  • 371. Data: 2024-09-23 21:05:30
    Temat: Re: Policja pomocna;)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru chronionemu prawem,
    > jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć, a dobro poświęcone
    > nie przedstawia wartości oczywiście większej niż dobro ratowane.
    >
    > Tu:
    >
    > 1) Nie ma bezpośredniego niebezpieczeństwa (byłoby, jakby do tych
    > samochodów podchodziła woda)
    > 2) Tu da się uniknąć, wystarczy wyjechać poza pewną strefę co
    > można spokojnie zrobić.
    >
    > Nie mówię, że sądy tego nie stosują, i też nie mówię, że źle (ze
    > społecznych względów) robią, ale MZ jest to naciągane.

    Zakładamy, że pojazd jest ewakuowany z terenu, któremu grozi zalanie.
    Taki zalany pojazd, to nie tylko strata materialna spowodowana jego
    zalaniem. W samochodzie mamy paliwo, które wycieknie do rzeki. Jak to
    elektryk i zrobisz spięcie, to możesz mieć pożar na pół dzielnicy.

    Z drugiej strony mamy formalny zakaz parkowania. Można zmniejszyć
    zagrożenie spowodowane losowym parkowaniem i w sumie to ogarnąć. No i do
    tego trzeba podchodzić też z rozsądkiem. Pewnie da się ten samochód
    wywieźć do sąsiedniego miasta, ale pieszo wrócić później trudno. To też
    musi być jakoś sensownie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 372. Data: 2024-09-23 21:09:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 15:59, J.F pisze:
    > Bo ja wiem ... w zasadzie w każdej chwili może wylać.

    Po to mamy stany alarmowe. Jeśli jest stan alarmowy i zarządzono
    ewakuację, to atrybut bezpośredniości wynika z nakazu ewakuacji. Ma się
    teraz ewakuować, a nie, żeby potem amfibią, czy śmigłowcem trzeba ludzi
    wyciągać. Tylko - o czym pisałem - zarządzanie kryzysowe powinno to
    ogarnąć. Rozdać karteczki z nakazem ewakuacji i wskazaniem gdzie. Albo
    takie karteczki traktować, jako "przepustkę" na trawnik, tylko jakoś tam
    to wszystko ogarnąć: słupki, ograniczenie prędkości itp.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 373. Data: 2024-09-23 21:13:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli stwierdzi, że zaparkował pojazd, bo w mieście jest powódź, to
    > dostanie mandat, albo zostanie pouczony, albo pójdzie do sądu wniosek o
    > ukaranie.

    Albo trafi umiarkowanie rozsądnego policjanta, który od razy stwierdzi
    że nie zachodzi tu czyn karalny.

    Analogicznie jak wybiję szybę bo widzę nie reagującą osobę w samochodzie
    to jest to stan wyższej konieczności (nawet jeśli okaże się że kolo był
    tylko naprany do nieprzytomności i żadna krzywda realnie mu się nie
    działa) i tylko kulsoński debil może twierdzić że albo dostanę za to
    mandat, albo zostanę pouczony albo pójdzie wniosek o ukaranie. Jesteś
    kulsońskim debilem? Bo najwyraźniej co najmniej jedna możliwość ci umknęła

    > Stan wyższej konieczności nie polega na tym, ze jak jest
    > powódź, to można gdziekolwiek zaparkować.

    Stan wyższej konieczności polega na tym że jest stan wyższej
    konieczności. Podlega on jak większość prawa interpretacji - jak trafisz
    na idiotę to będziesz się bez sensu tłumaczył przed sądem. A idiota
    (razem ze zwierzchnikiem jeśli mu to nakazał) powinni otrzymać co
    najmniej ostrzerzenie o niepełnej przydatności do służby, bo jak widać
    mają deficyty poznawcze lub intelektualne co najmniej w stopniu lekkim.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 374. Data: 2024-09-23 21:15:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 19:18, Shrek pisze:

    > Ta - bo krawężnik idzie, wystawia kwitki za wycieraczki i pędzi na
    > komisariat czekać aż zaproszeni zjawią się na imprezie.

    Ale to się na co dzień robi. Jest radiotelefon. Można ściągnąć z miasta.

    > Zaraz - i nie ma żadnych kwitów, że wezwany się na komisariacie pojawił?
    > To jak sprawdzacie że was po prostu nie olał - wzywacie wszystkich
    > funkcjonariuszy żeby każdy przejrzał swój kapownik?

