  • 41. Data: 2004-04-08 18:32:41
    Temat: Re: Policja nie ściga...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c540o7$6ih$2@news.onet.pl...

    > Jakie przepisy? I czemu nie mają zastosowania do stłuczki??

    Mają, ale jak napisałem rzeczony właściciel odpowiada wówczas za
    niepodanie osoby kierujące, a nie za spowodowanie stłuczki. Spowodowanie
    stłuczki trzeba by było mu udowodnić.

    > Mam problem z KC, bo nie wiem do końca gdzie szukać:

    A czego tam szukasz?

  • 42. Data: 2004-04-09 09:53:33
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c54gh9$m0f$2@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Mają, ale jak napisałem rzeczony właściciel odpowiada wówczas za
    > niepodanie osoby kierujące, a nie za spowodowanie stłuczki.

    A czy w tym przypadku (stłuczki) policja nie powinna udać się do
    właściciela i zapytać o osobę kierującą,
    w przypadku niepodania osoby kierującej, ukarać za to niepodanie i
    szukać dalej?

    > A czego tam szukasz?

    Odpowiedzialności niecywilnej w przypadku szkód wyrządzonych przez
    dzieci.

    pozdrawiam
    Alek

  • 43. Data: 2004-04-09 15:25:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A czy w tym przypadku (stłuczki) policja nie powinna udać się do
    > właściciela i zapytać o osobę kierującą,
    > w przypadku niepodania osoby kierującej, ukarać za to niepodanie i
    > szukać dalej?

    Oczywiście, że powinna i pewnie się tak stało. Ale chyba zdajesz sobie
    sprawę z tego, że ustalenie kierującego pojazdem po czasie, to wcale nie
    jest takie proste.

    > Odpowiedzialności niecywilnej w przypadku szkód wyrządzonych przez
    > dzieci.

    To tam nie znajdziesz. Tam jest tylko cywilna. Karnie rodziców ścigać nie
    możesz za czyny dzieci, a co najwyżej za brak opieki. Poszukaj ustawy o
    postępowaniu w sprawach nieletnich. Tam to jest unormowane. Właściwym jest
    w takich sprawach sąd rodzinny. Zarówno do ukarania rodziców, jak i
    dzieci. Zresztą sąd ten raczej próbuje wychowywać, niż karać.