  • 351. Data: 2024-09-23 06:26:57
    Temat: Re: Policja pomocna;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale z komentarzy pod tym art. z wrocławskiej gazety, który wkleił Shrek
    > wynika jeszcze jedna, nawet bardziej prawdopdobna możliwość - tam był
    > już wczesniej problem z parkowaniem, a niektórzy najwyraźniej nie
    > potrafią zrozumiec, że tu może chodzić o sytuację wyjątkową.

    Jeszcze jedno - tam jest przed ekranami ścieżka wydeptana. Może kogoś
    zabolało że ścieżkę zaparkowali. Tak czy inaczej policjanci dali dupy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 352. Data: 2024-09-23 11:40:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2024 o 23:40, PD pisze:
    > Nie widzisz związku i pewnie chcesz się publicznie zastanowić, nad tym
    > jaki związek ma rozprawa o alimenty z nieprawidłowym parkowaniem.

    Zgadłeś. Nie widzę. Po prostu kontratyp musi podnieść obwiniony /
    oskarżony. Oczywiście, jak coś się da gołym okiem stwierdzić, to się to
    z urzędu uwzględnia. Ale nikt nie jest jasnowidzem, czemu ktoś samochód
    w miejscu zabronionym postawił. Może nie powiedzieć, to zostanie ukarany
    i tyle.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 353. Data: 2024-09-23 11:41:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > już wczesniej problem z parkowaniem, a niektórzy najwyraźniej nie
    > potrafią zrozumiec, że tu może chodzić o sytuację wyjątkową.

    Przejrzyj Google. Tam są fotki z 2023 roku i naliczyłem kilkanaście
    nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów. Dlatego nie wiadomo czy wszystkie
    te pojazdy w artykule są pochodną jakiejś ewakuacji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 354. Data: 2024-09-23 11:45:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2024 o 23:42, Shrek pisze:
    > To zróbcie a potem dupę zawracajcie. Bo zdaje ci umknąl ci drobny niuans
    > o domniemaniu niewinności.

    Nic mi nie umknęło. Jak stoi samochód na zakazie w mieście i bez
    powodzi, to mogą mieć miejsce liczne kontratypy. Też już kilka razy tu
    zwracałem na to uwagę w kontekście donosicielstwa fotograficznego. Ale
    nie można z urzędu przyjąć, ze ponieważ może mieć miejsce stan wyższej
    konieczności, to nie będziemy ścigać nieprawidłowego parkowania.
    Pokazałem Ci na Twoim własnym przykładzie taką możliwość, ze złodzieje
    sprzątali ulicę - tak, wiem, żeś nie zrozumiał i sądzisz, ze kwestionuję
    stanowisko prokuratury.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 355. Data: 2024-09-23 11:48:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A to juz inna sprawa. Z innej beczki, ten 16kw to się MZ jakby nie do
    > końca nadaje. Miejmy nadzieję, że sądy nie będą tu zbyt upierdliwe.

    Nadaje i korzysta się niego częściej, niż wielu ludzi podejrzewa. Tu
    naprawdę nie trzeba jakiś czynów heroicznych. Tylko tu jest podobnie jak
    z tym, że większość kupując coś w sklepie nie dostrzega, że ma tam
    miejsce cały szereg konstrukcji cywilnoprawnych. Od umowy
    kupna-sprzedaży, poprzez jakieś wielostronne umowy nienazwane związane z
    rozliczeniem płatności kartą.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 356. Data: 2024-09-23 12:01:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2024 o 23:43, Shrek pisze:
    > No raczej, bo szansa że słucha zgłoszonego ten sam funkcjonariusz co
    > wezwanie wypisał jest iluzoryczna.

    Do końca zmiany bardzo duża granicząca z pewnością. Bo nie musi pisać
    notatki. Potem z kolei ten kolejny jest osobą, która jest właściwa
    podjąć decyzję, czy dać wiarę i zakończyć wpisem w notatniku, czy nie
    dać i sporządzić notatkę urzędową, na podstawie której wszczęte zostanie
    postępowanie. Bo do każdego kierującego musi być osobne - chyba, że ktoś
    wpadnie na pomysł zorganizowanej grupy przestępczej ukierunkowanej na
    niszczenie trawników :-) Na końcu, o ile ktoś z tych kierujących się nie
    zgłosi i nie da się tego rozwikłać, to na pozostałych będzie ktoś na
    podstawie notatki służbowej tego pierwszego patrolu sporządzić tyle
    notatek, ile niewyjaśnionych spraw zostanie. Zazwyczaj taki ostateczny
    termin rozwikłania tego, to poranek kolejnego dnia, bo przy rozliczeniu
    trzeba coś z tym zrobić, ale sytuacja jest wyjątkowa, więc może ktoś tam
    inaczej zarządził.

