  • 11. Data: 2009-01-11 15:39:12
    Temat: Re: Policjanci wkroczyli do sklep?w z "dopalaczami"
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    SzalonyKapelusznik pisze:
    > W koncu, kiedy alkoholu na pewno zakaza.

    Wtedy będziemy mieli polskiego Ala Capone.

  • 12. Data: 2009-01-11 15:49:37
    Temat: Re: Policjanci wkroczyli do sklepów z "dopalaczami"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > namnożyli różnego rodzaju instytucji kontrolnych pokazując światu, że
    > Polska nie jest krajem dobrym do prowadzenia działalności gospodarczej,
    > bo w/w instytucje jak tylko będą chciały to są w stanie zniszczyć
    > dowolną inicjatywę

    Dawniej tego typu lotne kontrole zasadniczo były tylko i wyłącznie domeną
    Milicji. Potem do władzy doszły siły, które miały mniej lub bardziej ukryty
    żal do Milicji. A, ze wcielała komunizm. Kolaborowała z partią. Ścigała
    środowiska solidarnościowe itd. I to się przełożyło - niestety - na
    unormowania prawne. Zaczęto z Policji wyprowadzać różnego rodzaju
    uprawnienia w kierunku różnych dziwnych instytucji, którymi de facto się
    dawało łatwiej sterować po linii "politycznej". Proces ten trwa moim
    zdaniem do chwili obecnej, a jego ostatnim przykładem było utworzenie
    Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Zaznaczam, że to po prostu moja własna
    opinia na ten stan rzeczy.

  • 13. Data: 2009-01-11 15:53:39
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Kamikazee wrote:

    > Wtedy będziemy mieli polskiego Ala Capone.

    odwołanie do Ala jest jak najbardziej na miejscu. W końcu jego też
    przymknęli nie do końca wprost za to co robił.

    gacek

  • 14. Data: 2009-01-11 16:34:50
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    rezist.com pisze:
    > No to powinni tez wszystkie spozywczaki pozamykac,
    > szalwie mozna w co drugim z nich kupic :D

    spokojnie, nie pozamykają. Zrobią to w zgodzie z prawem - obłożą akcyzą ;->

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 15. Data: 2009-01-11 17:26:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie piewszy raz nasze prawo nie nadąża za rzeczywistością, a urzędnicy
    > rękami organów ścigania próbują sytuacje doraźnie ratować. Z tym, ze nie

    Złośliwie nękając przedsiębiorcę nie łamiącego żadnego prawa?

    > wyobrażam sobie, by policjanci mogli wejść i uniemożlwiiać jakąś
    > sprzedaż w legalnie działającym sklepie. Jest to bardzo niefortunny

    Jak nie mogą uniemożliwiać? Kontrola skarbowa, kontrola dokumentów,
    kontrola komputerów...

  • 16. Data: 2009-01-11 18:22:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rudolf pisze:

    > "celem akcji jest uniemożliwienie
    > funkcjonowania tego typu sklepów do czasu wejścia w życie
    > nowelizacji ustawy"

    To tylko świadczy o tym jakie państwo prawa mamy. Mówi sobie to minister
    rządu, a media zamiast go od razu "spacyfikować" tylko mu przyklaskują.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 17. Data: 2009-01-11 19:38:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To tylko świadczy o tym jakie państwo prawa mamy. Mówi sobie to minister
    > rządu, a media zamiast go od razu "spacyfikować" tylko mu przyklaskują.

    to powiedział minister?

    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
    Udawaj drukarke.

  • 18. Data: 2009-01-11 19:38:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > odwołanie do Ala jest jak najbardziej na miejscu. W końcu jego też
    > przymknęli nie do końca wprost za to co robił.

    ale nie dlatego, ze to c robił, ze nie było zakazane, ale dlatego, ze na to
    co robił nie mieli dowodów (oczywiscie nie mowie o sprzedazy alkoholu).
    A w temacie - mnie to przeraza. Ale to nie pierwszy raz - juz optimus
    pokazał ze tak bywa. Ciekawe czy wlascicielowi sieci sklepów tez zaplaci
    panstwo odszkodowanie po 10 latach.

    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
    braku władzy." Niels Bohr

  • 19. Data: 2009-01-11 20:36:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:fmmp36-2hc.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Złośliwie nękając przedsiębiorcę nie łamiącego żadnego prawa?
    > Jak nie mogą uniemożliwiać? Kontrola skarbowa, kontrola dokumentów,
    > kontrola komputerów...

    Policja nie posiada w Polsce uprawnień kontrolnych w odniesieniu do
    przedsiębiorców. A nie wyobrażam sobie prowadzenia tego typu akcji w
    oparciu o kodeks postępowania karnego w opisanej sytuacji.

  • 20. Data: 2009-01-11 20:47:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Budzik pisze:

    > to powiedział minister?

    Wydaje mi się, że schetnyna w tv. Ale nie pamiętam gdzie i głowy nie daje.
    Tak czyn inaczej schetyna jako zwierzchnik policji winien zrobić z tym
    porządek.