  • 11. Data: 2008-01-23 04:41:15
    Temat: Re: Policja na szkodnika?
    Od: "+Stefan+" <s...@T...pl>

    news:fn5t2a$3sg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "+Stefan+" <s...@T...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Typowe cywilne roszczenie o naprawę szkody - koszt mycia samochodu. Nic
    > innego się tu zrobić nie da.
    Nie wiem czy ja Cię dobrze rozumiem. Na przykład stoisz na
    parkingu.Podchodzią do Twojego samochodu dresy i wysypują Ci worek cementu
    na samochód. Zwracasz im grzecznie uwagę, że niszczy Ci samochód, a on
    ubliżają Ci i za chwilię przychodzą z drugim workiem i znów sypią.I
    zabierają się za dalsze sypanie.
    Oczywiście to jest karykatura tego z czym się zetknąłem. To co? Uważasz , że
    w tym przypadku policja tu nie ma nic do roboty? Niech właściciel samochodu
    jeśli ma drobnych klika tysięcy złotych to czyści samochód, konserwuje,
    potem sam sobie załatwi rzeczoznawcę, świadków, adwokatów, założy sprawę i
    zapewni obstawę przed dresami ?

    +Stefan+

  • 12. Data: 2008-01-23 12:06:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > cementu na samochód. Zwracasz im grzecznie uwagę, że niszczy Ci samochód,
    > a on ubliżają Ci i za chwilę przychodzą z drugim workiem i znów sypią.I

    Istotną różnicą tutaj jest wysypywanie zawartości na samochód. jeśli
    wysypują na samochód, to jest to działanie celowe. Wówczas możemy mówić o
    wykroczeniu czy nawet przestępstwie. Natomiast jeśli oni wysypują zawartość
    wora do stojącego obok pojemnika, a tylko przez ich nieostrożność dochodzi
    do zabrudzenia pojazdu, to o celowości działania mówić nie można.

  • 13. Data: 2008-01-23 13:40:12
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    >Natomiast jeśli oni wysypują zawartość wora do stojącego obok pojemnika, a
    >tylko przez ich nieostrożność dochodzi do zabrudzenia pojazdu, to o
    >celowości działania mówić nie można.

    Mówić sobie można. Gorzej ze stroną dowodową.

    --
    Pzdr
    Leszek