  • 111. Data: 2019-02-16 00:06:43
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 19:18:52 +0100, Shrek napisał(a):

    > CPI - z doświadczeń własnych to nie mam tak doskonałej pamięci, żeby
    > pamiętać z dokładnością do roku która to rocznica, a ty o takie rzeczy;)

    Pamieci to i ja nie mam takiej dobrej, ale czego za Belki mieliby sie
    bac ? :-)

    > Nie wiem co sugerujesz, ale teraz też można "przejrzeć" samochód
    > dojeżdzając na stację innym.

    Ale trzeba byc znanym klientem :-)

    > Dokładnie. A kiedyś trzeba było płacić ekstra?

    W kraju gdzie "wszyscy biora" dlaczego diagnosta mialby nie brac ? :-)

    Szczegolnie ze jeszcze dawniej te stacje byly panstwowe, dopiero
    pozniej sie sprywatyzowaly, i wystapila konkurencja ...

    J.

  • 112. Data: 2019-02-16 00:54:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-15, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    tml

    rs/po-benefits.page

    > Judge - avg - 175 243$ Police officer after 5,5yerar 85 292% ponad dwa
    > razy mniej po 5 latach. Potencial to sam wiesz;)

    > No właaśnie - porównój porównywalne - a więc z jednego źródła. Ponad
    > trzy razy mniej - IMHO rozsądnie.

    2-3x jest rozsądnie, ale bez porównania do innych zawodów też trochę
    cięzko. Policjant powinien zarabiac dobrze. Sędzia z oczywistych
    względów dużo lepiej. $175243 jak na warunki US wydaje się ok. Ile tam
    wynosi przeciętne wynagrodzenie, $40k? No to mamy dobrze powyżej
    średniej nawet dla patrolowca.

    --
    Marcin

  • 113. Data: 2019-02-16 01:05:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    > On 2019-02-14, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > "Te nagrody im sie nalezaly" :-)

    O to to, a to przeciez nie wszystko.

    > Pieniadze to rzecz, ktorej nigdy nie jest za duzo.
    > Pamietasz tego pulkownika z KOD, co sie zalil, jak on ma wyzyc za ...
    > 6 tys emerytury ?
    > Czy Gowina, ktoremu ~20 do pierwszego nie starczalo ...

    Uhm.

    > Powiedzmy, ze byliby zadowoleni ... ale czy by lepiej pracowali ? :-)

    To nie tak. Ja proponuję mechanizm selekcji oparty o pewną konkurencję w
    obrębie zawodu. Jakbyś zaoferował 20k dla puli 20 kandydatów po uczciwej
    selekcji wstępnej to z pewnościa znalazłoby się w tej puli wielu
    chętnych aby pop...ć n x lepiej niż Gowin za te pensję i nie narzekać.

    Podwyższenie pensji komuś kto źle robi swoją robotę oczywiście nic nie
    da.

    > A powiedzmy sobie szczerze - policja to jest aparat represji.
    > Obywatel ma sie bac :-)

    Powinien się bać troche inaczej niż oddziałow zomo za komuny.

    --
    Marcin

  • 114. Data: 2019-02-16 01:08:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sprawa Mirosława G. (?) niewatpliwie pomogla, a jakos nikt z
    > poprzednikow nie chcial takiej wytoczyc.

    Jeszcze wcześniej MZ. Mirosław G to kojarzy mi się głównie z
    wykończeniem transplantologii. Oczywiśćie nie przez niego.

    --
    Marcin

  • 115. Data: 2019-02-16 02:01:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 23:54:13 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > względów dużo lepiej. $175243 jak na warunki US wydaje się ok. Ile tam
    > wynosi przeciętne wynagrodzenie, $40k? No to mamy dobrze powyżej

    To jest NY state, a nawet NY City.

    Drogie miasto, to i policjanci wiecej zarabiaja :-)

    J.

  • 116. Data: 2019-02-16 02:37:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 18:21:58 +0100, Kviat napisał(a):

    > Nie po to właśnie płaci się kancelariom prawnym?

    Ogolnie po to, ale jesli chodzi o wniosek kredytowy ... to chyba
    prezes spolki powinnien potrafic go wypelnic bez pomocy prawnika.

    Chyba, ze prowadzili negocjacje z bankami.

    J.

  • 117. Data: 2019-02-16 03:11:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To jest NY state, a nawet NY City.
    >
    > Drogie miasto, to i policjanci wiecej zarabiaja :-)

    A wiadomo jak bardzo więcej?

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2019-02-16 08:03:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 2-3x jest rozsądnie, ale bez porównania do innych zawodów też trochę
    > cięzko. Policjant powinien zarabiac dobrze.

    I zarabia, na polskie warunki dobrze - biorąc pod uwagę przywileje
    emerytalne nawet bardzo dobrze. Ulegasz magii "sredniej krajowej". Po
    pierwsze należy się posługiwać medianą, pod drugie średnia w Polsce jest
    liczona w sposób z dupy wzięty. Wlicza się tylko umowy o pracę, we
    firmach więcej niż 10 osobowych, tylko w sektorze prywatnym. Czyli
    mniejszość zatrudnionych.

    Shrek

  • 119. Data: 2019-02-16 08:17:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > chętnych aby pop...ć n x lepiej niż Gowin za te pensję i nie narzekać.
    >
    > Podwyższenie pensji komuś kto źle robi swoją robotę oczywiście nic nie

    I dochodzimy do sedna. Kulsony nie są klusonami dlatego, że za mało
    zarabiają. Zarabiają dobrze, a są kulsonami, bo taki profil
    funkcjonariusza jest preferowany już przy naborze, a potem utrwalany na
    szkółce i dalej wymuszany przez przełożonych. Po jakimś czasie zaczynają
    wierzyć w to co robią - masz przykład na grupie - przecież Robert wierzy
    w te bzdury które pisze, mimo że wszyscy mu tłumaczą że utrwala
    stereotyp idioty milicjanta z dowcipów. A przecież wcale idiotą nie
    jest, bo na sąsiednich grupach w innych tematach pisze całkiem rozsądnie
    i miło go poczytać.

    Więc podwyższenie im i tak całkiem dobrych pensji jest w tej sytuacji
    działaniem z punktu widzenia społeczeństwa pozbawionym sensu.

    Shrek

  • 120. Data: 2019-02-16 08:28:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2019 o 00:06, J.F. pisze:

    > Pamieci to i ja nie mam takiej dobrej, ale czego za Belki mieliby sie
    > bac ? :-)

    Wydziału wewnętrznego, dyktafonu w komórce (były już?). Przecież nie
    późniejszego CBA - cba się nie zajmuje tym, że ktoś włożył stówkę do
    dowodu w czasie kontroli.

    > Ale trzeba byc znanym klientem :-)

    Nie trzeba - w szczegóły nie będę wchodził i podkreślam, że swoje
    stanowisko w tej kwestii oparte na zupełnie fikcyjnej sytuacji, która
    absolutnie nie ma żadnego związku z moją osobą;)

    > W kraju gdzie "wszyscy biora" dlaczego diagnosta mialby nie brac ? :-)

    Nie wiem - ja nigdy nie dawałem łapówek, więc nie jestem najlepszym
    materiałem do tego badania.

    Shrek