  • 41. Data: 2009-01-13 11:46:05
    Temat: Re: Policjanci wkroczyli do sklepów z "dopalaczami"
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dotąd się zgadza.

    przypomina mi się pewna prelekcja na temat przyjścia do Polski (ze
    względu na nasze dobre położenie pomiędzy WNP a UE) dostawców treści w
    Internecie takich jak chociażby google.
    skoro oni widzą, że nie jest pewne czy da się w 2 miesiące położyć 400m
    światłowodu (bo urzędnicy mają jakieś ALE) to dochodzą do wniosku, że
    lepiej sobie dać spokój i dalej "nadawać ze Sztokholmu czy z.... Pragi"

    tutaj podobnie, ktoś działa zgodnie z prawem kopiując wzorce biznesowe
    sprawdzone w wielu krajach EU do której należymy, w tym również w tak
    przestrzegających prawa jak Niemcy i mu się utrudnia biznes mówiąc o tym
    praktycznie oficjalnie to co pomyślą o nas inni ?

    > I że samo prawo ... co tu dużo gadać: dopóki przeciętny obywatel
    > uważa, że POWINIEN je łamać, to daleko nie zajedziemy.

    takie myślenie jest pochodną zbyt dużej restrykcyjności prawa, a
    restrykcyjność z kolei jest pochodna bezsilności państwa wobec pewnych
    zjawisk i próbą zawładnięcia przez państwo jak największą ilością
    aspektów naszego życia
    "bedziemy zabierać samochody jeżdżącym po pijaku", "wsadzać do więzienia
    za posiadanie nawet najmniejszej ilości narkotyków"

    a teraz pewne ekonomiczna fikcja:

    Wyobraźmy sobie, że w Polsce sprzedaje się tone marihuany tygodniowo
    (szacunkowe dane), co daje 52 tony rocznie. Weźmy średnią cene 25zł
    brutto za gram, czyli w przybliżeniu 20zł netto i 5zł podatku VAT

    Teraz uwaga,roczne dochody z podatku VAT wynosiłyby 260 mld zł, co jest
    5 razy więcej niż roczny budżet NFZ z 2008 roku.
    Oczywiście ministerstwo zdrowia zamiast próbować się przyssać do tych
    pieniędzy co by znacznie poprawiło stan finansów całej służby zdrowia,
    woli propagować delegalizacje wszystkiego przez co 5krotny budżet NFZ
    idzie do kieszeni tych, co rozprowadzają marihuane nielegalnie.

    Ktoś podnosi argument "niech sobie palą, tylko ja nie chce płacić ze
    swojej kieszeni na ich leczenie". problem w tym, że i tak płaci z.....
    tych 48.9mld zł, bo przecież 260 mld zł idzie do kieszeni nielegalnie
    rozprowadzających narkotyki. Potem dodajmy koszty utrzymania więzień,
    gdzie się sadza "za posiadanie nawet najmniejszej ilości nielegalnych
    roślin" a potem mamy efekt, że osoba chcąca uczciwie zarabiać pieniądze
    jest obciążana cała masą opłat takich jak ZUS "bo państwo jest biedne i
    nie ma pieniędzy".

    > A jak ktoś nie wierzy niech jest jak piszę niech się przyjrzy
    > prędkości samochodów na pierwszej z brzegu drodze.
    > O przyklaskiwaczach łamaniu prawa z onetu można tylko zacytować:
    > "nie wiedzą co czynią".

    to może by ktoś pomyślał i przestał stawiać ograniczenia predkości gdzie
    popadnie "na wszelki wypadek" "w lato tu jest sporo pieszych"
    "ograniczenie predkości do 50 na prostej drodze bo tu jest obszar
    zabudowany" ?

  • 42. Data: 2009-01-13 13:28:38
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    futszaK wrote:
> [...]
    >
    > Teraz uwaga,roczne dochody z podatku VAT wynosiłyby 260 mld zł, co
    > jest 5 razy więcej niż roczny budżet NFZ z 2008 roku.

    Mnie jakos wyszlo 260 MILIONOW co Twoj wywod zmienia zasadniczo

    Marek

  • 43. Data: 2009-01-13 19:17:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > On Sun, 11 Jan 2009, Robert Tomasik wrotce:
    > Tak sobie czasem myślę, czy owo ratowanie jest KONIECZNE.
    > Przypominam że np. w USA mieli prohibicję: złote czasy dla mafii.
    > Jaki ma być cel "ratowania"?

