  • 151. Data: 2007-05-18 18:42:42
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Michał <b...@b...pl> writes:

    > ^^^^^^^^^
    >
    > Czyli jak, nie odpowiesz na pytania z wcześniejszego posta?
    > To tylko taka potwarz z głupia frant?

    Free _Software_ Soudation, a samo przedsięwzięcie nazywa się GNU.

  • 152. Data: 2007-05-18 19:47:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:87odkh9ad9.fsf@hector.domek "Piotr Dembiński"

    > Jak to nie o to.
    Normalnie. Nie zrozumiałeś mnie i tyle.

    > Głównym powodem piractwa komputerowego jest
    > niewielka świadomość wyrządzanych szkód.
    Poproszę o dowód tego twierdzenia.

    > A oprogramowanie -- czy ci
    > się to podoba, czy nie -- jest przez wiele osób uważane za najbardziej
    > skomplikowany i złożony spośród tworów ludzkiego umysłu.
    Takie bajdurzenie - czy ci się to podoba, czy nie - nie jest do niczego
    przydatne.
    Liczą się konkrety, dowody, sprawdzone i potwierdzone fakty.
    Bywa, że jakiś laik sobie lubi poględzić, ale to bez znaczenia.

    --
    Jotte

  • 153. Data: 2007-05-18 19:50:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Arek <a...@e...net> writes:

    > Nie ma czegoś takiego jak licencja na używanie utworu.
    > Istnieje tylko licencja na eksploatację utworu.

    Czyli GPL jest na eksploatację, ale nie na używanie?

  • 154. Data: 2007-05-18 19:53:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:

    > W wiadomości news:87ps4yaslh.fsf@hector.domek "Piotr Dembiński"

    > Nie sądzę.
    > Ale i nie o to mi chodziło.

    Jak to nie o to. Głównym powodem piractwa komputerowego jest
    niewielka świadomość wyrządzanych szkód. A oprogramowanie -- czy ci

    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 155. Data: 2007-05-18 19:55:16
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 18 maja 2007 21:47
    (autor Jotte
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f2kvs1$tio$1@news.dialog.net.pl>):

    > Normalnie. Nie zrozumiałeś mnie i tyle.

    No pacz jaki pech.... A może ty nie rozumiesz?

    Jakakolwiek praca ma dla ciebie jakąkolwiek wartość?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 156. Data: 2007-05-18 20:01:58
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 18 maja 2007 05:15
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@h...pt>):

    > Z ciekawości zapytam: jakie to modele, w których OS jest niemożliwym do
    > zastosowania?

    Np. oprogramowanie antywirusowe.
    Np. gry.
    Np. oprogramowanie finansowo-księgowe.
    Np. różne wademekumy księgowego, prawnika, zosi-samosi.
    Np. systemy wyceny samochodów (w rodzaju Audatex)
    i wiele wiele innych, które wymagają stałego i ciągłego rozwoju lub
    ogromnych nakładów przy tworzeniu.

    Model OpenSource oznacza tworzenie przez:

    * Hobbystów -- tu ciężko wymagać stałości rzetelnej pracy
    * Adminów utrzymujących sieci w ruchu (więc branża wąska)
    * Programistów tworzących sobie pomocne narzędzia (również inna wąska
    branża)
    * Naukowców tworzących narzędzia do swoich badań i pracy naukowej (również
    nie da się w to wpasować wielu produktów)
    * Programistów zatrudnianych przez fundacje i inne -- tu też nie znajdziesz
    chętnych do finansowania czegoś wot tak dla jaj i radości świata.

    Model OpenSource oznacza pozorną tylko darmowość. Zazwyczaj za danym
    projektem (oczywiście pomijam duperelki) kryje się przemysł... A nie w
    każdej branży taki przemysł może się kryć w modelu OS.

  • 157. Data: 2007-05-18 20:21:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2l0nm$p4s$2@news.onet.pl Wrak Tristana
    <n...@s...pl> pisze:

> [...]
    > danym projektem (oczywiście pomijam duperelki) kryje się przemysł... A
    > nie w każdej branży taki przemysł może się kryć w modelu OS.

    Dobrze że jesteś laikiem, zawodowiec by się tylko uśmiercił takim stekiem
    bzdur.

    --
    Jotte

  • 158. Data: 2007-05-18 20:49:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr Dembiński napisał:
    > Czyli GPL jest na eksploatację, ale nie na używanie?

    NIE MA czegoś takiego jak licencja na używanie utworu.
    Masz egzemplarz danego utworu i możesz go używać jak chcesz - poza
    najmem i dzierżawą bo to wchodzi w zakres praw autorskich.

    Możesz go wywiesić na ścianie, zrobić sobie z niego podstawkę do kawy,
    umieścić w kiblu lub podetrzeć pupę.
    TWOJA sprawa, twórca nie ma tu nic do gadania bo nie wchodzisz w sferę
    jego praw autorskich. Ani majątkowych ani osobistych.

    Nie może twórca Ci kazać odmówić 3 Zdrowaśki ani 3 razy pokłonić się w
    stronę czarnego kamienia, ani umyć rąk, ani bredzić, że możesz go używać
    tylko z odtwarzaczem firmy xxx czy półką firmy xxxx tudzież oświetlać
    lampką firmy xxxx czy też mieć tylko na komputerze kupionym ... itd. itp.

    Jedyne licencje jakie są dotyczą EKSPLOATACJI utworu czyli korzystania z
    praw majątkowych do utworu, zarabiania dzięki istnieniu tych praw itd. itp.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 159. Data: 2007-05-18 21:15:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Jak zwał tak zwał... Przestępca zabiera kasę,

    Nie zabiera. Pozbawia możliwości zarobkowania!
    Tej kasy "jeszcze nie ma", ona *miała się pojawić*.
    To tak, jakby ktoś idącego do pracy robotnika wziął i wsadził
    do zamykanej na głucho piwnicy: człowiek MÓGŁBY ZAROBIĆ, a ten
    mu to UNIEMOŻLIWIŁ.

    > więc kradnie

    Kolejny co uparł się popierać pirarów, dając im do ręki całkiem
    logiczne wytłumaczenie (nie na temat, ale tworzy okazję) :(

    > Nie, bo nie zabiera kasy.

    Otóż to.
    Tak samo kradzieżą nie jest np. oszustwo (oszustowi oszukany
    SAM JĄ DAJE, one je nie ZABIERA) jak i naruszanie praw
    uutorskich (bo w momencie popełniania czynu tej "ksay"
    jeszcze NIE MA, ona BY SIĘ POJAWIŁA jakby było zgodnie
    z przepisami).

    > Zapewne nie.... Ale generalnie jest to forma kradzieży.

    Formą kradzieży jest np. rozbój.

    pzdr, Gotfryd

  • 160. Data: 2007-05-18 21:19:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Oczywiście. Oprogramowanie jest często utworem o wiele bardziej
    > skomplikowanym i trudniejszym do uzyskania, niż samochód.

    Niniejszym potwierdzasz że "przypisywanie tożsamości" jest
    nieporozumieniem.
    To jest INNY czyn.

    pzdr, Gotfryd