  • 81. Data: 2024-09-21 23:10:23
    Temat: Re: Policja pomocna;)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 17:01, Shrek pisze:
    > Więc po co je wszczynać? Policja nie ma nic lepszego do roboty w czasie
    > powodzi?

    1) Bo poza odpowiedzialnością karną jest jeszcze cywilna.

    2) Bo nie wykluczone, że część tych pojazdów, to gapie.

    3) Bo Policja dostała zawiadomienie i ma obowiązek przeprowadzić
    postępowanie, a by umorzyć to na podstawie wyższej konieczności,
    to by należało jakoś ustalić, czy ona miała miejsce.

    Natomiast przyznaję rację, że sensu wzywania tych ludzi osobiście nie
    dostrzegam. To można spokojnie zrobić później. Wystarczyło
    udokumentowanie stanu rzeczy, a to można zrobić poprzez oględziny albo
    notatkę zawierającą numery rejestracyjne. Natomiast to, ze ja sensu nie
    widzę, to nie znaczy, że w tym konkretnym wypadku nie było.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 82. Data: 2024-09-21 23:15:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 17:00, Shrek pisze:

    > Dobra - myślałem że jezdnia jest od jeżdzenia i blokowanie jej
    > (zwłaszcza przed mostem) jest nie najlepszym pomysłem w czasie powodzi.
    > Ale może ja się nie znam.

    Nie wiemy, czy to most. Gdzieś mi się obiło o oczy, że to poszło o jakiś
    wiadukt. Osobiście uważam, że Policja tam powinna to miejsce
    zabezpieczyć, zarówno przed szabrownikami, ale przede wszystkim przed
    najechaniem przez kogoś na te samochody. Słupki. Radiowóz na błyskach.
    Może nawet ograniczenie prędkości na szybkiego przez służby miejskie
    ustawione. Ale nikt Policji nie zapytał o powód tych wezwań, a kilka mi
    do łba przychodzi.

    > Może i jest - ale policja zamiast to zorganizować woli wzywać kierowców
    > na wrocławski (sic) kulsonariat.

    To akurat rola samorządu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 83. Data: 2024-09-21 23:17:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 22:27, Shrek pisze:
    > Tak było! Prezydent wrocka wezwal policje. Na pewno to potwierdzi:P

    Wiesz, że to droga miejska? Dwupasmówka i ne zdziwił bym się, jakby to
    była wojewódzka, albo nawet krajowa. Ale samo zawiadomienie mógł jakiś
    nadaktywny przypadkowy obywatel zrobić. Choć oczywiście nie wykluczam,
    że jakiś patrol z własnej inicjatywy to zrobił. Po prostu brakuje nam
    wiedzy, by to ocenić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 84. Data: 2024-09-21 23:19:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Spytaj komendanta.

    To kulsony mają komendantów? Ale jak pogadać z Twoim zobrazowaniem?
    Tylko Ty ich widzisz.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 85. Data: 2024-09-21 23:21:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 17:59, PD pisze:
    > - komendancie, są zgłoszenia że ludzie nieprawidłowo parkują samochody
    > na górce, żeby im ich powódź nie zniszczyła. Robimy coś z tym?
    > - ochujeliście? Mamy teraz ważniejsze sprawy na głowie, powódź się zbliża!
    > - komendancie ... ale ... ale ...chodzi o rozjechanie trawnika.
    > - no to na co jeszcze czekacie?! Jechać tam natychmiast !!!

    Czy ktoś z szanownych dyskutantów dysponuje wiedzą, czego dotyczy to
    postępowanie? Po prostu pytam. Bo nakręcacie się.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 86. Data: 2024-09-21 23:28:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 18:49, PD pisze:

    > Moja ulubiona scena z pewnego filmu:
    > https://youtu.be/qw8RD-DCGSw

    Fajna. Nie widziałem, ale nie bardzo widzę związek.

    > Zapewne podobnie by wyglądało rozróżnianie gapiów od ewakuujących auta.
    > PD wyznawca kapelusznika.

    Może wystarczy zapytać skąd przyjechał i po co.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 87. Data: 2024-09-21 23:29:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 18:54, Shrek pisze:

    > Jasne - każdy dobry uczynek powinien zostać ukarany.

    Pouczenie nie jest karą.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 88. Data: 2024-09-21 23:34:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Tu masz wyjaśnienie: https://tiny.pl/558mc920

    > Dziennikarze napisali co zaszło. Taka rola pieprzonych pismaków. Od
    > wyjaśniania jakie szlachetne motywy motywowału kulsonami jest
    > (niedo)rzecznik zwany u was chyba oficerem prasowym czy jakoś tak.

    No wychodzi na to, że niektórzy mogli się dowiedzieć, o co chodzi.

    > I słusznie.

    Niekoniecznie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 89. Data: 2024-09-21 23:54:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 19:12, PD pisze:
    > Jak Robert obstawiasz? Kłamią? ?

    Nie mam zielonego pojęcia. Generalnie raczej w ich sytuacji są
    poważniejsze problemy. Ale nie znamy okoliczności. Ktoś wrzucił fotkę
    zaparkowanych na pasie zieleni pojazdów. W kadrze nie widzę niczego, co
    byłoby naganne - zakładając, że te samochody są ewakuowane. Ale nie
    wiemy, czy wezwania dostali właściciele tak zaparkowanych pojazdów. Może
    jakiś skosem na jezdnie wystawał - przykładowo. Ale wówczas raczej bym
    go holował, a nie wystawiał wezwanie. Albo zabezpieczał słupkiem, czy w
    inny sposób.

    Możliwości jest masa. Mógł jakiś nadgorliwiec zadzwonić na 112 i
    przyszła tzw. formatka. Coś z tym zrobić trzeba. Ja bym uznał, że jeśli
    samochody nie stanowią zagrożenia, a jedynie miejsce zaparkowania
    narusza zakaz formalny, to jest to stan wyższej konieczności - jeśli są
    ewakuowane z terenu zagrożonego zalaniem. Ale jak to stwierdzić, skoro
    kierującego nie ma. No to ktoś wpadł na pomysł, że wystawi wezwanie i
    jak kierujący przyjdzie i się wytłumaczy, to go pouczy. Ciekawe o czym.
    Pouczenie, to jak doszło do wykroczenia, a jeśli przyjąć założenie, że
    mamy stan wyższej konieczności, to nie ma wykroczenia.

    Ja bym się wcale nie zdziwił, jakby całe zamieszanie było wynikiem
    nieporozumienia. Zadysponowano patrol. Stwierdzili, że samochody stoją w
    miejscu niedozwolonym. W okolicy było kilku gapiów, więc nikt się nie
    zastanowił, czyje te samochody i czemu tu stoją. Na wsparcie przyjechały
    pewnie załogi spoza Wrocławia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 90. Data: 2024-09-21 23:57:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 19:24, Shrek pisze:
    > Szczerze - mógł się trafić jakiś ormowiec. Ale jedno mi nie pasuje - jak
    > on to policji zgłosił? Na 112 zadzwonił i przekierowali do policji -
    > wierzyć mi się nie chce, że go nie spuścili na drzewo, chyba że
    > naopowiadał że ruch blokują i wtedy to by było pewnie w formatce.

    Tylko zwrócę uwagę na coś, co tu już psiałem. My mamy zdjęcie jakiś
    zaparkowanych dość sensownie pojazdów. Jesteś pewien, że to te pojazdy,
    których kierujący dostali wezwania?

    Pytam, bo tu są jakieś chaszcze, którym rozjechanie szczególnie nie
    przeszkodzi.

    --
    (~) Robert Tomasik