    Nie wiem, jaki ma być cel i generalnie jestem temu przeciwny. Po prostu
    zauważam pewien mechanizm i tyle. Wcale go nie aprobuję.

    > Możesz mi wyłożyć na czym owo "pilnowanie" polegało?
    > Znaczy jak sobie to wyobrażasz?

    Wyobrażam sobie tak, ze policjanci stali i pilnowali, by prowadzący
    kontrolę nie zostali pobici przez ekspedientki lub zgoła niezadowolonych
    klientów.

    > Rozumiem że np. legitymowali wszystkich "jak leci", tak żeby porządek
    > był? ;)

    Przy okazji przykładowo wyszło na jaw kilka nielegalnych zatrudnień :-)

    > Bo odnoszę wrażenie, że miejsc w których by się dało tego porządku
    > pilnować jest sporo więcej - i jeśli coś irytuje, to pewna ekhm...
    > "wybiórczość".

    Skoro nie można całego świata od razu naprawić, to pozostaje próbować to
    robić kawałkami :-)

  • 44. Data: 2009-01-13 21:01:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > To dość mocno śmierdzi prokuratorem.

    No niestety - asesorzyna nadal orzeka i w pierdlu nie siedzi, a apelacja
    została odrzucona.

    W tej chwili najbardziej mnie intryguje - ile to kosztowało?

    > Nie ma czegoś takiego, jak kontrola legalności oprogramowania jako
    > czynność policyjna.

    Jasna sprawa. Ale to "skrót myślowy" który wszedł do potocznego słownika.

    > Istnieje kilka sposobów zrobienia tego zgodnie z
    > prawem, ale każdy z nich rozbija się o jeden problem. Albo właściciel
    > sprzętu dobrowolnie go okazuje policjantom, albo wchodzimy w proces
    > karny z wszelkimi w prawie przewidzianymi obostrzeniami.

    Który to proces można umorzyć z powodu niewykrycia znamion przestępstwa.
    Ale co sobie sprzęt i nośniki posiedzą "w ekspertyzie", to sobie posiedzą.

    A kto potem zapłaci za zniszczenie firmy? Policjanci? Oni tylko
    polecenia wykonywali? Prokurator? Akurat. Sędzia? Śmiech na sali.

    [ciach]

    > Nie. Kontrolę można przeprowadzić w kilkanaście minut nie zabierając
    > komputera. Właśnie brak uprawnień do kontroli oraz upór właściciela
    > przed dobrowolnym okazaniem komputerów powoduje, ze trzeba wejść w
    > proces, czyli komputery zatrzymać i wysłać do biegłego - co faktycznie
    > trwa.

    Dziwne, że ciągle zdarzają się tu (i nie tylko) sygnały, że
    "zabezpieczenie sprzętu do ekspertyzy" to pierwsza rzecz.

    Ale w sumie cóż - jaki odsetek policjantów ma kwalifikacje biegłego
    administratora systemu komputerowego?

    > Nie. i tak się te zadania realizuje, tylko trzeba się okrutnie
    > okombinować, by to zgodnie z prawem zrobić. Po prostu było by proście i
    > szybciej - na czym zresztą chyba wszystkim zainteresowanym zależy.

    Może i tak... Ale pewien niepokój budzi.

  • 45. Data: 2009-01-13 21:02:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przecież Andrzej opisuje wyłącznie WŁASNE doświadczenia z "wymiarem".
    > Konkretnie ciecia z ochrony.
    > Zupełnie pomijając dziwnie znikające nagrania monitoringu i inne takie :]

    Dorzucę jeszcze "przypadkowe" złamanie płytki CD z nagraniem z kamer (na
    którym notabene niewiele było z uwagi na tajemniczą "konserwację"
    większości kamer) podczas "przepakowywania" akt.

  • 46. Data: 2009-01-14 09:28:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009, Robert Tomasik wrote:

    > Wyobrażam sobie tak, ze policjanci stali i pilnowali, by prowadzący kontrolę
    > nie zostali pobici przez ekspedientki lub zgoła niezadowolonych klientów.

    A!
    Tu zajarzyłem dopiero teraz.
    Niechęć do wciskania takich "akcji" (przez decydentów) oczywiście
    rozumiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2009-01-14 10:22:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 01:03:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kontrolę skarbową się przykładowo robi rutynowo raz na ileś lat w każdej
    > firmie, niezależnie od tego, czy są podejrzenia o nieprawidłowości, czy
    > ich nie ma. Policja takich uprawnień nie ma, choć moim zdaniem w wielu
    > wypadkach by się takie uprawnienie przydało.

