  • 11. Data: 2005-09-17 22:00:23
    Temat: Re: Policja - równi i równiejsi.
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michał napisał(a):
    > A to Szczecin właśnie.

    No to sie nie przyjmuje mandatu i idzie do sadu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-09-17 23:31:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie. Np. babcie, które się nie wyrabiają na przejściach dla
    pieszych
    > dostają po 250 zł mandatu za przechodzenie na czerwonym.

    Wykroczeniem jest wejście na czerwonym świetle (lub pulsującym
    zielonym), nie zaś przebywanie na tym przejściu.

  • 13. Data: 2005-09-18 09:55:31
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Więc pytam to, jaki mandat dostały ?
    > A Ona, że nie dostały.
    > Szlak mnie mało nie trafił.
    > To jak to jest, że instytucja, która ma strzec prawa sama je sobie tworzy ?
    > Wiem, że zawsze będą istnieli równi i równiejsi, ale policja nie powinna
    > traktować wszystkich równo ?

    Widocznie wobec koleżanki zastosowano jeden ze środków oddziaływania
    wychowawczego (np. pouczenie, zwrócenie uwagi, ostrzeżenie). Szczegóły: art. 41
    kw. :)

  • 14. Data: 2005-09-18 12:21:39
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    W skandynawii (bodajże u Szweda) wysokość mandatu jest uzależniona od
    zarobków sprawcy wykroczenia. Kara ma być dotkliwa - dla jednego 100 zł
    będzie dotkliwe, dla innego 1000

  • 15. Data: 2005-09-18 12:30:03
    Od: " " <p...@g...pl>

    Darek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Widocznie wobec koleżanki zastosowano jeden ze środków oddziaływania
    > wychowawczego (np. pouczenie, zwrócenie uwagi, ostrzeżenie). Szczegóły: art.
    41 kw. :)

    A to dobre ;) :D
    Skoro ja nigdy nie popełniłem wykroczenia, to mi się chyba też coś takiego
    należało ;) :D
    I kobiety mówią, że mają "gorzej" ;)

  • 16. Data: 2005-09-18 12:31:40
    Od: " " <p...@g...pl>

    Mirek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W skandynawii (bodajże u Szweda) wysokość mandatu jest uzależniona od
    > zarobków sprawcy wykroczenia. Kara ma być dotkliwa - dla jednego 100 zł
    > będzie dotkliwe, dla innego 1000
    Jestem za.
    Niestety w Polsce ciągle mandat uzależniony jest od marki samochodu i
    widzimisie policjanta.
    I tak już zostanie. Amen.

  • 17. Data: 2005-09-18 13:47:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem za.

    czyli Kulczyk mialby dostac 20 mln (albo polowe miesiecznych dochodow) za
    przekroczenie predkosci?

    P.

  • 18. Data: 2005-09-18 14:23:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > czyli Kulczyk mialby dostac 20 mln (albo polowe miesiecznych dochodow) za
    > przekroczenie predkosci?

    Nie AŻ tak dużo ;-) Finowie wychodzą z założenia, że niedużo, ale
    konsekwentnie ;-)

    116 tysięcy euro - mandat tej rekordowej wysokości musiał zapłacić jeden
    z członków zarządu Nokii, podała PAP. Fińska policja ukarała Anssi
    Vanjoki'ego za przekroczenie dozwolonej prędkości. Jechał na motocyklu z
    prędkością 75 kilometrów na godzinę, zamiast dopuszczalnych 50
    kilometrów na godzinę. Wysokość kar za naruszenie prawa drogowego
    określa się w Finlandii na podstawie statusu majątkowego. Roczny dochód
    Vanjoki'ego wynosi 14 milionów euro. Jest to najwyższy mandat w historii
    Finlandii. Vanjoki oczywiście zapowiedział odwołanie.

    Czyli tu było TYLKO ;-) 10 % miesięcznych dochodów

    M.

  • 19. Data: 2005-09-18 14:40:47
    Od: " " <p...@g...pl>

    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> napisał(a):

    > czyli Kulczyk mialby dostac 20 mln (albo polowe miesiecznych dochodow) za
    > przekroczenie predkosci?
    No nie popadajmy w paranoję.
    Oczywiście jakieś ograniczenia powinny być.
    Może to być np. 10 % nie więcej niż ... ;)

  • 20. Data: 2005-09-18 15:01:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ale tu widzę dwa problemy. Pierwszy - dający się obejść - to
    konieczność posiadania zaświadczenia o zarobkach przez każdego. Ale to
    można obejść poprzez wystawianie mandatów nie na kwotę, tylko na
    procent rocznego dochodu. Każdy bierze sobie PIT-a za poprzedni rok i
    płaci ile należy, a ktoś to sprawdza. Ale ten pomysł ma drugą wadę.
    Większość przedsiębiorców wykazuje straty.

    W Polsce przyjęto taryfikator o stałych kwotach. Można się kłócić, czy
    to dobre rozwiązanie, tym nie mniej Policjanci nie mają innego
    wyjścia, jak go stosować.