  • 171. Data: 2008-07-18 07:02:17
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 17 Jul 2008 08:40:56 -0700 (PDT),
    Rafal M <r...@g...com> screamed:

    > Benchmark na probce 100MB na moim C2D E6300:
    >
    > http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b746c75c1e
    085115

    > Jesli idzie o szybkosc algorytmow to w kolejnosci:
    >
    > - AES
    > - Twofish
    > - Serpent
    > - i pozniej szyfrowanie kaskadowe

    Osobiście wolę Serpenta. Z AESem przegrał w NIST właśnie z powodu
    "wolniejszego algorytmu".

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 09:00:49 user up 11772 days, 20:55, 1 user, load average: 0.05, 0.71, 0.00 ]

    Tagline of Dreams: "If you post it, they will steal it."

  • 172. Data: 2008-07-18 13:10:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gargamel napisał(a):

    > wtedy nawet torturami nic z ciebie nie wycisną i już nikt nie dobierze się
    > do danych:O)

    Spoko, spoko, jak się dobrze torturuje to i pamięć wraca ;P

    j.

  • 173. Data: 2008-07-25 07:01:31
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    gargamel pisze:

    > to wtedy się sprzęt wykrzaczył, zresztą w takich przypadkach sprzęt
    > testujesz i zgłaszasz awarię na gwarancję i po ptakach:O)

    Ta, jasne. Akurat jak ci pojawi się błąd transmisji na którejś
    magistrali i nagle życie w grze z 10 spadnie ci do 2.

    W komputerze bardzo dużo magistral to linie długie, gdzie mogą się dziać
    dziwne rzeczy.

    Albo pojawią się "syfy" w obrazku - akurat to dość często widziałem gdy
    obrazki były trzymane na dyskietkach.

    Albo program w miejscu gdzie ma mieć liczbę od 1 do 5 dostanie
    2034893914 i wykona tyle razy jakąś pętlę.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 174. Data: 2008-09-14 11:34:16
    Od: "Camis" <c...@c...plUSUN_$TO$.INVAL>

    "gargamel" <s...@d...lina> napisał(a):

    > Użytkownik "Camis" <c...@d...plUSUN_$TO$.INVAL> napisał
    >
    > ok, więc jak sytuacja wygląda w przypadku uszkodzenia takiego
    > zaszyfrowanego
    > nośnika?
    > dyski, dvd itp, nic n ie jest wieczne, jak na takim nośniku zniszczy się
    >
    > parę rekordów to resztę się da odzyskać, a jak sytuacja wygląda w
    > przypadku
    > uszkodzenia kilku rekordów na zaszyfrowanym nośniku? (podejrzewam że
    > wszystko się sypie?:O(

    Nie sypie sie, truecrypt szyfruje blokowo, czyli jakas czesc moze sie
    uwalic. A reszte normalnie odczytasz, zreszta sam zrobilem taki eksperyment
    i odczytalem wiekszosc danych.

    --
    PGP key: 0x773F77EC
    gg: 4645610 | tlen: camis | skype: kamil_darczynski | icq: 63444620

  • 175. Data: 2008-09-14 13:17:06
    Od: Marcin <m...@n...nospam>

    Camis pisze:

    > Nie sypie sie, truecrypt szyfruje blokowo, czyli jakas czesc moze sie
    > uwalic. A reszte normalnie odczytasz, zreszta sam zrobilem taki eksperyment
    > i odczytalem wiekszosc danych.

    Jeśli zamażesz początkowy obszar partycji zaszyfrowanej truecryptem to
    niczego nie odzyskasz (nawet jeśli znasz prawidłowe hasło). Truecrypt
    trzyma tam własciwe hasło szyfrowania reszty danych.

  • 176. Data: 2008-09-14 16:01:38
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > Jeśli zamażesz początkowy obszar partycji zaszyfrowanej truecryptem to
    > niczego nie odzyskasz (nawet jeśli znasz prawidłowe hasło). Truecrypt
    > trzyma tam własciwe hasło szyfrowania reszty danych.

    Dlatego właśnie w truecrypcie robi się backup headera.

  • 177. Data: 2008-09-14 16:08:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "GrzegorzP" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dlatego właśnie w truecrypcie robi się backup headera.

    I tak nic to nie da.

  • 178. Data: 2008-09-14 16:42:35
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 14 Sep 2008 18:01:38 +0200,
    GrzegorzP <l...@w...pl> screamed:

    Dlatego właśnie robi się backup data.
    Ustaw sobie MIME (http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 18:41:38 user up 11830 days, 6:36, 1 user, load average: 0.90, 0.50, 0.54 ]

    Ignorance *is* bliss, but it will never replace sex.

  • 179. Data: 2008-09-14 17:45:18
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > Ustaw sobie MIME (http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime).

    Kurcze, zawsze miałem tak ustawione, a tu mi wskoczyło uuencode.
    Dzięki za uwagę ;-)

    pozdrawiam

  • 180. Data: 2008-09-15 04:26:59
    Od: "Camis" <c...@c...plUSUN_$TO$.INVAL>

    Marcin <m...@n...nospam> napisał(a):

    > Jeśli zamażesz początkowy obszar partycji zaszyfrowanej truecryptem to
    > niczego nie odzyskasz (nawet jeśli znasz prawidłowe hasło). Truecrypt
    > trzyma tam własciwe hasło szyfrowania reszty danych.

    Od takiego czegos jest truecrypt rescue disc