    Chyba raczysz żartować Robert!!
    Dawać kolejną broń policji?
    Ilu z policjantów zna zasady księgowania, rozliczania, bilansowanie, itp
    itd. Czy oni sa specjalistami od spraw księgowych, prawa pracy i innych
    powiązanych ustaw związanych z prowadzeniem DG?
    Śmiem w to wątpić - żeby nie powiedzieć iż jestem tego pewien.
    Na palcach jednej ręki można by policzyć policjantów którzy mają BLADE
    pojęcie jak się prowadzi KPiR, ale już mniej by wiedziało jaka jest różnica
    pomiędzy KPiR a EP. O rejestrach VAT nie wspomnę. I EŚT ;)

    Niechaj policja zajmuje się swoimi obowiązkami.
    By udupić przedsiębiorcę - aż nadto jest "organów" w chwili obecnej - po co
    dodawać kolejny organ w postaci policji do tego grona?

    > Byle sensownie unormowane i odpowiednio wykorzystywane.

    Eee - ZAWSZE kogoś się poświęci by zdobyć cel. jaki problem "wystawić"
    kilku policjantów by "udupić" danego przedsiębiorce?
    Bez policji sobie i tak poradzono np. z p. Kluską - to chyba najbardziej
    głośny przypadek - choć nie odosobniony i wcale nie taki rzadki.

  • 48. Data: 2009-01-14 19:15:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przecież Andrzej opisuje wyłącznie WŁASNE doświadczenia z "wymiarem".
    > Konkretnie ciecia z ochrony.
    > Zupełnie pomijając dziwnie znikające nagrania monitoringu i inne takie :]

    Heh - Robertowi chyba mowę odjęło ;->

  • 49. Data: 2009-01-15 00:23:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:42cv36-n9k.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > No niestety - asesorzyna nadal orzeka i w pierdlu nie siedzi, a apelacja
    > została odrzucona.
    > W tej chwili najbardziej mnie intryguje - ile to kosztowało?

    Tego raczej nikt nie liczy

    > Jasna sprawa. Ale to "skrót myślowy" który wszedł do potocznego słownika.

    Komu zależy, by wszedł?

> [...]
    > A kto potem zapłaci za zniszczenie firmy? Policjanci? Oni tylko
    > polecenia wykonywali? Prokurator? Akurat. Sędzia? Śmiech na sali.

    Przykre. Wcześniej czy później ktoś Polskę pozwie do trybunału
    międzynarodowego za to i się okaże, ze można ograniczyć się w tych sprawach
    do zabezpieczenia zawartości dysków poprzez ich skopiowanie na trwałe
    nośniki - co załóżmy będzie trwało kilka godzin, a nie kilka lat.

> [...]
    > "zabezpieczenie sprzętu do ekspertyzy" to pierwsza rzecz.
    > Ale w sumie cóż - jaki odsetek policjantów ma kwalifikacje biegłego

    Po pierwsze tych policjantów jest coraz więcej. Po drugie do sprawdzenia na
    stanowisku komputerowym zainstalowanego oprogramowania (bo o to najczęściej
    chodzi) nie trzeba mieć wcale aż tak wielkiej wiedzy. Niejednokrotnie, to
    wystarczy przejrzeć ikony i mniej więcej sie orientować, na które programy
    są licencje. Po trzecie można do czynności przybrać biegłego.

    Moim zdaniem nieuzasadniony.

  • 50. Data: 2009-01-15 00:26:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > itd. Czy oni sa specjalistami od spraw księgowych, prawa pracy i innych
    > powiązanych ustaw związanych z prowadzeniem DG?

    Całkiem sporo.

> [...]
    > różnica pomiędzy KPiR a EP. O rejestrach VAT nie wspomnę. I EŚT ;)
    > Niechaj policja zajmuje się swoimi obowiązkami.

    To i mnie nie chodziło o prowadzenie przez policję kontroli skarbowych, bo
    to sensu by nie miało. Chodziło mi tylko o danie uprawnień kontrolnych jako
    takich, a na wzór przywołałem te kontrole skarbowe.

    > By udupić przedsiębiorcę - aż nadto jest "organów" w chwili obecnej - po
    > co dodawać kolejny organ w postaci policji do tego grona?

    Bo Policja i tak się tym zajmuje, tylko kieruje tym "z tylnego siedzenia".
    A to sensu nie ma.

    Akurat chyba nie najlepszy. :-)