mandat będzie z kodeksu wykroczeń:

    Art. 95. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając przy sobie
    wymaganych dokumentów,

    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    Pozdr

    Leszek

  • 23. Data: 2003-02-21 15:33:23
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A na jakiej podstawie policjant stwierdził że przekroczyłem prędkość jeśli
    > nie miał homologacji która obowiązuje tak samo jak mnie dowód
    rejestracyjny,
    > czy też badanie techniczne.

    Wszelkie potrzebne dokumenty tzn. homologacje i legalizacje leżą w jednostce
    policji w której pełni służbę pracujący urządzeniem policjant.Pokój nr 6 ;)

    > A dlaczego policjanci nie sprawdzają prędkości na podstawie np. wiatraczka
    > odpustowego na który nie jest wymagana homologacja? ;-)

    Jeśli sąd dopuści jako dowód w sprawie wskazanie wzmiankowanego przez Ciebie
    wiatraczka no to cóż.
    Pozostanie Ci udział w 9 rozprawach i na koniec grzywna którą w bezsilnej
    złości i tak będziesz musiał zapłacić.

    Pozdr
    Leszek

  • 24. Data: 2003-02-21 15:37:08
    Temat: Re: Policjant i bezprawie
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Sprawę o nie zapłacenie mandatu prowadził Sąd Grodzki, odwoływałem się (za
    > pośrednictwem S.G.) do Sądu Okręgowego.
    > Czy Sąd Okręgowy wg prawa jest sądem II instancji?

    Tak

    > Czy już nic mnie nie pozostało tylko Rzecznik P.O.?

    Jeśli sąd II instancji podtrzymał orzeczenie sądu grodzkiego w niezmienionej
    postaci to nie przysługuje Ci juz żadne odwołanie.

    Że też chce Ci się procesować przy tak nikłej znajomości prawa( tzn.nie
    wiesz że masz mieć przy sobie dow.rej. i pr.jazdy).

    Pozdr
    Leszek

  • 25. Data: 2003-02-21 16:17:24
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał >
    > Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na
    > żądanie uprawnionego organu wymagane dla ........

    Dzięki, dzięki.
    Jeśli jesteś policjantem to te art. znasz.
    Szkoda że nie zacytowałeś tych o które ja prosiłem tj. tych jakie powinien
    posiadać policjant.
    Adam

  • 26. Data: 2003-02-21 16:20:31
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał > Jeśli sąd
    dopuści jako dowód w sprawie wskazanie
    > wzmiankowanego przez Ciebie wiatraczka no to cóż.
    > Pozostanie Ci udział w 9 rozprawach

    Bądź pewny, że jeśli dopuści to też ten wiatraczek będzie musiał mieć jakiś
    dokument.
    EOT

  • 27. Data: 2003-02-21 16:33:37
    Od: "sall" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@e...pl_#@!%> napisał w
> [...]
    sie
    > udlawia albo ich wywala za cos innego z pracy i innej nie znajda

    Na jedną z moich spraw nie zgłosił się "skazujący" mnie policjant za co
    zapłacił więcej niż mnie proponował jako mandat.
    Ale to znikoma satysfakcja.
    Ryk silnika :-)))
    Domyślam się że tak w sądzie powiedzieli.
    Autentyczne matoły, potrafią w przypadku definitywnego wykroczenia (kiedy
    komuś dzieje się krzywda) odwracać głowę tj. nie interweniować. Jedynym ich
    zajęciem jest radar.
    Adam

  • 28. Data: 2003-02-21 16:48:01
    Od: "Mak Sym" <c...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Mak Sym" <c...@p...onet.pl> napisał
    > wiadomości news:b359op$gmr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jaki artykuł mówi że świadectwo legalizacji ma być w radiowozie??
    > Policjant pokaże Ci artykuł z którego dostajesz mandat za przekroczenie
    > prędkości a więc to Ty musisz podać przepis na podstawie którego żądasz
    > legalizacji.
    > Zresztą jak widać sąd podzielił moje zdanie .
    >
    > Ile znasz przypadków uniewinnienia od zarzutu jazdy "po pijaku" z powodu
    > braku legalizacji alkomatów??
    > Ja słyszałem o jednym. W skali całego kraju.

> [...]

    Ech, widzę, że policjantem jesteś ale pewnych przepisów nie znasz. Alkomat,
    policyjna "suszarka", butla gaśnicza, waga sklepowa jak i setki (tysiące?)
    innych przedmiotów MUSZĄ posiadać nalepki legalizacyjne, natomiast atest nie
    musi znajdować się razem z nimi ale winien być przedstawiony na czyjeś
    wyraźne żądanie, np. przy postępowaniu sądowym, przy żądaniu strony
    uczestniczącej.
    Wbrew pozorom polska policja nie stoi ponad prawem, artykułu nie chce mi się
    specjalnie szukać, a to, że w skali całego kraju był, jak twierdzisz, tylko
    jeden taki wypadek, nie jest chyba specjalnie prawdą ale nie będę się
    sprzeczał.
    O działalności polskich sądów nie będę się specjalnie wypowiadał - jest ona
    równie żałosna, jak całego aparatu administracji państwowej, w tym często
    policji.

    Maksym Kammerer

  • 29. Data: 2003-02-21 16:51:08
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Ryk silnika :-)))
    nooooo:-)

    > Domyślam się że tak w sądzie powiedzieli.
    nie - wzielam mandat bo bylo to jakies 400 km od domu - wiec sad grodzki
    odpadal:-(

    > Autentyczne matoły, potrafią w przypadku definitywnego wykroczenia (kiedy
    > komuś dzieje się krzywda) odwracać głowę tj. nie interweniować. Jedynym
    ich
    > zajęciem jest radar.

    i branie lapowek - i takie gnoje psuja opinie innym - uczciwym policjantom -
    ktorych, mam nadzieje, jest jednak wiecej

    ania
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 30. Data: 2003-02-21 16:54:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Dzięki, dzięki.
    > Jeśli jesteś policjantem to te art. znasz.

    Nie. Jestem przeciętnym kierowcą posiadającym prawo jazdy.

    > Szkoda że nie zacytowałeś tych o które ja prosiłem tj. tych jakie powinien
    > posiadać policjant.

    Bo ich nie ma.Żaden przepis nie mówi że w radiowozie ma być świadectwo
    legalizacji radaru.

    Pozdr
    Leszek