    Dalej policjant wydziału zajmującego się wykroczeniami będzie musiał
    każdą z tych spraw rozkminić osobno i albo wydać na końcu decyzje o
    pouczeniu, albo skierować wniosek o ukaranie, albo umorzyć z powodu
    braku znamion. Decyzję o pouczeniu aprobuje komendant w tym wypadku. Nie
    chce mi się szukać, ale wynika to z zarządzenia KGP.

    Jeśli w jakiś sposób nie uprawdopodobnią tego stanu wyższej
    konieczności, to podejmą próbę ustalenia sprawcy poprzez wezwanie
    właściciela do wskazania. Albo wskaże i wezwą kierującego, albo nie
    wskaże i zostanie ukarany za niewskazanie. Masa papierkowej roboty "psu
    na budę", bo pewnie w wypadku większości pojazdów ewakuowali je ludzie z
    terenu zalewowego i nie było innego bezpieczniejszego miejsca.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 357. Data: 2024-09-23 12:37:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > z tym, że większość kupując coś w sklepie nie dostrzega, że ma tam
    > miejsce cały szereg konstrukcji cywilnoprawnych. Od umowy

    Zacytujmy dla porządku:

    Art. 16. § 1. Nie popełnia wykroczenia, kto działa w celu uchylenia
    bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru chronionemu prawem,
    jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć, a dobro poświęcone
    nie przedstawia wartości oczywiście większej niż dobro ratowane.

    Tu:

    1) Nie ma bezpośredniego niebezpieczeństwa (byłoby, jakby do tych
    samochodów podchodziła woda)
    2) Tu da się uniknąć, wystarczy wyjechać poza pewną strefę co
    można spokojnie zrobić.

    Nie mówię, że sądy tego nie stosują, i też nie mówię, że źle (ze
    społecznych względów) robią, ale MZ jest to naciągane.

    --
    Marcin

  • 358. Data: 2024-09-23 13:44:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Sep 2024 10:37:14 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    >
    > Tu:
    >
    > 1) Nie ma bezpośredniego niebezpieczeństwa (byłoby, jakby do tych

    Stan alarmowy rzeki przekroczony ze ho ho ..

    > 2) Tu da się uniknąć, wystarczy wyjechać poza pewną strefę co
    > można spokojnie zrobić.

    Ale to we Wrocławiu stan przekroczony, nie wiadomo, gdzie bezpiecznie
    :-)

    > Nie mówię, że sądy tego nie stosują, i też nie mówię, że źle (ze
    > społecznych względów) robią, ale MZ jest to naciągane.

    Z drugiej strony - złamanie zakazu takie istotne, czy uszkodzony
    trawnik?

    J.

  • 359. Data: 2024-09-23 13:58:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Stan alarmowy rzeki przekroczony ze ho ho ..

    To nie jest atrybut bezpośredniości.

    > Ale to we Wrocławiu stan przekroczony, nie wiadomo, gdzie bezpiecznie
    >:-)

    Wiadomo, sp...ć poza Wrocław :)

    > Z drugiej strony - złamanie zakazu takie istotne, czy uszkodzony
    > trawnik?

    Nie jest istotne ani jedno ani drugie w porównaniu z wartością pojazdu,
    ale wszystkie konstrukcje tego typu są oparte na tym, ze nie ma się
    innego wyjścia (oceniając rozsądnie). Tu, jeśli rozważamy sam pojad, to
    wyjście jest. Jedynie co możnaby rozwazyć jako dobro to nie samochód, a
    całość sytuacji, gdzie czyiś czas i wygoda są tym dobrem. Ale i wtedy
    pojawiają się pytania, czy np. nie mógł wywieźć gdzieś poza teren
    potencjalnej katastrofy, a samemu korzystać z komunikacji miejskiej.

    --
    Marcin

  • 360. Data: 2024-09-23 15:59:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Sep 2024 11:58:39 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To nie jest atrybut bezpośredniości.

    Bo ja wiem ... w zasadzie w kazdej chwili może wylać.
    To nie jest to, że jade na urlop, i się zabezpieczam, bo może
    w przyszłym tygodniu znów przyjdzie duży niż.

    A propos - strasza nas własnie, ze jutro jakies opady deszczu,
    a tymczasem wszytkie upusty odpływów deszczowych do Odry zamknięte,
    bo woda w Odrze wysoka.

    > Wiadomo, sp...ć poza Wrocław :)

    Za Wrocławiem też było/jest źle :-)

> [...]
    > ale wszystkie konstrukcje tego typu są oparte na tym, ze nie ma się
    > innego wyjścia (oceniając rozsądnie). Tu, jeśli rozważamy sam pojad, to

    Wez pod uwagę, ze może byc potrzebny do szybkiej ewakuacji :-0

> [...]
    > pojawiają się pytania, czy np. nie mógł wywieźć gdzieś poza teren
    > potencjalnej katastrofy, a samemu korzystać z komunikacji miejskiej.

    KM stanie pierwsza :-)

    Choc autobusy akurat znoszą trochę wiecej wody, niz osobowe samochody
    :-)

    J.