    Zależy, jak tam zrobili. Jak zrobili jedną notatkę, to się odhacza na
    tej notatce. Jeśli się pospieszyli i porobili notatki urzędowe, to
    formalnoprawnie musi być druga z pouczeniem zaaprobowana przez
    komendanta. Są inne rozwiązania, ale nie będę pisał. :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 375. Data: 2024-09-23 21:15:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 19:19, Shrek pisze:

    > Przejrzałem - w 2023r nie uwieczniono w GM żadnych pojazdów
    > zaparkowanych w tym miejscu. Dawaj linka!

    Masz w jednym z postów. Nie pisałem o tym miejscu, tylko o tej ulicy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 376. Data: 2024-09-23 21:22:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rozdać karteczki z nakazem ewakuacji i wskazaniem gdzie. Albo
    > takie karteczki traktować, jako "przepustkę" na trawnik, tylko jakoś tam
    > to wszystko ogarnąć: słupki, ograniczenie prędkości itp.

    Jak myślisz że już nikt i niczym cię nie zaskoczy, to wjeżdza Robert
    cały na biało i wymyśla że w czasie klęski żywiołowej należy wprowadzić
    kartki uprawniające do ewakuacji - nie masz kartki na ewakuacje to giń
    albo mandacik.

    Jednak tusk miał rację że się wściekł - przy całej dyskusji na temat
    kompetencji lub ich braku osób od zarządzania kryzysowego podobnego
    poziomu debilizmu miał prawo jednak się nie spodziewać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 377. Data: 2024-09-23 21:29:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to się na co dzień robi.

    Tak - a ja myślałem że jednak jak ma patrol to ma patrol i nikt nie
    oczekuje że będzie jednocześnie na patrolu i w komisariacie...

    > Jest radiotelefon. Można ściągnąć z miasta.

    Po co jak na komisariacie jest inny, co może przyjąć wyjaśnienia? Jakoś
    przy moto to rozmawiałem w zasasdzie za każdym razem z kimś innym.

    > Zależy, jak tam zrobili. Jak zrobili jedną notatkę, to się odhacza na
    > tej notatce.

    Pisałeś o "notatniku". Jak zamierzasz odhaczyć w notatniku patrolowca,
    że koleś na jego wezwanie się pojawił - patrolowiec natychmiast po
    wypisnani wezwania przez dajmy na to 7 dni siedzi na komisariacie i
    czeka aż ktoś łaskawie przyjdzie albo i nie. A jak nie przyjdzie to co
    zrobi? Napisze w notatniku że czekał i się niedoczekał? Jak zamierzasz
    sprawdzić czy się w ogóle pojawił, skoro nie wiadomo w którym notatniku
    się pojawił?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 378. Data: 2024-09-23 21:30:52
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Co ma spoczynek czy ruch tego BUSa do racjonalizmu wezwań? Bo na siłę
    > próbujesz - jak z tym AED - wyrwać problem z kontekstu.

    Czyli wymyślenie powodu wezwań, z powodu uszkodzenia trawnika, nie było
    próbą wyrwania nieracjonalnego działania kulsonów (ups... policjantów) z
    kontekstu powodzi?
    Bo skoro go wymyśliłeś, ten powód, to w/g ciebie jest racjonalny w
    kontekście powodzi...

    Przestał być racjonalny? Wyrwałeś racjonalny problem - bo faktycznie, w
    normalnych okolicznościach trawnika szkoda - z kontekstu? (Po chuj ten
    problem zmyśliłeś, skoro kontekst znałeś?)
    Czy może nadal uważasz, że w kontekście powodzi, uzasadnianie wezwań
    trawnikiem jest racjonalne?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 379. Data: 2024-09-23 21:32:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Masz w jednym z postów. Nie pisałem o tym miejscu, tylko o tej ulicy.

    A co to ma za znaczenie? Na tej ulicy, w tym mieście albo na tym kontynecie?

    To zaczyna przypominać jak sobie kolo spi z laską, i nagle dostaje w
    ryja. Za co? Sniło mi się że sąsiad mnie zdradzał:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 380. Data: 2024-09-23 21:34:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.09.2024 o 21:30, Kviat pisze:

    > Czyli wymyślenie powodu wezwań, z powodu uszkodzenia trawnika,

    Nie zapominajmy, że przez busa, który "zaparkowal" na fotce...
    przejeżdzając obok jezdnią;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!